Les tauletes digitals a les aules d’infantil, primària i secundària (estiu)

Les tauletes digitals a les aules d’infantil, primària i secundària (estiu)

No hi ha cap dubte que les tecnologies de l’aprenentatge col·laboratiu (TAC) ha suposat un repte i han ofert millores susceptibles en tot l’ensenyament.

En aquest nou segle XXI, van apareixent noves eines tecnològiques i els docents ens hem de formar permanent per a poder aplicar-les en el nostre dia a dia. A les escoles on s’ha introduït les tauletes digitals, s’ha demostrat que ajuden a l’alumnat a potenciar la seva autonomia i l’assimilació de contingut, essent una de les eines interactives amb més projecció de futur. 

Aquest l’objectiu del curs que presentem: Poder apropar les noves tecnologies i l’ús pràctic d’aquests dispositius digitals a la nostra tasca

Objectius:

  • Millorar qualitativament l’ús de les TIC a les aules.
  • Augmentar la qualitat  de l’aprenentatge col·laboratiu.

Propietats de l'activitat

Data d'inici 01-07-2019
Data finalització 31-07-2019
Inici inscripcions 01-05-2019
Tancament inscripcions 26-06-2019 12:00 pm
Import 95,00 €
Nombre d'hores 40
Destinataris Mestres i professorat d'Educació Infantil i Primària.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Núria Roca
Lloc On line
Categories Escola d'Estiu, Educació, On line, Formació del professorat
Documentació/Temari 2019EEon-UsTabletes.doc

Contingut

Mòdul 1

Tecnologia de les tauletes tàctils

En aquest primer mòdul reflexionarem sobre l’ús de les tauletes a les aules analitzant els seus punts fort i dèbils. En una activitat que es portarà a terme en el fòrum de l’aula virtual d’aprenentatge. S’analitzaran els diversos sistemes operatius (Ios, Android, Windows, Firefox OS i BlackBerry) així com les tauletes que hi ha actualment al mercat (mides de pantalla, prestacions...) i que poden servir per a les nostres aules d’infantil i primària.

Mòdul 2

Apps educatives

Mostrarem un recull d’eines educatives creades per a treballar en aquests nous entorns. Veurem les diverses “apps” i com les podem aplicar segons les seves funcions: “apps” per aprendre idiomes, per generar esquemes, per potenciar el càlcul mental, l’escriptura...

Mòdul 3

“toolbox” “mschools” com exemples educatius:

Aquest és un mòdul teòric per a poder veure i parlar de com va sorgir aquestes iniciatives, de com els docents poden unir-se a aquesta comunitat i fins i tot poder ser avaluadors d'aquesta, com compartir experiències, com incloure “apps” i perquè s’ha de fer servir una guia d’estil per a poder publicar a aquesta comunitat. Treballarem en un fòrum on cada participant haurà d’intervenir dues vegades com a mínim.

En tots aquests mòduls es fa especial èmfasi en el desenvolupament, seguiment i avaluació de la competència digital de l’alumnat com a competència transversal.

Docents

Núria Roca

Professora noves tecnologies