Formació continuada per a docents

Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf

Import 120 €
Horari Dimecres de 17.30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores (10h streaming+20h online)
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf
Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf
Acompanyant i comprenent a l'adolescent

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen tant canvis físics, psicològics, emocionals i socials… es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posa en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integra.
Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys). 

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf

Import 120 €
Horari Els dimecres de 17,30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores: 10 hores en streaming + 20 hores online
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Primària (cicle superior), secundària o internivell
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf
Acompanyant i comprenent a l'adolescent

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen canvis físics, psicològics, emocionals i socials…es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posen en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integral. Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i les necessitats que emergeixen en cada una d'ellesen cada una d'elles(preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys).

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AcompanyantAdolescent.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores.
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Primària (cicle superior), secundària o internivell
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AcompanyantAdolescent.pdf
Altes Capacitats: de la identificació a la intervenció

Aquesta formació ofereix una mirada al peculiar món de les Altes Capacitats per a que els professionals de l’educació puguin oferir a aquests nens i nenes una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives especials. Per a aconseguir-ho, cal tenir en compte les seves necessitats en relació amb el seu desenvolupament personal, emocional, social i psicològic, i les potencialitats de les quals estan dotats. No sempre és fàcil reconèixer un nen d’Altes Capacitats a l’aula, i una vegada reconegut, la comunicació i les relacions amb ell no sempre són fluides. Aquí, és imprescindible que els adults tinguem unes nocions bàsiques sobre les Altes Capacitats per a poder oferir un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula i des del centre educatiu. Això es tradueix en donar un suport i tenir recursos per a potenciar i nodrir totes aquestes capacitats, aprendre a conviure-hi i establir-hi relacions sanes i constructives, per tal que el nen se senti vist, acceptat, i recolzat.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AltesCapacitats.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores.
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AltesCapacitats.pdf
Claus d’èxit en lideratge educatiu

Aquest curs ofereix al docent eines per gestionar el lideratge dins el centre educatiu, ja sigui amb l’alumnat, les famílies o el mateix equip docent.

Aprendre la importància del lideratge en el món educatiu.
Descobrir el potencial d’aplicar estratègies de lideratge per a crear entres innovadors.
Aprendre estratègies de participació activa de l’alumnat, famílies i equip docent.
Donar recursos per avaluar la tasca del líder.

Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Import 100 €
Horari Lliure
Nombre d'hores 30 hores
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, acabant el darrer dia.
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària. Mestres, professors i equips directius.
Acreditacions Curs acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc On_line
Documentació/Temari 2021OL-ClausExitLideratgeEducatiu.pdf
Com fer tutoria al grup classe de forma útil i efectiva

Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe. Objectius de l’activitat- Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.- Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.- Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.- Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.- Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.- Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-TutoriaGrupClasse.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates De l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Professors de Secundària, Batxillerat i Formació Professional
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Meritxell Coma i Vernet
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-TutoriaGrupClasse.pdf
Com fer tutoria en temps de pandèmia a l’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius

Es tracta d'un curs orientat a que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva individual i/o col·lectiva en el moment actual que estem vivint: covid-19, quarantenes, confinaments... compaginats amb activitats presencials.

   Objectius de l’activitat

  • Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne i sobretot recolzar-lo en una època d’especial dificultat.
  • Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys, i en concret en època de pandèmia i confinaments.
  • Practicar com realitzar entrevistes individuals amb pares i tutors.
  • Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
  • Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.
Import 85 €
Horari Curs on line amb dos sessions “meet” de videoconferència d’una hora cadascuna, a concretar.
Nombre d'hores 15 hores: 13 hores on line + 2 hores en streaming
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, acabant el darrer dia
Mesos d’inici: febrer, març, abril, maig i juny de 2021
Destinataris Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-TutoriaTempsPandemia.pdf
Com millorar la programació didàctica d’aula a secundària, batxillerat i formació professional

Revisió i actualització tutoritzada de la programació didàctica.

Objectius de l’activitat

  • Conèixer cada un dels apartats que integren la programació didàctica.
  • Programar un curs atenent a la realitat de l’aula.
  • Desenvolupar una programació concreta i factible.
  • Realitzar una programació d’aula sencera.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-ComMillorarProgramacioSecundaria.pdf

Import 350 €
Nombre d'hores 60 hores. (dos mesos)
Dates L'1 de cada mes
Destinataris Docents de Secundària, Batxillerat i Formació Professional.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Meritxell Coma Vernet
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-ComMillorarProgramacioSecundaria.pdf
Cuidem la llengua catalana: aspectes bàsics d’ortografia, gramàtica i lèxic

Proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin repassar i posar en pràctica alguns aspectes bàsics de l’ortografia, gramàtica i lèxic de la llengua catalana que més errors ens fan cometre, entenent que, com a docents i comunicadors professionals que som, hem de tenir un domini absolut de la llengua.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores.
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marta Gost Mayans.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf