El treball per competències a l'aula: del mite a la pràctica

El treball per competències a l'aula: del mite a la pràctica

Es tracta d'adaptar-nos a un nou tipus d'ensenyament, d'aprenentatge, amb un nou model d'ensenyar vinculat amb la realitat de l'alumne que tenim a l'aula.

  • Comprendre l’essència del canvi que suposa passar de treballar continguts a treballar competències.
  • Distingir el que hi ha de cert i de mite en allò que se sent dir.
  • Conèixer metodologies de treball per competències que qualsevol docent pugui incorporar a l’aula amb facilitat.
  • Entendre’n les limitacions i dificultats i aprendre a integrar-les de manera hàbil i sostenible per al docent.
  • Reflexionar sobre el que esperem del nostre alumnat i aprendre a dissenyar activitats en consonància.
  • Comprendre quan i per què avaluem.
  • Enriquir el repertori de tècniques d’avaluació del docent per tal que l’avaluació esdevingui un instrument útil i agradable, tant per l’alumne com per al docent.

Propietats de l'activitat

Data d'inici 01-07-2019
Data finalització 05-07-2019
Inici inscripcions 01-05-2019
Places 20
Tancament inscripcions 28-06-2019 12:00 pm
Import 95 €
Horari De 9 a 15 hores
Nombre d'hores 30 hores
Destinataris Mestres i professorat d’Educació Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Daniel Guillamon i Jaime
Lloc Can Raspall
Categories Escola d'Estiu, Educació, Presencial, Formació del professorat
Documentació/Temari 2019EEp-ActivitatsCompetencials.doc

Mapa de localització

Contingut

1

Què vol dir realment treballar per competències?

a. Posem noms a les coses: competències, continguts clau, dimensions, àmbits, matèries.
b. Toquem de peus a terra: pors i llegendes al voltant de les competències.
c. Per què no és el mateix treballar per continguts que per competències?

2

Com ho podem fer? Les metodologies competencials.

a. Treball per projectes.
b. Metodologies cooperatives.
c. Aprenentatge basat en problemes.

3

Què podem fer? Les activitats competencials.

a. Com sabem si una activitat és competencial?
b. Com crear activitats competencials.
c. Com incloure continguts curriculars en activitats competencials.

4

Com anar més enllà de les velles matèries? La transversalitat a l'aula

a. Treballar per projectes: com elaborar projectes de veritat.
b. Les competències transversals: com treballar de veritat allò que en teoria tothom treballa.
c. Organització dels temps i els espais: com superar de manera sostenible les velles barreres del currículum.

5

Com puc avaluar per competències?

a. Funcions i objectius de l’avaluació: què i per què avaluar.
b. Modalitats d’avaluació: com avaluar. Qui i quan avaluar.
c. Instruments d’avaluació: com avaluar. Rúbriques, dianes, portfolis, bases d’orientació.

Docents

Daniel Guillamon i Jaime

Llicenciat en Matemàtiques

Postgrau en Tutoria i Lideratge educatiu.

Exhaurit.
Contacteu amb la FUMH