En Streaming

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 120 € |
Horari | Dimecres de 17.30 a 20 h |
Nombre d'hores | 30 hores (10h streaming+20h online) |
Dates | El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Duran |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf |

El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar (Bullying): Estratègies i recursos per a la inclusió de l’alumnat.
En els darrers anys, els centres educatius hem estat conscients d’una realitat present entre nosaltres però moltes vegades encoberta o velada. Les xifres ens fan adonar que una part força significativa del nostre alumnat ha patit, pateix o patirà alguna situació d’assetjament dins de l’escola o l’institut.
El conflicte forma part de les relacions humanes i de les interaccions que establim amb els altres. Des d’una perspectiva àmplia i global, els centres educatius tenim el repte de crear entorns inclusius dins models de convivència que afavoreixin un desenvolupament positiu a escala individual i grupal.
En aquest curs oferirem eines per una gestió del conflicte eficaç i positiva dins una metodologia i una convicció inclusiva per als centres educatius. Alhora que proposarem estratègies i recursos per a la sensibilització, la prevenció, la detecció, la intervenció i l’avaluació de possibles casos d’assetjament (Bullying) i ciberassetjament.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020STR-ConflicteAula.pdf
Import | 128 € |
Horari | 4 dissabtes al matí: 11.00h- 12.15h |
Nombre d'hores | 30 hores: 25 hores online +5 h en streaming |
Dates | octubre, novembre, desembre, gener, febrer, març, abril, maig i juny |
Destinataris | Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO. |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Pere Muñoz Sellar |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-ConflicteAula.pdf |

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.
Import | 55 € |
Horari | Divendres de 18-20:30 h |
Nombre d'hores | Curs de 10 hores on line i 5 hores en streaming |
Dates | Divendres 9 i 23 d´octubre. Divendres 13 i 27 de novembre. Divendres 11 i 18 de desembre. Divendres15 i 29 de gener. Divendres 12 i 26 de febrer. Divendres 12 i 26 de març. Divendres 9 i 30 d’abril. Divendres 7 i 21 de maig. Divendres 4 i 18 de juny. |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo Navajas |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf |

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen tant canvis físics, psicològics, emocionals i socials… es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posa en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integra.
Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys).
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 120 € |
Horari | Els dimecres de 17,30 a 20 h |
Nombre d'hores | 30 hores: 10 hores en streaming + 20 hores online |
Dates | El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, |
Destinataris | Primària (cicle superior), secundària o internivell |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Duran Jiménez |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf |

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia, practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments.
Realitzarem un viatge cap a l’interior, cap a la recerca del coneixement d’un mateix per tenir més consciència de les pròpies emocions, i abordar amb èxit qualsevol situació complexa que ens trobem en el dia a dia. Així podem donar una resposta des de la calma, la serenor i la tolerància.
Temari: 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf
Data d'inici | 09-11-2020 |
Data finalització | 28-12-2020 |
Inici inscripcions | 29-07-2020 |
Places | 30 |
Tancament inscripcions | 15-11-2020 12:00 pm |
Import | 70 € |
Horari | Dilluns de 18.30 a 20.15 h. |
Nombre d'hores | 8 sessions de 1.45 hores cadascuna |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària i cicles |
Acreditacions | Obert a tot el públic en general |
Docent | Rosa Torras Barris |
Comentari | On Line en streaming amb la plataforma zoom |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf |

En l’actualitat, l’educació en medi ambient a les escoles ha pivotat sobre la conveniència de practicar el reciclatge dels residus.
El present curs neix amb la intenció de proveir al professorat de coneixements sobre economia circular, a més d’eines didàctiques perquè pugui dur a terme tallers a classe i que els alumnes interioritzin els motius, reptes, principis i pràctica d’accions necessàries per a promoure un canvi cap a l’economia circular treballant-ho de manera transversal.
L'economia circular és una estratègia que té per objectiu reduir tant l'entrada dels materials verges com la producció de deixalles, tancant els bucles o fluxos econòmics i ecològics dels recursos. L’economia circular ens demostra que el reciclatge és un últim recurs no desitjable i a on s’ha d’evitar arribar.
Per assolir el canvi cap a una economia circular s’han definit 7 accions necessàries que van més enllà del reciclatge. Les 7 accions són: redissenyar, reduir, reutilitzar, reparar, recuperar, renovar i finalment reciclar.
Objectius de l’activitat
1. Adquirir una base de coneixement teòrica i pràctica per a l’ensenyament de l’economia circular.
2. Ajudar a desenvolupar el pensament crític dels alumnes envers els efectes que tenen les pràctiques fins ara acceptades de “reduir, reutilitzar i reciclar”.
3. Donar als docents eines de reflexió i conscienciació sobre usos i hàbits ambientals.
4. Ajudar els alumnes a incorporar pràctiques d’economia circular en el seu dia a dia.
5. Comprendre el desafiament que suposen els recursos finits per al nostre sistema actual.
Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 65 € |
Horari | De 18 a 20h |
Nombre d'hores | 15 hores. 10h en streaming + 5h on line |
Dates | Edicions mensuals: 4 dijous + 1 dilluns |
Destinataris | Docents de Secundària, Batxillerat i Cicles formatius |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2021STR-LliconsEconomiaCircular.pdf |

El Mindfulness o atenció plena és una pràctica que facilita que els adolescents aprenguin a conèixer-se, a acceptar-se i estimar-se. Els ajuda a regular les seves emocions per poder viure amb més serenor el dia a dia. També ajuda en el desenvolupament de qualitats com: la capacitat de parar atenció a què fan i senten, la seva concentració, la confiança, la paciència, la bona gestió de l’estrès, l’empatia i la capacitat de comunicar-se amb els altres de forma assertiva i positiva, i una millora en la gestió del seu temps, perquè puguin aprendre a prioritzar.
Els adolescents d’avui dia estan sotmesos a una enorme pressió: múltiples estímuls, excés d’activitats, exigències amb els estudis, amb la necessitat de decidir cap a on enfocar la seva vida, havent de triar, sense tenir gaire clar quins estudis realitzar, quina professió desenvolupar. Tot això els acaba sobrecarregant, generant-los estrès, ansietat, deprimint-los, etc.
Això els porta a estar irritables o molt tristos, amb molta impulsivitat (actuant sense pensar), mentalment dispersos, amb sensació de ser incompresos, amb falta de motivació, bloquejats, sentint-se perduts sense saber cap on anar. Tots aquests factors perjudiquen el seu benestar i la seva capacitat per prendre decisions i els dificulta a avançar en el seu creixement i maduració.
Adreçat a: Joves i adolescents a partir dels tretze anys, amb consentiment (o entrevista prèvia si ho consideren necessari) dels pares/tutors. El programa va adreçat a l’adolescent o jove que tingui ganes de: saber més de si mateix, augmentar l’autoestima, la seguretat en sí mateix, i de posar el focus de la seva vida en buscar el camí que més li agradi i el faci més feliç.
Import | 60 € |
Horari | De 17-18.30 h |
Nombre d'hores | 15 hores. 8 sessions d’1,5 hores els dilluns; total 12 h presencials + 3 hores de Bany de bosc en dissabte |
Dates | Primera edició: dilluns 11, 18, 25 de gener, 1, 8, 15, 22 de febrer i 1 de març de 2021 Dissabte 6 de març de 2021: Bany de bosc - Segona edició: dilluns 12, 19, 26 d’abril i 3, 10, 17, 24, 31 de maig de 2021 Dissabte 5 de juny: Bany de bosc |
Destinataris | Joves i adolescents a partir dels tretze anys. |
Docent | Rosa Torras Barris. |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | Mindfulness-joves.pdf |
Data d'inici | 23-01-2021 |
Data finalització | 27-03-2021 |
Inici inscripcions | 10-12-2020 |
Places | 15 |
Tancament inscripcions | 05-02-2021 12:00 pm |
Import | 28 € (25 € per als inscrits a l’AUA) |
Horari | Dissabtes de 10.00 a 11.30 h |
Nombre d'hores | 15 |
Dates | 23, 30 gener, 6,13,20 i 27 de febrer, 6,13,20 i 27 de març |
Docent | Joan Carles Gomez |
Lloc | Cursos en Streaming |
Informació de tarifes
Tipus de tiquet | Preu |
---|---|
Inscrits a l'AUA | 25,00€ |
No inscrits a l'AUA | 28,00€ |

L'estrès és un fenomen que afecta a tots els éssers humans. Constitueix un element central i necessari en les nostres vides, ja que ens preparem en l'àmbit fisiològic, psicològic i conductual per adaptar-nos als canvis de l’ambient. És per això una reacció adaptativa de gran importància per a la nostra supervivència. Davant d'una situació estressant, en el cos es produeixen una sèrie de canvis físics, com l’augment de la freqüència cardíaca, de la pressió arterial, muscular i augment de la circulació sanguínia, entre altres. Quan la situació estressant s'atura, l’organisme torna a la normalitat. Tanmateix, si aquesta reacció que pot ser adaptativa per un període breu, es perpetua, començarà a produir diferents malestars i trastorns en esdevenir crònica.
Ser docent o pare d'un nen amb qualsevol classe de trastorn genera estrès. Resulta imprescindible, però, conèixer el trastorn i saber com podem ajudar al nen per tal que pugui desenvolupar al màxim les seves fortaleses.
La pràctica habitual de l'atenció plena o Mindfulness, contribueix al desenvolupament de la intel·ligència emocional, ja que millora la capacitat d'empatia i d'autoregulació de les emocions, en un entorn cada vegada més connectat, exigent i canviant. Igual que entrenem el cos físic, podem entrenar la nostra ment, amb senzilles rutines diàries que ens ajudin a rebaixar els nivells d'estrès i ansietat.
Import | 120 € |
Horari | de 19 a 21 h |
Nombre d'hores | 20 hores/ mes: 16h d’streaming + 4 h de treball autònom de l’alumne |
Dates |
Primera edició: Sessions: 28 de gener, 4, 11, 18, 25 de febrer, 4, 11, 18 de març Segona edició: Sessions: 8, 15, 22, 29 d’abril, i 6, 13, 20, 27 de maig |
Destinataris | Docents de tots els nivells educatius: Infantil, Primària, Secundària, Cicles Formatius i Escoles d´Adults |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo i Rosa Torras |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-GestioEstres.pdf |

En els darrers anys, les addiccions han experimentat un gran augment, fins al punt que aquests trastorns són considerats un dels més característics de la societat actual. Les addiccions clàssiques com l'addicció als jocs d'atzar, al sexe o a les drogues s'han vist modificades per l'auge de la tecnologia. El mal d'aquesta, al costat d'una sèrie de factors de risc individuals, ha donat pas a noves dependències com l'addicció a determinades aplicacions d'Internet, als videojocs en línia o a les xarxes socials.
També han augmentat significativament el nombre de casos de manipulació psicològica i situacions de dependència emocional.
El Curs Minfulness en les Addiccions del s. XXI ofereix els coneixements i les eines per a poder prevenir, detectar, intervenir i orientar des del vessant pedagògic i la gestió de l’estrès.
L'addicció comporta una falta de consciència del moment present, perquè desconnectem, evitem, fugim d’una situació que no ens agrada o que ens fa patir, o simplement perquè ens sentim avorrits, buits o dèbils. Aleshores, busquem refugi en què ens dona plaer. Qualsevol plaer humà pot convertir-se en un comportament addictiu.
La pràctica habitual de l'atenció plena o Mindfulness, contribueix al desenvolupament de la intel·ligència emocional, ja que desenvolupa la capacitat d'empatia i d'autoregulació de les emocions, en un entorn cada vegada més connectat, exigent i canviant. Igual que entrenem el cos físic, podem entrenar la nostra ment, amb senzilles rutines diàries que ens ajudin a rebaixar els nivells d'estrès i ansietat.
Import | 100 € |
Horari | De 19 a 21 h |
Nombre d'hores | 15 hores: 8h en streaming + 6h on line + 1 treball final (proposta de taller) |
Dates | Veure informació edició |
Destinataris | Docents de tots els nivells educatius: Infantil, Primària, Secundària, Cicles Formatius i Escoles d´Adults. Formació oberta a famílies |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo i Rosa Torras |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-MindfulnessAddiccions.pdf |

Es tracta d'un curs orientat a que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva individual i/o col·lectiva en el moment actual que estem vivint: covid-19, quarantenes, confinaments... compaginats amb activitats presencials.
Objectius de l’activitat
- Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne i sobretot recolzar-lo en una època d’especial dificultat.
- Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys, i en concret en època de pandèmia i confinaments.
- Practicar com realitzar entrevistes individuals amb pares i tutors.
- Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
- Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.
Import | 85 € |
Horari | Curs on line amb dos sessions “meet” de videoconferència d’una hora cadascuna, a concretar. |
Nombre d'hores | 15 hores: 13 hores on line + 2 hores en streaming |
Dates |
El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, acabant el darrer dia Mesos d’inici: febrer, març, abril, maig i juny de 2021 |
Destinataris | Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-TutoriaTempsPandemia.pdf |

Aquest curs ofereix al docent eines per gestionar el lideratge dins el centre educatiu, ja sigui amb l’alumnat, les famílies o el mateix equip docent.
Aprendre la importància del lideratge en el món educatiu.
Descobrir el potencial d’aplicar estratègies de lideratge per a crear entres innovadors.
Aprendre estratègies de participació activa de l’alumnat, famílies i equip docent.
Donar recursos per avaluar la tasca del líder.
Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 120 € |
Horari | 5 sessions (dimarts i dijous) de 18 a 20h + 20h on line en horari lliure. |
Nombre d'hores | 10h en streaming+ 20h on line. |
Dates | 1ª edició en streaming: 9, 11, 16 i 18 i 23 de febrer, de 18 a 20h. 2ª edició en streaming: 6, 8, 13,15 i 20 d'abril, de 18 a 20h. |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària. Mestres, professors i equips directius. |
Acreditacions | Curs acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-ClausExitLideratgeEducatiu.pdf |

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia, practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments.
Realitzarem un viatge cap a l’interior, cap a la recerca del coneixement d’un mateix per tenir més consciència de les pròpies emocions, i abordar amb èxit qualsevol situació complexa que ens trobem en el dia a dia. Així podem donar una resposta des de la calma, la serenor i la tolerància.
Temari: 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf
Import | 70 € |
Horari | Dimarts de 18.30 a 20.15 h |
Nombre d'hores | 8 sessions de 1.45 hores cadascuna |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària i cicles |
Acreditacions | Obert a tot el públic en general |
Docent | Rosa Torras Barris |
Comentari | On Line en streaming amb la plataforma zoom |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf |

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia, practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments.
Realitzarem un viatge cap a l’interior, cap a la recerca del coneixement d’un mateix per tenir més consciència de les pròpies emocions, i abordar amb èxit qualsevol situació complexa que ens trobem en el dia a dia. Així podem donar una resposta des de la calma, la serenor i la tolerància.
Temari: 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf
Data d'inici | 06-05-2021 |
Data finalització | 24-06-2021 |
Inici inscripcions | 29-07-2020 |
Places | 30 |
Tancament inscripcions | 13-05-2021 12:00 pm |
Import | 70 € |
Horari | Dijous de 18.30 a 20.15 h. |
Nombre d'hores | 8 sessions de 1.45 hores cadascuna |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària i cicles |
Acreditacions | Obert a tot el públic en general |
Docent | Rosa Torras Barris |
Comentari | On Line en streaming amb la plataforma zoom |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf |