Escola de docents
Àrees

Es realitzaran diferents tallers d’art on el fang serà el material principal. En aquests tallers s’aprendrà a utilitzar el fang com a eina pedagògica i emocional.
Veure com i quines són les seves aplicacions i conèixer els seus límits com a material plàstic.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020STR-ElFangEinaPedagogica.pdf
Import | 55 € |
Nombre d'hores | 15 hores (10 hores online i 5 hores en streaming) |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Niubó |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-ElFangEinaPedagogica.pdf |

No hi ha cap dubte que les tecnologies de l’aprenentatge col·laboratiu (TAC) han suposat un repte i han ofert millores susceptibles en tot l’ensenyament. En aquest nou segle XXI, van apareixent noves eines tecnològiques i els docents ens hem de formar permanentment per a poder aplicar-les en el nostre dia a dia. A les escoles on s’ha introduït les tauletes digitals, s’ha demostrat que ajuden a l’alumnat a potenciar la seva autonomia i l’assimilació de continguts, essent una de les eines interactives amb més projecció de futur. Aquest és l’objectiu del curs que presentem: Poder apropar les noves tecnologies i l’ús pràctic d’aquests dispositius digitals a la nostra tasca docent.
Temari: 2020OL-IntroduccioUsTauletes.pdf
Import | 65 € |
Nombre d'hores | 20 hores |
Dates | De l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Núria Roca i Ruaix. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-IntroduccioUsTauletes.pdf |

Moodle esdevé actualment una de les eines digitals més potents en entorns d'aula virtual. Actualment aquesta plataforma és una de les més emprades en tots els nivells i en la majoria dels centres educatius. Aquesta plataforma permet als estudiants i docents la comunicació les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any; esdevé una bona praxi donat l'era de la informació. Moodle facilita l'intercanvi d'informació entre docent i alumnat, aportant eines, suports digitals, etc. que afavoreixen les dinàmiques diàries de les classes. Permet l'estructuració, en format de temes, setmanes, continguts claus, tasques de forma eficient d'afavorir l'assimilació dels continguts per part de l'alumnat. Afavoreix tasques com els debats, l'entrega i correcció de tasques, avaluació de les mateixes i finalment el feedback del professor vers cada alumne present al seu grup. El seguiment de l'assistència de l'alumnat es realitza de manera fàcil i eficient, permetent la notificació a les famílies en temps real de les tasques realitzades pels seus fills.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-IntroducioMoodle.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Docents de de tots els nivells amb inquietuds TIC. |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Guillermo Guerrero Hernández, |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-IntroducioMoodle.pdf |

Tots sabem que des del 2016 al 2020 hem viscut un temps d’adaptació per a l’aplicació de la nova Ortografia catalana i la Gramàtica de la llengua catalana que va publicar l’Institut d’Estudis Catalans l’any 2016. Enguany, ja som a l'any 2020, per tant, any d’aplicació límit d’aquesta nova normativa, proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin conèixer i posar en pràctica algunes d’aquestes novetats sintàctiques i ortogràfiques aprovades per l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores. |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Marta Gost Mayans. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-NovaGramaticaLlenguaCatalana.pdf |

En aquest curs es formen professionals de la docència interessats a incorporar un espai verd, lúdic, d’aprenentatge i experimentació i de gran valor sociocultural, dins l’escola i les competències de l’alumnat. El curs està enfocat a persones amb qualsevol nivell de coneixement en el món de l’agricultura, ja que segueix una evolució cronològica des de la fase preliminar de disseny del tipus d’hort, espai, i grup motor, fins a tots aquells aspectes a conèixer per tal que el manteniment de l’hort, una vegada creat, esdevingui un èxit. Sempre utilitzant-lo com a eina pedagògica. D’aquesta manera, el curs es conforma de vuit temes i quatre activitats avaluables. Aquestes últimes s’enfoquen en aplicar de manera pràctica el contingut dels temes en l’espai escollit per cada alumne del curs, per tant, es converteixen en un recurs més de suport i d’acompanyament en la creació de l’hort a l’escola.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 110 € |
Nombre d'hores | 30 hores: 25 h on line i 5 h en streaming |
Dates | De l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Darko Brajnovich Soler. |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020OL-TreballemAgriculturaManeraPracticar.pdf |

Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe. Objectius de l’activitat- Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.- Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.- Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.- Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.- Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.- Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-TutoriaGrupClasse.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | De l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Professors de Secundària, Batxillerat i Formació Professional |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Meritxell Coma i Vernet |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-TutoriaGrupClasse.pdf |

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 120 € |
Horari | Dimecres de 17.30 a 20 h |
Nombre d'hores | 30 hores (10h streaming+20h online) |
Dates | El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Duran |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf |

El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar (Bullying): Estratègies i recursos per a la inclusió de l’alumnat.
En els darrers anys, els centres educatius hem estat conscients d’una realitat present entre nosaltres però moltes vegades encoberta o velada. Les xifres ens fan adonar que una part força significativa del nostre alumnat ha patit, pateix o patirà alguna situació d’assetjament dins de l’escola o l’institut.
El conflicte forma part de les relacions humanes i de les interaccions que establim amb els altres. Des d’una perspectiva àmplia i global, els centres educatius tenim el repte de crear entorns inclusius dins models de convivència que afavoreixin un desenvolupament positiu a escala individual i grupal.
En aquest curs oferirem eines per una gestió del conflicte eficaç i positiva dins una metodologia i una convicció inclusiva per als centres educatius. Alhora que proposarem estratègies i recursos per a la sensibilització, la prevenció, la detecció, la intervenció i l’avaluació de possibles casos d’assetjament (Bullying) i ciberassetjament.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020STR-ConflicteAula.pdf
Import | 128 € |
Horari | 4 dissabtes al matí: 11.00h- 12.15h |
Nombre d'hores | 30 hores: 25 hores online +5 h en streaming |
Dates | octubre, novembre, desembre, gener, febrer, març, abril, maig i juny |
Destinataris | Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO. |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Pere Muñoz Sellar |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-ConflicteAula.pdf |

El curs l'Escola del S. XXI de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per a reflexionar sobre aquells aspectes imprescindibles que garanteixin un aprenentatge de qualitat d’acord amb les necessitats pròpies del nostre segle.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-EscolaSegleXXI.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo Navajas |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-EscolaSegleXXI.pdf |

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Duran |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf |

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen canvis físics, psicològics, emocionals i socials…es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posen en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integral. Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i les necessitats que emergeixen en cada una d'ellesen cada una d'elles(preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys).
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-AcompanyantAdolescent.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores. |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Primària (cicle superior), secundària o internivell |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Duran Jiménez |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-AcompanyantAdolescent.pdf |

Revisió i actualització tutoritzada de la programació didàctica.
Objectius de l’activitat
- Conèixer cada un dels apartats que integren la programació didàctica.
- Programar un curs atenent a la realitat de l’aula.
- Desenvolupar una programació concreta i factible.
- Realitzar una programació d’aula sencera.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 350 € |
Nombre d'hores | 60 hores. (dos mesos) |
Dates | L'1 de cada mes |
Destinataris | Docents de Secundària, Batxillerat i Formació Professional. |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Meritxell Coma Vernet |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-ComMillorarProgramacioSecundaria.pdf |

Proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin repassar i posar en pràctica alguns aspectes bàsics de l’ortografia, gramàtica i lèxic de la llengua catalana que més errors ens fan cometre, entenent que, com a docents i comunicadors professionals que som, hem de tenir un domini absolut de la llengua.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores. |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Marta Gost Mayans. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf |

El curs de Detecció i Abordatge de les Dificultats de la Lectoescriptura de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb dificultats lectoescriptores.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | De l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo Navajas. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-DificultatsLectoescriptura.pdf |

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo Navajas. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-DificultatsAprenentatge.pdf |