Formació continuada per a docents

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 120 € |
Horari | Dimecres de 17.30 a 20 h |
Nombre d'hores | 30 hores (10h streaming+20h online) |
Dates | El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Duran |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf |

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Duran |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf |

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen tant canvis físics, psicològics, emocionals i socials… es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posa en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integra.
Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys).
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 120 € |
Horari | Els dimecres de 17,30 a 20 h |
Nombre d'hores | 30 hores: 10 hores en streaming + 20 hores online |
Dates | El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, |
Destinataris | Primària (cicle superior), secundària o internivell |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Duran Jiménez |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf |

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen canvis físics, psicològics, emocionals i socials…es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posen en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integral. Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i les necessitats que emergeixen en cada una d'ellesen cada una d'elles(preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys).
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-AcompanyantAdolescent.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores. |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Primària (cicle superior), secundària o internivell |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Duran Jiménez |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-AcompanyantAdolescent.pdf |

Aquesta formació ofereix una mirada al peculiar món de les Altes Capacitats per a que els professionals de l’educació puguin oferir a aquests nens i nenes una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives especials. Per a aconseguir-ho, cal tenir en compte les seves necessitats en relació amb el seu desenvolupament personal, emocional, social i psicològic, i les potencialitats de les quals estan dotats. No sempre és fàcil reconèixer un nen d’Altes Capacitats a l’aula, i una vegada reconegut, la comunicació i les relacions amb ell no sempre són fluides. Aquí, és imprescindible que els adults tinguem unes nocions bàsiques sobre les Altes Capacitats per a poder oferir un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula i des del centre educatiu. Això es tradueix en donar un suport i tenir recursos per a potenciar i nodrir totes aquestes capacitats, aprendre a conviure-hi i establir-hi relacions sanes i constructives, per tal que el nen se senti vist, acceptat, i recolzat.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-AltesCapacitats.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores. |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Duran Jiménez |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-AltesCapacitats.pdf |

Aquest curs ofereix al docent eines per gestionar el lideratge dins el centre educatiu, ja sigui amb l’alumnat, les famílies o el mateix equip docent.
Aprendre la importància del lideratge en el món educatiu.
Descobrir el potencial d’aplicar estratègies de lideratge per a crear entres innovadors.
Aprendre estratègies de participació activa de l’alumnat, famílies i equip docent.
Donar recursos per avaluar la tasca del líder.
Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 100 € |
Horari | Lliure |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, acabant el darrer dia. |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària. Mestres, professors i equips directius. |
Acreditacions | Curs acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2021OL-ClausExitLideratgeEducatiu.pdf |

Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe. Objectius de l’activitat- Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.- Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.- Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.- Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.- Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.- Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-TutoriaGrupClasse.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | De l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Professors de Secundària, Batxillerat i Formació Professional |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Meritxell Coma i Vernet |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-TutoriaGrupClasse.pdf |

Es tracta d'un curs orientat a que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva individual i/o col·lectiva en el moment actual que estem vivint: covid-19, quarantenes, confinaments... compaginats amb activitats presencials.
Objectius de l’activitat
- Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne i sobretot recolzar-lo en una època d’especial dificultat.
- Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys, i en concret en època de pandèmia i confinaments.
- Practicar com realitzar entrevistes individuals amb pares i tutors.
- Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
- Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.
Import | 85 € |
Horari | Curs on line amb dos sessions “meet” de videoconferència d’una hora cadascuna, a concretar. |
Nombre d'hores | 15 hores: 13 hores on line + 2 hores en streaming |
Dates |
El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, acabant el darrer dia Mesos d’inici: febrer, març, abril, maig i juny de 2021 |
Destinataris | Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-TutoriaTempsPandemia.pdf |

Revisió i actualització tutoritzada de la programació didàctica.
Objectius de l’activitat
- Conèixer cada un dels apartats que integren la programació didàctica.
- Programar un curs atenent a la realitat de l’aula.
- Desenvolupar una programació concreta i factible.
- Realitzar una programació d’aula sencera.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 350 € |
Nombre d'hores | 60 hores. (dos mesos) |
Dates | L'1 de cada mes |
Destinataris | Docents de Secundària, Batxillerat i Formació Professional. |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Meritxell Coma Vernet |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-ComMillorarProgramacioSecundaria.pdf |

Proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin repassar i posar en pràctica alguns aspectes bàsics de l’ortografia, gramàtica i lèxic de la llengua catalana que més errors ens fan cometre, entenent que, com a docents i comunicadors professionals que som, hem de tenir un domini absolut de la llengua.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores. |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Marta Gost Mayans. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf |