En Streaming

Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf

Import 120 €
Horari Dimecres de 17.30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores (10h streaming+20h online)
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf
El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar

El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar (Bullying): Estratègies i recursos per a la inclusió de l’alumnat.

En els darrers anys, els centres educatius hem estat conscients d’una realitat present entre nosaltres però moltes vegades encoberta o velada. Les xifres ens fan adonar que una part força significativa del nostre alumnat ha patit, pateix o patirà alguna situació d’assetjament dins de l’escola o l’institut.
El conflicte forma part de les relacions humanes i de les interaccions que establim amb els altres. Des d’una perspectiva àmplia i global, els centres educatius tenim el repte de crear entorns inclusius dins models de convivència que afavoreixin un desenvolupament positiu a escala individual i grupal.
En aquest curs oferirem eines per una gestió del conflicte eficaç i positiva dins una metodologia i una convicció inclusiva per als centres educatius. Alhora  que proposarem estratègies i recursos per a la sensibilització, la prevenció, la detecció, la intervenció i l’avaluació de possibles casos d’assetjament (Bullying) i ciberassetjament.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-ConflicteAula.pdf

Import 128 €
Horari 4 dissabtes al matí: 11.00h- 12.15h
Nombre d'hores 30 hores: 25 hores online +5 h en streaming
Dates octubre, novembre, desembre, gener, febrer, març, abril, maig i juny
Destinataris Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Pere Muñoz Sellar
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-ConflicteAula.pdf
Dificultats d’aprenentatge i trastorns del neurodesenvolupament

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.

Temari: 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf

Import 55 €
Horari Divendres de 18-20:30 h
Nombre d'hores Curs de 10 hores on line i 5 hores en streaming
Dates Divendres 9 i 23 d´octubre. Divendres 13 i 27 de novembre. Divendres 11 i 18 de desembre. Divendres15 i 29 de gener. Divendres 12 i 26 de febrer. Divendres 12 i 26 de març. Divendres 9 i 30 d’abril. Divendres 7 i 21 de maig. Divendres 4 i 18 de juny.
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf
Acompanyant i comprenent a l'adolescent

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen tant canvis físics, psicològics, emocionals i socials… es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posa en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integra.
Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys). 

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf

Import 120 €
Horari Els dimecres de 17,30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores: 10 hores en streaming + 20 hores online
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Primària (cicle superior), secundària o internivell
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf
No reciclis i altres lliçons d’economia circular a l’aula

En l’actualitat, l’educació en medi ambient a les escoles ha pivotat sobre la conveniència de practicar el reciclatge dels residus.
El present curs neix amb la intenció de proveir al professorat de coneixements sobre economia circular, a més d’eines didàctiques perquè pugui dur a terme tallers a classe i que els alumnes interioritzin els motius, reptes, principis i pràctica d’accions necessàries per a promoure un canvi cap a l’economia circular treballant-ho de manera transversal. 

L'economia circular és una estratègia que té per objectiu reduir tant l'entrada dels materials verges com la producció de deixalles, tancant els bucles o fluxos econòmics i ecològics dels recursos. L’economia circular ens demostra que el reciclatge és un últim recurs no desitjable i a on s’ha d’evitar arribar.

Per assolir el canvi cap a una economia circular s’han definit 7 accions necessàries que van més enllà del reciclatge. Les 7 accions són: redissenyar, reduir, reutilitzar, reparar, recuperar, renovar i finalment reciclar.

Objectius de l’activitat
1. Adquirir una base de coneixement teòrica i pràctica per a l’ensenyament de l’economia circular.
2. Ajudar a desenvolupar el pensament crític dels alumnes envers els efectes que tenen les pràctiques fins ara acceptades de “reduir, reutilitzar i reciclar”.
3. Donar als docents eines de reflexió i conscienciació sobre usos i hàbits ambientals.
4. Ajudar els alumnes a incorporar pràctiques d’economia circular en el seu dia a dia.
5. Comprendre el desafiament que suposen els recursos finits per al nostre sistema actual.

Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Import 65 €
Horari De 18 a 20h
Nombre d'hores 15 hores. 10h en streaming + 5h on line
Dates Edicions mensuals: 4 dijous + 1 dilluns
Destinataris Docents de Secundària, Batxillerat i Cicles formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2021STR-LliconsEconomiaCircular.pdf
Mindfulness per a joves i adolescents

El Mindfulness o atenció plena és una pràctica que facilita que els adolescents aprenguin a conèixer-se, a acceptar-se i estimar-se. Els ajuda a regular les seves emocions per poder viure amb més serenor el dia a dia. També ajuda en el desenvolupament de qualitats com: la capacitat de parar atenció a què fan i senten, la seva concentració, la confiança, la paciència, la bona gestió de l’estrès, l’empatia i la capacitat de comunicar-se amb els altres de forma assertiva i positiva, i una millora en la gestió del seu temps, perquè puguin aprendre a prioritzar.

Els adolescents d’avui dia estan sotmesos a una enorme pressió: múltiples estímuls, excés d’activitats, exigències amb els estudis, amb la necessitat de decidir cap a on enfocar la seva vida, havent de triar, sense tenir gaire clar quins estudis realitzar, quina professió desenvolupar. Tot això els acaba sobrecarregant, generant-los estrès, ansietat, deprimint-los, etc.

Això els porta a estar irritables o molt tristos, amb molta impulsivitat (actuant sense pensar), mentalment dispersos, amb sensació de ser incompresos, amb falta de motivació, bloquejats, sentint-se perduts sense saber cap on anar. Tots aquests factors perjudiquen el seu benestar i la seva capacitat per prendre decisions i els dificulta a avançar en el seu creixement i maduració.

Adreçat a: Joves i adolescents a partir dels tretze anys, amb consentiment (o entrevista prèvia si ho consideren necessari) dels pares/tutors. El programa va adreçat a l’adolescent o jove que tingui ganes de: saber més de si mateix, augmentar l’autoestima, la seguretat en sí mateix, i de posar el focus de la seva vida en buscar el camí que més li agradi i el faci més feliç.

Import 60 €
Horari De 17-18.30 h
Nombre d'hores 15 hores. 8 sessions d’1,5 hores els dilluns; total 12 h presencials + 3 hores de Bany de bosc en dissabte
Dates Primera edició: dilluns 11, 18, 25 de gener, 1, 8, 15, 22 de febrer i 1 de març de 2021 Dissabte 6 de març de 2021: Bany de bosc - Segona edició: dilluns 12, 19, 26 d’abril i 3, 10, 17, 24, 31 de maig de 2021 Dissabte 5 de juny: Bany de bosc
Destinataris Joves i adolescents a partir dels tretze anys.
Docent Rosa Torras Barris.
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari Mindfulness-joves.pdf
Gestió de l’estrès i la seva relació amb les dificultats d’aprenentatge i els trastorns de la conducta a l’actualitat

L'estrès és un fenomen que afecta a tots els éssers humans. Constitueix un element central i necessari en les nostres vides, ja que ens preparem en l'àmbit fisiològic, psicològic i conductual per adaptar-nos als canvis de l’ambient. És per això una reacció adaptativa de gran importància per a la nostra supervivència. Davant d'una situació estressant, en el cos es produeixen una sèrie de canvis físics, com l’augment de la freqüència cardíaca, de la pressió arterial, muscular i augment de la circulació sanguínia, entre altres. Quan la situació estressant s'atura, l’organisme torna a la normalitat. Tanmateix, si aquesta reacció que pot ser adaptativa per un període breu, es perpetua, començarà a produir diferents malestars i trastorns en esdevenir crònica.

Ser docent o pare d'un nen amb qualsevol classe de trastorn genera estrès. Resulta imprescindible, però, conèixer el trastorn i saber com podem ajudar al nen per tal que pugui desenvolupar al màxim les seves fortaleses.

La pràctica habitual de l'atenció plena o Mindfulness, contribueix al desenvolupament de la intel·ligència emocional, ja que millora la capacitat d'empatia i d'autoregulació de les emocions, en un entorn cada vegada més connectat, exigent i canviant.  Igual que entrenem el cos físic, podem entrenar la nostra ment, amb senzilles rutines diàries que ens ajudin a rebaixar els nivells d'estrès i ansietat.

Import 120 €
Horari de 19 a 21 h
Nombre d'hores 20 hores/ mes: 16h d’streaming + 4 h de treball autònom de l’alumne
Dates Primera edició: Sessions: 28 de gener, 4, 11, 18, 25 de febrer, 4, 11, 18 de març
Segona edició: Sessions: 8, 15, 22, 29 d’abril, i 6, 13, 20, 27 de maig
Destinataris Docents de tots els nivells educatius: Infantil, Primària, Secundària, Cicles Formatius i Escoles d´Adults
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo i Rosa Torras
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-GestioEstres.pdf
Mindfulness en les addiccions del segle XXI

En els darrers anys, les addiccions han experimentat un gran augment, fins al punt que aquests trastorns són considerats un dels més característics de la societat actual. Les addiccions clàssiques com l'addicció als jocs d'atzar, al sexe o a les drogues s'han vist modificades per l'auge de la tecnologia. El mal d'aquesta, al costat d'una sèrie de factors de risc individuals, ha donat pas a noves dependències com l'addicció a determinades aplicacions d'Internet, als videojocs en línia o a les xarxes socials.

També han augmentat significativament el nombre de casos de manipulació psicològica i situacions de dependència emocional.

El Curs Minfulness en les Addiccions del s. XXI ofereix els coneixements i les eines per a poder prevenir, detectar, intervenir i orientar des del vessant pedagògic i la gestió de l’estrès.

L'addicció comporta una falta de consciència del moment present, perquè desconnectem, evitem, fugim d’una situació que no ens agrada o que ens fa patir, o simplement perquè ens sentim avorrits, buits o dèbils. Aleshores, busquem refugi en què ens dona plaer. Qualsevol plaer humà pot convertir-se en un comportament addictiu.

La pràctica habitual de l'atenció plena o Mindfulness, contribueix al desenvolupament de la intel·ligència emocional, ja que desenvolupa la capacitat d'empatia i d'autoregulació de les emocions, en un entorn cada vegada més connectat, exigent i canviant.  Igual que entrenem el cos físic, podem entrenar la nostra ment, amb senzilles rutines diàries que ens ajudin a rebaixar els nivells d'estrès i ansietat.

Import 100 €
Horari De 19 a 21 h
Nombre d'hores 15 hores: 8h en streaming + 6h on line + 1 treball final (proposta de taller)
Dates Veure informació edició
Destinataris Docents de tots els nivells educatius: Infantil, Primària, Secundària, Cicles Formatius i Escoles d´Adults. Formació oberta a famílies
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo i Rosa Torras
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessAddiccions.pdf
Com fer tutoria en temps de pandèmia a l’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius

Es tracta d'un curs orientat a que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva individual i/o col·lectiva en el moment actual que estem vivint: covid-19, quarantenes, confinaments... compaginats amb activitats presencials.

   Objectius de l’activitat

  • Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne i sobretot recolzar-lo en una època d’especial dificultat.
  • Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys, i en concret en època de pandèmia i confinaments.
  • Practicar com realitzar entrevistes individuals amb pares i tutors.
  • Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
  • Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.
Import 85 €
Horari Curs on line amb dos sessions “meet” de videoconferència d’una hora cadascuna, a concretar.
Nombre d'hores 15 hores: 13 hores on line + 2 hores en streaming
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, acabant el darrer dia
Mesos d’inici: febrer, març, abril, maig i juny de 2021
Destinataris Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-TutoriaTempsPandemia.pdf
Claus d’èxit en lideratge educatiu

Aquest curs ofereix al docent eines per gestionar el lideratge dins el centre educatiu, ja sigui amb l’alumnat, les famílies o el mateix equip docent.

Aprendre la importància del lideratge en el món educatiu.
Descobrir el potencial d’aplicar estratègies de lideratge per a crear entres innovadors.
Aprendre estratègies de participació activa de l’alumnat, famílies i equip docent.
Donar recursos per avaluar la tasca del líder.

Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Import 120 €
Horari 5 sessions (dimarts i dijous) de 18 a 20h + 20h on line en horari lliure.
Nombre d'hores 10h en streaming+ 20h on line.
Dates 1ª edició en streaming: 9, 11, 16 i 18 i 23 de febrer, de 18 a 20h. 2ª edició en streaming: 6, 8, 13,15 i 20 d'abril, de 18 a 20h.
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària. Mestres, professors i equips directius.
Acreditacions Curs acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-ClausExitLideratgeEducatiu.pdf
El Poder i les seves xarxes. Cap a una comprensió del subjecte

Michel Foucault

Data d'inici 10-04-2021
Data finalització 26-06-2021
Inici inscripcions 02-03-2021
Places 15
Tancament inscripcions 20-04-2021 12:00 pm
Import 28 € (25 € per als inscrits a l’AUA)
Horari Dissabtes de 10.00 a 11.30 h
Nombre d'hores 15
Dates 10,17 d’abril, 8,15,22 i 29 de maig, 5,12,19 i 26 de juny
Docent Joan Carles Gomez
Lloc Cursos en Streaming

Informació de tarifes

Tipus de tiquet Preu
Inscrits a l'AUA 25,00€
No inscrits a l'AUA 28,00€
Mindfulness avançat i gestió emocional

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia, practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments.

Realitzarem un viatge cap a l’interior, cap a la recerca del coneixement d’un mateix per tenir més consciència de les pròpies emocions, i abordar amb èxit qualsevol situació complexa que ens trobem en el dia a dia. Així podem donar una resposta des de la calma, la serenor i la tolerància.

Temari: 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf

 

Import 70 €
Horari Dimarts de 18.30 a 20.15 h
Nombre d'hores 8 sessions de 1.45 hores cadascuna
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària i cicles
Acreditacions Obert a tot el públic en general
Docent Rosa Torras Barris
Comentari On Line en streaming amb la plataforma zoom
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf