Propers esdeveniments

Veure l'horari en el detall de cada activitat.

 

Tècniques d’estudi i gestió del temps

Aquest curs ofereix estratègies per al docent per tal de dotar a l’alumnat d’eines de treball personal. Mitjançant les tècniques d’estudi, d’organització del temps i d’organització personal, el docent aprendrà a guiar als alumnes en les tasques pròpies com a estudiant.

Objectius de l’activitat

  • Conèixer la influència directa de l’autoestima de l’alumne ver l’aprenentatge.
  • Adquirir una idea organitzada del procés d’estudi de l’alumnat. 
  • Descobrir el potencial de l’alumnat quan se’ls dota de les eines adequades per afrontar les sessions d’estudi.
  • Desenvolupar pràctiques reals per compartir-les amb els altres docents, creant debat pedagògic i d’enriquiment professional.

Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Import 100 €
Horari Lliure
Nombre d'hores 30 hores
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, acabant el darrer dia.
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària. Mestres, professors i equips directius.
Acreditacions Curs acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc On_line
Documentació/Temari 2021OL-TecniquesEstudiGestioTemps.pdf
No reciclis i altres lliçons d’economia circular a l’aula

En l’actualitat, l’educació en medi ambient a les escoles ha pivotat sobre la conveniència de practicar el reciclatge dels residus.
El present curs neix amb la intenció de proveir al professorat de coneixements sobre economia circular, a més d’eines didàctiques perquè pugui dur a terme tallers a classe i que els alumnes interioritzin els motius, reptes, principis i pràctica d’accions necessàries per a promoure un canvi cap a l’economia circular treballant-ho de manera transversal. 

L'economia circular és una estratègia que té per objectiu reduir tant l'entrada dels materials verges com la producció de deixalles, tancant els bucles o fluxos econòmics i ecològics dels recursos. L’economia circular ens demostra que el reciclatge és un últim recurs no desitjable i a on s’ha d’evitar arribar.

Per assolir el canvi cap a una economia circular s’han definit 7 accions necessàries que van més enllà del reciclatge. Les 7 accions són: redissenyar, reduir, reutilitzar, reparar, recuperar, renovar i finalment reciclar.

Objectius de l’activitat
1. Adquirir una base de coneixement teòrica i pràctica per a l’ensenyament de l’economia circular.
2. Ajudar a desenvolupar el pensament crític dels alumnes envers els efectes que tenen les pràctiques fins ara acceptades de “reduir, reutilitzar i reciclar”.
3. Donar als docents eines de reflexió i conscienciació sobre usos i hàbits ambientals.
4. Ajudar els alumnes a incorporar pràctiques d’economia circular en el seu dia a dia.
5. Comprendre el desafiament que suposen els recursos finits per al nostre sistema actual.

Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Import 65 €
Horari De 18 a 20h
Nombre d'hores 15 hores. 10h en streaming + 5h on line
Dates Edicions mensuals: 4 dijous + 1 dilluns
Destinataris Docents de Secundària, Batxillerat i Cicles formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2021STR-LliconsEconomiaCircular.pdf
L'escola del segle XXI

El curs l'Escola del S. XXI de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per a reflexionar sobre aquells aspectes imprescindibles que garanteixin un aprenentatge de qualitat d’acord amb les necessitats pròpies del nostre segle.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-EscolaSegleXXI.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-EscolaSegleXXI.pdf
Com fer tutoria en temps de pandèmia a l’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius

Es tracta d'un curs orientat a que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva individual i/o col·lectiva en el moment actual que estem vivint: covid-19, quarantenes, confinaments... compaginats amb activitats presencials.

   Objectius de l’activitat

  • Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne i sobretot recolzar-lo en una època d’especial dificultat.
  • Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys, i en concret en època de pandèmia i confinaments.
  • Practicar com realitzar entrevistes individuals amb pares i tutors.
  • Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
  • Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.
Import 85 €
Horari Curs on line amb dos sessions “meet” de videoconferència d’una hora cadascuna, a concretar.
Nombre d'hores 15 hores: 13 hores on line + 2 hores en streaming
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, acabant el darrer dia
Mesos d’inici: febrer, març, abril, maig i juny de 2021
Destinataris Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-TutoriaTempsPandemia.pdf
Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf
Acompanyant i comprenent a l'adolescent

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen canvis físics, psicològics, emocionals i socials…es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posen en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integral. Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i les necessitats que emergeixen en cada una d'ellesen cada una d'elles(preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys).

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AcompanyantAdolescent.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores.
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Primària (cicle superior), secundària o internivell
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AcompanyantAdolescent.pdf
Com millorar la programació didàctica d’aula a secundària, batxillerat i formació professional

Revisió i actualització tutoritzada de la programació didàctica.

Objectius de l’activitat

  • Conèixer cada un dels apartats que integren la programació didàctica.
  • Programar un curs atenent a la realitat de l’aula.
  • Desenvolupar una programació concreta i factible.
  • Realitzar una programació d’aula sencera.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-ComMillorarProgramacioSecundaria.pdf

Import 350 €
Nombre d'hores 60 hores. (dos mesos)
Dates L'1 de cada mes
Destinataris Docents de Secundària, Batxillerat i Formació Professional.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Meritxell Coma Vernet
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-ComMillorarProgramacioSecundaria.pdf
Cuidem la llengua catalana: aspectes bàsics d’ortografia, gramàtica i lèxic

Proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin repassar i posar en pràctica alguns aspectes bàsics de l’ortografia, gramàtica i lèxic de la llengua catalana que més errors ens fan cometre, entenent que, com a docents i comunicadors professionals que som, hem de tenir un domini absolut de la llengua.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores.
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marta Gost Mayans.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf
Detecció i abordatge de les dificultats de la lectoescriptura

El curs de Detecció i Abordatge de les Dificultats de la Lectoescriptura de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb dificultats lectoescriptores.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-DificultatsLectoescriptura.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates De l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-DificultatsLectoescriptura.pdf
Dificultats d’aprenentatge i trastorns del neurodesenvolupament

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-DificultatsAprenentatge.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-DificultatsAprenentatge.pdf