Propers esdeveniments

Veure l'horari en el detall de cada activitat.

 

Estratègies per a la docència virtual

Aquest curs pretén reflexionar, debatre i oferir recursos pedagògics i eines per adaptar la docència presencial a la docència virtual, tenint en compte que és fonamental implantar metodologies actives i col·laboratives que ajudin a millorar la motivació de l’alumnat. Una adient adaptació i planificació dels continguts i de la comunicació entre els docents i l’alumnat pot ajudar a oferir una docència no presencial de qualitat.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-EstrategiesDocenciaVirtual.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates De l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Núria Roca i Ruaix.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-EstrategiesDocenciaVirtual.pdf
Altes Capacitats: de la identificació a la intervenció

Aquesta formació ofereix una mirada al peculiar món de les Altes Capacitats per a que els professionals de l’educació puguin oferir a aquests nens i nenes una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives especials. Per a aconseguir-ho, cal tenir en compte les seves necessitats en relació amb el seu desenvolupament personal, emocional, social i psicològic, i les potencialitats de les quals estan dotats. No sempre és fàcil reconèixer un nen d’Altes Capacitats a l’aula, i una vegada reconegut, la comunicació i les relacions amb ell no sempre són fluides. Aquí, és imprescindible que els adults tinguem unes nocions bàsiques sobre les Altes Capacitats per a poder oferir un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula i des del centre educatiu. Això es tradueix en donar un suport i tenir recursos per a potenciar i nodrir totes aquestes capacitats, aprendre a conviure-hi i establir-hi relacions sanes i constructives, per tal que el nen se senti vist, acceptat, i recolzat.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AltesCapacitats.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores.
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AltesCapacitats.pdf
Gammificació a l’aula

En aquest curs aprendrem què significa gammificar i per quins motius tant teòrics com pràctics pot arribar a ser molt interessant introduir el joc a l’aula. Aprendrem a introduir la gammificació a l’aula a través de diversos recursos i consells. Al final de curs sortirem amb un projecte de gammificació per a fer alguna activitat a l’aula, i a partir d’aquí poder ser autònoms per a poder realitzar projectes de gammificació en els diferents nivells educatius.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-Gamificacio.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano i Roca.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-Gamificacio.pdf
Google Classroom

Tenir una eina externa que permeti als estudiants la comunicació les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, esdevé una bona praxi donat l'era de la informació. Google ClassRoom facilita l'intercanvi d'informació entre docent i alumnat, aportant eines, suports digitals, apps, etc. que afavoreixen les dinàmiques diàries de les classes. Permet l'estructuració, en format de temes, setmanes, continguts claus, tasques de forma eficient d'afavorir l'assimilació dels continguts per part de l'alumnat. Afavoreix tasques com els debats, l'entrega i correcció de tasques, avaluació de les mateixes i finalment el feedback del professor vers cada alumne present al seu grup. El seguiment de l'assistència de l'alumnat es realitza de manera fàcil i eficient, permetent la notificació a les famílies en temps real de les tasques realitzades pels seus fills. Els participants utilitzaran un compte de correu de gmail per tal de poder accedir a aquesta eina. En tot moment es farà referència a la informació recollida en el portal de xtec (http://xtec.gencat.cat/ca/at_usuari/avis/classroom/)on s’informa que les ClassRoom s’han d’utilitzar des de Gsuite del domini cada centre de destí del docent.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-GoogleClassRoom.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Guillermo Guerrero Hernández,
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-GoogleClassRoom.pdf
No reciclis i altres lliçons d’economia circular a l’aula

En l’actualitat, l’educació en medi ambient a les escoles ha pivotat sobre la conveniència de practicar el reciclatge dels residus.
El present curs neix amb la intenció de proveir al professorat de coneixements sobre economia circular, a més d’eines didàctiques perquè pugui dur a terme tallers a classe i que els alumnes interioritzin els motius, reptes, principis i pràctica d’accions necessàries per a promoure un canvi cap a l’economia circular treballant-ho de manera transversal. 

L'economia circular és una estratègia que té per objectiu reduir tant l'entrada dels materials verges com la producció de deixalles, tancant els bucles o fluxos econòmics i ecològics dels recursos. L’economia circular ens demostra que el reciclatge és un últim recurs no desitjable i a on s’ha d’evitar arribar.

Per assolir el canvi cap a una economia circular s’han definit 7 accions necessàries que van més enllà del reciclatge. Les 7 accions són: redissenyar, reduir, reutilitzar, reparar, recuperar, renovar i finalment reciclar.

Objectius de l’activitat
1. Adquirir una base de coneixement teòrica i pràctica per a l’ensenyament de l’economia circular.
2. Ajudar a desenvolupar el pensament crític dels alumnes envers els efectes que tenen les pràctiques fins ara acceptades de “reduir, reutilitzar i reciclar”.
3. Donar als docents eines de reflexió i conscienciació sobre usos i hàbits ambientals.
4. Ajudar els alumnes a incorporar pràctiques d’economia circular en el seu dia a dia.
5. Comprendre el desafiament que suposen els recursos finits per al nostre sistema actual.

Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Import 65 €
Horari De 18 a 20h
Nombre d'hores 15 hores. 10h en streaming + 5h on line
Dates Edicions mensuals: 4 dijous + 1 dilluns
Destinataris Docents de Secundària, Batxillerat i Cicles formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2021STR-LliconsEconomiaCircular.pdf
Pedagogies alternatives

Farem una aproximació a les Pedagogies Alternatives més demandades en l'actualitat com a proposta d'Escola Alternativa o complementària a l'Escola Tradicional: Montessori, Waldorf, Reggio Emilia, Bosc Escola, homeschooling, Mares de Dia ...

Objectius de l’activitat

  • Conèixer les diferents pedagogies alternatives al llarg de la història i el seu aprenentatge holístic
  • Analitzar les diferents contribucions pedagògiques i la seva aplicació pràctica a l'aula
  • Veure casos pràctics i exemples d'altres escoles actuals on es porta a terme l'aprenentatge a través de les pedagogies alternatives
  • Donar recursos al docent per transformar les seves classes amb la flexibilitat i innovació que permeten les pedagogies alternatives
  • Tenir en compte els diferents reptes educatius actuals a l'aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar les diferents pedagogies alternatives
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través de les pedagogies alternatives
Data d'inici 05-05-2021
Data finalització 26-05-2021
Inici inscripcions 08-04-2021
Places 35
Tancament inscripcions 12-05-2021
Import 185 €
Horari Dilluns i dimecres de 18.30 a 21.30
Nombre d'hores 75 hores
Dates del 5 al 26 de maig
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Maria Bellmunt Borràs
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2021STR-PedagogiesAlternatives.pdf
L'escola del segle XXI

El curs l'Escola del S. XXI de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per a reflexionar sobre aquells aspectes imprescindibles que garanteixin un aprenentatge de qualitat acord a les necessitats pròpies del nostre segle.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-EscolaSegleXXI.pdf

Import 55 €
Horari Dijous de 18-20.30 h
Nombre d'hores 15 hores (5h en streaming i 10h on line)
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-EscolaSegleXXI.pdf
Mindfulness en les addiccions del segle XXI

En els darrers anys, les addiccions han experimentat un gran augment, fins al punt que aquests trastorns són considerats un dels més característics de la societat actual. Les addiccions clàssiques com l'addicció als jocs d'atzar, al sexe o a les drogues s'han vist modificades per l'auge de la tecnologia. El mal d'aquesta, al costat d'una sèrie de factors de risc individuals, ha donat pas a noves dependències com l'addicció a determinades aplicacions d'Internet, als videojocs en línia o a les xarxes socials.

També han augmentat significativament el nombre de casos de manipulació psicològica i situacions de dependència emocional.

El Curs Minfulness en les Addiccions del s. XXI ofereix els coneixements i les eines per a poder prevenir, detectar, intervenir i orientar des del vessant pedagògic i la gestió de l’estrès.

L'addicció comporta una falta de consciència del moment present, perquè desconnectem, evitem, fugim d’una situació que no ens agrada o que ens fa patir, o simplement perquè ens sentim avorrits, buits o dèbils. Aleshores, busquem refugi en què ens dona plaer. Qualsevol plaer humà pot convertir-se en un comportament addictiu.

La pràctica habitual de l'atenció plena o Mindfulness, contribueix al desenvolupament de la intel·ligència emocional, ja que desenvolupa la capacitat d'empatia i d'autoregulació de les emocions, en un entorn cada vegada més connectat, exigent i canviant.  Igual que entrenem el cos físic, podem entrenar la nostra ment, amb senzilles rutines diàries que ens ajudin a rebaixar els nivells d'estrès i ansietat.

Import 100 €
Horari De 19 a 21 h
Nombre d'hores 15 hores: 8h en streaming + 6h on line + 1 treball final (proposta de taller)
Dates Veure informació edició
Destinataris Docents de tots els nivells educatius: Infantil, Primària, Secundària, Cicles Formatius i Escoles d´Adults. Formació oberta a famílies
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo i Rosa Torras
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessAddiccions.pdf
Musicoteràpia per a docents - Nivell 2

Aquest curs és la continuació del primer nivell de Musicoteràpia per a docents -MD1 on, per una banda, continuarem el procés musicoterapèutic personal iniciat el primer curs, i per una altra banda, coneixerem més en profunditat els àmbits d’intervenció de la Musicoteràpia en els camps de l’Educació i del Creixement personal. El curs serà principalment vivencial a través de propostes pràctiques amb el suport teòric d’alguns materials. La superació d’aquest curs donarà dret a matricular-se al “Curs avançat de Musicoteràpia per a docents” i donarà accés al grup de treball permanent.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-Musicoterapia DocentsNivell2.pdf

Data d'inici 07-05-2021
Data finalització 05-06-2021
Inici inscripcions 29-07-2020
Places 15
Tancament inscripcions 09-05-2021 12:00 pm
Import 130 €
Horari Divendres de 18 a 20 h. Dissabtes de 10 a 13 h
Nombre d'hores 30 hores
Dates 7, 8, 15, 21, 22, 28, 29 de maig i 5 de juny
Destinataris Docents i personal de suport (TEI, vetlladors...) de tots els nivells educatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Toni Santiago Manrique
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-Musicoterapia DocentsNivell2.pdf
Dificultats d’aprenentatge i trastorns del neurodesenvolupament

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.

Temari: 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf

Import 55 €
Horari Divendres de 18-20:30 h
Nombre d'hores Curs de 10 hores on line i 5 hores en streaming
Dates Divendres 9 i 23 d´octubre. Divendres 13 i 27 de novembre. Divendres 11 i 18 de desembre. Divendres15 i 29 de gener. Divendres 12 i 26 de febrer. Divendres 12 i 26 de març. Divendres 9 i 30 d’abril. Divendres 7 i 21 de maig. Divendres 4 i 18 de juny.
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf