Masterclass Realitzada el 14 d'abril

Webinar gratuït a través de Zoom
RESUM DE LA CONFERÈNCIA:

Els Trastorns del Neurodesenvolupament com a principals factors de risc responsables del Baix Rendiment i el Fracàs Escolar en Educació Primària i ESO

Destaquem com a punts importants de la ponència:

- La importància del diagnòstic i del tractament precoç

- Perdre la por a la medicació en els casos en què el professional ho recomana

- Importància del vincle escola-família per garantir l’èxit acadèmic de l’alumne

- Les teràpies d’optometria i les basades en la reeducació de la lateralitat no tenen, ara com ara, evidència científica

- Les teràpies d’optometria i les basades en la reeducació de la lateralitat no tenen, ara com ara, evidència científica

- Les teràpies d’optometria i les basades en la reeducació de la lateralitat no tenen, ara com ara, evidència científica

- La relació entre el baix rendiment escolar, el fracàs escolar i les alteracions de la conducta

Aquests són alguns dels comentaris que ens han fet arribar els assistents:

RESUM DE LA CONFERÈNCIA:

El principal grup de factors que condicionen el baix rendiment i el fracàs escolar és la manca de diagnòstic i de tractament adequat dels diversos Trastorns del Neurodesenvolupament (TDAH, dislèxies, discalcúlies, disgrafies, trastorns de la comunicació, etc.,) que presenta entre un 18% i un 20% de la població infanto-juvenil del nostre país (aquests percentatges són similars als que presenten tots els països desenvolupats).  

Les dades dels nostres estudis no avalen les hipòtesis que proposen, com tan freqüentment s'argumenta des dels mitjans de comunicació, que el fracàs escolar a Catalunya sigui el resultat de tenir "escoles dolentes", "mestres mal preparats" o "plans d'estudi deficients", ni, tampoc, que la responsabilitat sigui principalment dels pares, d’una pèrdua de valors socials o de la crisi econòmica. 

Els Trastorns del Neurodesenvolupament no diagnosticats ni tractats, a més de ser responsables del baix rendiment i el fracàs acadèmic, estan directament relacionats amb l’abandonament escolar, amb l'elevat consum de cànnabis i begudes alcohòliques, amb la dificultat per aprovar el permís de conduir, amb les conductes de risc i l'accidentalitat viària, amb la violència adolescent de causa no psicòtica (maltractament a pares i familiars, violència de gènere, conductes antisocials, pertinença a bandes urbanes, etc.) i, actualment, es pot considerar que són la major causa de l’atur laboral "estructural" entre els joves. 

Image

Miquel Casas  MD. PhD.

- Director del Programa "MIND Escoles" sobre Rendiment Escolar i Acadèmic. Institut MIND. Hospital Sant Joan de Déu. Barcelona.
- Catedràtic de Psiquiatria Emèrit de la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Director Científic del PAIMM. Programa de "Metges Malalts" del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (COMB).
- Membre del Consell Assessor de Salut Pública del Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.
- Membre del Consell Assessor de Psiquiatria i Salut Mental del Departament de Salut Generalitat de Catalunya.
- Presidente de la Sociedad Española de Patología Dual.

Inscriviu-vos Postgrau en Neuroeducació

La manca de diagnosi i de tractament adequat dels principals trastorns del neurodesenvolupament són causes directes del baix rendiment i del fracàs escolar, directament relacionats amb l’abandonament escolar.