El fang com a eina pedagògica

Es realitzaran diferents tallers d’art on el fang serà el material principal. En aquests tallers s’aprendrà a utilitzar el fang com a eina pedagògica i emocional.
Veure com i quines són les seves aplicacions i conèixer els seus límits com a material plàstic.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-ElFangEinaPedagogica.pdf

Import 55 €
Nombre d'hores 15 hores (10 hores online i 5 hores en streaming)
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Niubó
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-ElFangEinaPedagogica.pdf
Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf

Import 120 €
Horari Dimecres de 17.30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores (10h streaming+20h online)
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf
El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar

El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar (Bullying): Estratègies i recursos per a la inclusió de l’alumnat.

En els darrers anys, els centres educatius hem estat conscients d’una realitat present entre nosaltres però moltes vegades encoberta o velada. Les xifres ens fan adonar que una part força significativa del nostre alumnat ha patit, pateix o patirà alguna situació d’assetjament dins de l’escola o l’institut.
El conflicte forma part de les relacions humanes i de les interaccions que establim amb els altres. Des d’una perspectiva àmplia i global, els centres educatius tenim el repte de crear entorns inclusius dins models de convivència que afavoreixin un desenvolupament positiu a escala individual i grupal.
En aquest curs oferirem eines per una gestió del conflicte eficaç i positiva dins una metodologia i una convicció inclusiva per als centres educatius. Alhora  que proposarem estratègies i recursos per a la sensibilització, la prevenció, la detecció, la intervenció i l’avaluació de possibles casos d’assetjament (Bullying) i ciberassetjament.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-ConflicteAula.pdf

Import 128 €
Horari 4 dissabtes al matí: 11.00h- 12.15h
Nombre d'hores 30 hores: 25 hores online +5 h en streaming
Dates octubre, novembre, desembre, gener, febrer, març, abril, maig i juny
Destinataris Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Pere Muñoz Sellar
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-ConflicteAula.pdf
Filosofia. Sòcrates, Karl Marx, Jean-Paul Sartre, Michel Foucault (S)

Karl Marx: El materialisme històric i la lluita de classes,
Jean-Paul Sartre: L’existencialisme en estat pur,
Michel Foucault: Estructuralisme i biopolítica

Data d'inici 08-10-2020
Data finalització 17-12-2020
Inici inscripcions 15-09-2020
Places 15
Tancament inscripcions 29-10-2020
Import 28 € (25 € per als inscrits a l’AUA)
Horari dijous de 19.30 a 21.00 h.
Nombre d'hores 15
Dates 8, 15, 22 i 29 d’octubre, 5, 12, 19 i 26 de novembre, 10 i 17 de desembre,
Docent Maria Arquer
Lloc Cursos en Streaming

Informació de tarifes

Tipus de tiquet Preu
Inscrits a l'AUA 25,00€
No inscrits a l'AUA 28,00€
Dificultats d’aprenentatge i trastorns del neurodesenvolupament

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.

Temari: 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf

Import 55 €
Horari Divendres de 18-20:30 h
Nombre d'hores Curs de 10 hores on line i 5 hores en streaming
Dates Divendres 9 i 23 d´octubre. Divendres 13 i 27 de novembre. Divendres 11 i 18 de desembre. Divendres15 i 29 de gener. Divendres 12 i 26 de febrer. Divendres 12 i 26 de març. Divendres 9 i 30 d’abril. Divendres 7 i 21 de maig. Divendres 4 i 18 de juny.
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Acreditació en tràmit
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf
Acompanyant i comprenent a l'adolescent

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen tant canvis físics, psicològics, emocionals i socials… es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posa en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integra.
Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys). 

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf

Import 120 €
Horari Els dimecres de 17,30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores: 10 hores en streaming + 20 hores online
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Primària (cicle superior), secundària o internivell
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf
Mindfulness avançat per a docents

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments. Per millorar l’actitud a l’hora de donar respostes als conflictes que es presenten diàriament, dins i fora de les aules. És una formació psico-educativa que té com a finalitat la reducció i prevenció de l’estrès i les seves conseqüències pel que fa a salut i benestar general.

Aprofundint amb tots els aspectes que vam començar a treballar en el nivell 1. Realitzarem un viatge cap a l’interior per descobrir noves maneres de gestionar ment i cos i permetre així treballar des de la calma, la serenitat i la tolerància.

Temari: 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf

 

Import 70 €
Horari 2 sessions per setmana dimarts i divendres de 19.00 a 20.45h
Nombre d'hores 15 hores (14h en streaming + 1h de treball personal)
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària i cicles
Acreditacions Acreditació en tràmit
Docent Rosa Torras Barris
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf