Com treballar les tutories a través de les emocions (2)

Com treballar les tutories a través de les emocions (2)

Hem comprovat durant aquests últims anys que un alt grau de fracàs escolar i inclús d’abandonament dels estudis és degut a “temes emocionals”. Per tant s’ha convertit en una necessitat treballar les emocions amb els alumnes i construir persones amb la capacitat de conèixer-se a si mateixos i gestionar les seves emocions. Es tracta, de traslladar al món de l’alumnat la importància de les emocions en la presa de decisions quotidiana. Cal explicar als alumnes què són les emocions i com aquestes els ajuda a créixer com a persones. I per acabar, dir que volem intentar que siguem capaços de fer als alumnes més feliços cada dia.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.
  • Donar d’estratègies per a potenciar la gestió emocional i l’autoconeixement.
  • Potenciar una docència encaminada a fomentar les competències i habilitats emocionals dels alumnes.

Propietats de l'activitat

Data d'inici 08-07-2019
Data finalització 12-07-2019
Inici inscripcions 01-05-2019
Places 20
Tancament inscripcions 03-07-2019 12:00 pm
Import 95 € + 10 € de material
Horari de 9.00 a 15.00 h
Nombre d'hores 30 hores
Destinataris Docents de Secundària i Post-obligatòria (Batxillerat i Cicles Formatius)
Acreditacions Acreditació pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, en tràmit
Docent Maria Coma
Lloc Institut Vil·la Romana
Categories Escola d'Estiu, Educació, Presencial, Formació del professorat
Documentació/Temari 2019EEp-TutoriaEmocions.doc

Mapa de localització

Contingut

Mòdul 1

L’adolescent i el grup classe

Mòdul 2

Què són les emocions?

Mòdul 3

Dinàmica de grup i cohesió

Mòdul 4

Motivació i acció

Mòdul 5

Emocions i tutories: pràctica vivencial

Docents

Maria Coma i Vernet

Llicenciada en Història i Geografia