Pedagogia relacional, educar en la no violència (2)

Pedagogia relacional, educar en la no violència (2)

Aquesta formació es proposa oferir les eines pràctiques i teòriques que constitueixen el procés de la Integració Relacional: la Comunicació No Violenta, el Mindfulness, la Neurobiologia Interpersonal i la Teoria de l’Aferrament. La formació està dissenyada per respondre a les necessitats de persones que treballen en l’entorn escolar.

  • Entendre i aplicar els principis de la Comunicació No Violenta a l’entorn escolar. Com facilitar la comunicació i resolució de conflictes entre totes les persones que són part de l’escola (mestres, alumnes i famílies), com gestionar les emocions i crear un entorn més empàtic.
  • Entendre i practicar el Mindfulness com a eina per auto cuidar-se i d’observació per facilitar la presència plena i l’autoconsciència.
  • Entendre els principis bàsics de la Neurobiologia Interpersonal i de la Teoria de l’Aferrament per afavorir intervencions pedagògiques adequades i respectuoses, especialment amb alumnes i famílies que presenten dificultats.

 

 

Propietats de l'activitat

Data d'inici 08-07-2019
Data finalització 12-07-2019
Inici inscripcions 01-05-2019
Places 20
Tancament inscripcions 03-07-2019 12:00 pm
Import 95 €
Horari De 9 a 15 hores
Nombre d'hores 30 hores
Destinataris Mestres i professorat d’Educació Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Tatiana Sibilia i Anna Burgués
Lloc Institut Vil·la Romana
Categories Escola d'Estiu, Educació, Presencial, Formació del professorat
Documentació/Temari 2019EEp-PedagogiaRelacional.doc

Mapa de localització

Contingut

MÒDUL 1:

Què és la Comunicació NoViolenta?

• Introducció al Mindfulness com a pràctica

MÒDUL 2:

Què és la Neuro Biologia Interpersonal?

• El sistema nerviós i el cervell • Definició de trauma • L’empatia com a modalitat relacional que afavoreix la integració

MÒDUL 3:

Què és La Teoria de l’Aferrament?

• Identificar diferents tipus d’aferrament en alumnes i les seves famí­lies • Entendre quins tipus d’intervencions són més favorables per reconstruir una relació d’aferrament segur • Identificar els nostres propis estils d’aferrament i veure com afecten la nostra manera de posicionar-nos en relació als altres

MÒDUL 4:

Practicar amb els conceptes i aplicar-los a situacions concretes

“Explorar el meu estil d’aferrament i reconèixer-lo en els altres”.

MÒDUL 5:

Practicar amb els conceptes i aplicar-los a situacions concretes.

“Practicar l’empatia en situacions difícils”.

MÒDUL 6:

Practicar amb els conceptes i aplicar-los a situacions concretes.

“Trobar solucions més enllà del càstig”.

MÒDUL 7:

Practicar amb els conceptes i aplicar-los a situacions concretes

“Resoldre conflictes”

MÒDUL 8:

Practicar amb els conceptes i aplicar-los a situacions concretes

“Afavorir entorns segurs. Acompanyar les emocions”

MÒDUL 9:

Practicar amb els conceptes i aplicar-los a situacions concretes

“Treballar amb les famílies i crear comunitats d’aprenentatge”

Docents

Tatiana Sibilia

Titulació de magisteri

Titulació com a mestra Waldorf Facilitadora certificada de Comunicació NoViolenta Formació en Mindfulness, Focusing i Neuro Biologia Interpersonal

Anna Burguès Moix

Mestra de Primària Llicenciada en Geografia.