STOP Bullying: com crear un entorn educatiu favorable a l’alumne

STOP Bullying: com crear un entorn educatiu favorable a l’alumne

En els darrers anys, els centres educatius hem estat conscients d’una realitat present entre nosaltres però moltes vegades encoberta o velada. Les xifres ens fan adonar que una part força significativa del nostre alumnat ha patit, pateix o patirà alguna situació d’assetjament dins de l’escola o l’institut.

En aquest curs proposarem estratègies i recursos per a la sensibilització, la prevenció, la detecció, la intervenció i l’avaluació de possibles casos d’assetjament (Bullying) i ciberassetjament. Ens aproximarem des d’un vessant individual, aprofundint en les competències personals, i un vessant grupal que possibiliti la creació d’espais educatius de convivència inclusiva i integradora.

Objectius de l’activitat

  • Conèixer les claus d’un entorn educatiu de convivència inclusiu i facilitador del desenvolupament individual i l’empoderament de tot l’alumnat.
  • Reconèixer l’assetjament i el ciberassetjament com situacions específiques dins de la gestió dels conflictes.
  • Adquirir eines per a la detecció, l’anàlisi de causes i la intervenció inicial des de la figura docent davant un possible assetjament.
  • Aprofundir en estratègies educatives per a la prevenció i la sensibilització de la comunitat educativa davant els conflictes, els assetjaments i altres possibles problemes de convivència.
  • Conèixer metodologies de treball per fer front de manera sistemàtica i global l’assetjament escolar.
  • Familiaritzar-se amb els recursos i els protocols del Departament d’Educació davant de casos d’assetjament o ciberassetjament.
Data d'inici Lloc Import Places Inscripció
01-06-2020 On_line 95 € 40

Docents

Pere Muñoz

Psicòleg, Mestre i Educador social

Llicenciatura de Psicologia. Universitat Ramon Llull Diplomatura de Magisteri. Educació Primària. Universitat de Barcelona Diplomatura d’Educació Social. Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés.