Mindfulness des de casa

Mindfulness des de casa

Aprofitem l'estada a casa per adquirir eines per relaxar-nos i fer meditació! Ara és el moment de pensar en el nostre benestar i d'aprofundir en el nostre auto coneixement. Les meditacions són obertes a tots els membres de la família que desitgin participar-hi!

Objectius de l’activitat  

  • Practicar la capacitat de parar i observar abans d’actuar, per adonar-nos de la nostra resposta habitual i patró de conducta.
  • Desenvolupament de l’atenció plena en les tasques diàries, millorant l’eficàcia, la memòria i la concentració.
  • Reconèixer, gestionar i regular els estats mentals i emocionals que generen estrès, conflictes i patiment.
  • Millorar la claredat mental en la presa de decisions i resolució de conflictes.
  • Estimular l’autoconfiança i augmentar la resiliència.
  • Actuar des d’una comunicació conscient i una escolta empàtica.
  • Treballar la gestió del temps, aprendre a prioritzar i a cuidar-nos.
  • Treballar la compassió i l’agraïment sobretot cap a nosaltres mateixos.

Propietats de l'activitat

Data d'inici 27-03-2020
Data finalització 24-04-2020
Inici inscripcions 21-03-2020
Places 20
Tancament inscripcions 26-03-2020 7:00 pm
Import 50 €
Horari 2 sessions per setmana dimarts i divendres, de 18.00 - 19.45 h
Nombre d'hores 15 hores
Dates Inici el divendres 27 de març – última sessió divendres 24 d’abril (divendres 10 d’abril és Divendres Sant i festiu, i no hi haurà classe)
Destinataris Públic en general
Acreditacions Certificat de la Fundació Universitària Martí l'Humà
Docent Rosa Torras
Preu 50 €
Lloc On_line
Categories Mindfulness, Educació,Curs en Streaming, Formació del professorat,2019-2020
Documentació/Temari curs on line MINDFULNESS DES DE CASA.docx

Contingut

Mòdul 1

Què és atenció conscient?

És la consciència que sorgeix quan estàs atent al moment present a propòsit i sense jutjar. El contrari és anar amb el pilot automàtic i funcionar per inèrcia.

Mòdul 2

Percepcions de la realitat

La realitat sempre està condicionada pels nostres propis judicis; podem adonar-nos dels patrons que no ens permeten veure altres opcions de la realitat.

Mòdul 3

La consciència de les emocions

Regulació emocional. Les emocions no es poden amagar ni reprimir ni controlar. En aquesta sessió aprenem a regular-les per poder disminuir la seva intensitat i el nostre patiment.

Mòdul 4

Les reaccions a l'estrès, la tensió i al patiment. Reconèixer

Reconèixer les reaccions habituals a l’estrès, les sensacions corporals i les emocions que l’acompanyen. Adonar-nos de la relació cos i ment.

Mòdul 5

Resposta a l'estrès i el procés d'adaptació.

Quins són els nostres estressors? I com podem actuar davant d’ells? Donem-li respostes.

Mòdul 6

Cultivar una comunicació amable i compassiva amb un mateix i amb els altres.

Els diferents estils de comunicació i els seus efectes. Com cultivar la comunicació assertiva Potenciar l’escolta empàtica i amb silenci.

Mòdul 7

Gestió del temps i prioritats

Identificar els lladres del temps i la seva relació amb l’estrès i la reactivitat. Aprendre a prioritzar i a cuidar-nos.

Mòdul 8

Mantenir l'atenció plena a la vida quotidiana

Integració de tots el conceptes i eines apreses en aquest curs i veure com els podem adaptar al dia a dia.

Docents

Rosa Torras

Terapeuta naturista i Homeòpata per HEILPRAKTIKER Institut.

Enginyeria Química per la UPC Terapeuta naturista i Homeòpata per HEILPRAKTIKER Institut. Formadora com a Coach personal, Intel·ligència emocional i Equinoterapia. Instructora de Mindfulness acreditada en : MBSR Programa avalat i reconegut científicament de Mindfulness per a la reducció de l’estrès MBPM Mindfulness per a la salut, dolor i compassió. MBAR Mindfulness per l’acompanyament de les addiccions.

Exhaurit.
Contacteu amb la FUMH