Altes Capacitats: del diagnòstic a la intervenció

Altes Capacitats: del diagnòstic a la intervenció

Aquesta formació ofereix una mirada al peculiar món de les AC perquè els professionals de l’educació puguin oferir a aquests nens i nenes una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives especials. Per a aconseguir-ho, cal tenir en compte les seves necessitats en relació amb el seu desenvolupament personal, emocional, social i psicològic, i les potencialitats de les quals estan dotats.

No sempre és fàcil reconèixer un nen d’AC a l’aula, i una vegada reconegut, la comunicació i les relacions amb ell no sempre són fluides. Aquí, és imprescindible que els adults tinguem unes nocions bàsiques sobre les Altes Capacitats per a poder oferir un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula i des del centre educatiu. Això es tradueix en donar un suport i tenir recursos per a potenciar i nodrir totes aquestes capacitats, aprendre a conviure-hi i establir-hi relacions sanes i constructives, perquè el nen se senti vist, acceptat, i recolzat.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  1. Conèixer i comprendre les Altres Capacitats i les seves necessitats educatives en els diferents àmbits de la seva vida (social, emocional, psicològic, d’aprenentatge, familiar, etc.).
  2. Dotar al mestre i educador de recursos curriculars i actitudinals per a poder potenciar i desenvolupar al màxim les AC dins l’aula, establint relacions de confiança i suport amb l’alumne.
  3. Formar i capacitar al mestre per a la diversitat i la inclusió dins l’aula i afavorir la construcció de relacions més conscients, més riques i més humanes amb els alumnes.
Data d'inici Lloc Import Places Inscripció
01-06-2020 On_line 95 € 40

Docents

Laura Duran Jiménez

Mestra d'Educació infantil primària i pedagogia Terapèutica.

Terapeuta Gestalt especialitzada en nens, adolescents i acompanyament familiar. Pedagogia sistèmica. Màster en atenció primerenca. Màster especialitat en Altes Capacitats. Col·laboradora de l'associació Atlàntida (Altes capacitats). Col·laboradora en el programa L'AKadèmia, acompanyament emocional creixement personal per adolescents. Formada amb l'equip Umayquipa en Tècniques Gestàltiques aplicades en la infància i adolescència. Formada amb PlayTerapy per equip Violenta Oaklander. Formadora de mestres