Format

Àrees

La majoria d'aquests cursos tenen una durada de 30 dies i s'inicien cada primer de mes, encara que alguns tenen una durada més llarga i s'inicien el primer d'un mes concret.

Seleccioneu la data que us interessi començar (Tria edició).

Introducció a l’ús de les tauletes digitals a l’aula

Introducció a l’ús de les tauletes digitals a l’aula
01-06-2020 - 30-06-2020
On_line
95 €

No hi ha cap dubte que les tecnologies de l’aprenentatge col·laboratiu (TAC) ha suposat un repte i han ofert millores susceptibles en tot l’ensenyament.

En aquest nou segle XXI, van apareixent noves eines tecnològiques i els docents ens hem de formar permanent per a poder aplicar-les en el nostre dia a dia. A les escoles on s’ha introduït les tauletes digitals, s’ha demostrat que ajuden a l’alumnat a potenciar la seva autonomia i l’assimilació de contingut, essent una de les eines interactives amb més projecció de futur. 

Aquest l’objectiu del curs que presentem: Poder apropar les noves tecnologies i l’ús pràctic d’aquests dispositius digitals a la nostra tasca

Objectius:

  • Millorar qualitativament l’ús de les TIC a les aules.
  • Augmentar la qualitat  de l’aprenentatge col·laboratiu.
  • Integrar l’ús de les tauletes digitals al desenvolupament d’activitats didàctiques.

Usos educatius i creatius amb TIC

Usos educatius i creatius amb TIC
01-06-2020 - 30-06-2020
On_line
95 €

Actualment les eines de la Web han passat a formar part de la nostra vida de manera habitual i el nostre repte com a docents és saber aplicar-les a l’aula.

Espais socials: informació, comunicació, col·laboració i creació.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Conèixer els usos educatius del web  2.0.
  • Afavorir l’aprenentatge col·laboratiu mitjançant la utilització d’eines de la web social: un blog i un prezi.
  • Integrar programari del web 2.0 a la tasca docent.
  • Augmentar la qualitat de l’aprenentatge col·laboratiu.

Destreses informàtiques per a docents

Destreses informàtiques per a docents
06-04-2020 - 30-05-2020
On_line
150 €

Aquest curs pretén dotar de coneixements informàtics al professorat perquè actualment l’ús de les tecnologies de la Informació i la comunicació (TIC) en els contextos educatius s’ha fet completament necessària. Assenyalar que les pràctiques d’ensenyament amb aquests mitjans estan condicionades als coneixements dels docents de manera que si els formadors tenen més coneixements TIC es podem aplicar dins les aules de manera efectiva i aportar un plus afegit per poder assolir els objectius marcats.

Professora: Núria Roca
Durada: 75 hores

Objectius:

  • Adquirir competència digital per part del professorat com a transversal per a la pràctica docent.
  • Conèixer eines i recursos TIC que ajudin a millorar la motivació i interès de l’alumnat per tal d’aconseguir aprenentatges  significatius.
  • Integrar l’ús de les TIC al desenvolupament d’activitats didàctiques.

Com millorar la programació didàctica d’aula de secundària, batxillerat i cicles formatius?

Com millorar la programació didàctica d’aula de secundària, batxillerat i cicles formatius?
06-04-2020 - 30-05-2020
On_line
350 €

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Conèixer cada un dels apartats que integren la programació didàctica.
  • Programar un curs atenent a la realitat de l’aula.
  • Desenvolupar una programació concreta i factible.
  • Realitzar una programació d’aula sencera.

CONTINGUTS DE L’ACTIVITAT

Elaboració de la Programació Didàctica de manera tutoritzada i revisada pel professorat – tutor, amb els continguts estructurats en mòduls:

Com fer tutoria al grup classe de forma útil i efectiva

Com fer tutoria al grup classe de forma útil i efectiva
01-06-2020 - 30-06-2020
On_line
95 €

Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Establir les bases per fer una tutoria el màxim positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.
  • Centrar els eixos que han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.
  • Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.
  • Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.
  • Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
  • Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.
  • Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.

Gamificació a l’aula

Gamificació a l’aula
01-06-2020 - 30-06-2020
On_line
95 €

En aquest curs aprendrem què significa gamificar i per quins motius tant teòrics com pràctics pot arribar a ser molt interessant introduir el joc a l’aula. Un cop vist què significa gamificar i els motius pels quals fer-ho, aprendrem a com començar a introduir la gamificació a l’aula a través de diversos recursos i consells. Al final de curs sortirem amb un projecte de gamificació per a fer alguna activitat a l’aula, i a partir d’aquí poder ser autònoms per a poder realitzar projectes de gamificació en els diferents nivells educatius.

Objectius de l’activitat:

  • Aprendre que és la gamificació
  • Descobrir tot el potencial d’aplicar la gamificació a l’aula
  • Veure diverses aplicacions a l’aula de la gamificació
  • Aprendre a gamificar activitats
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula en gamificada
  • Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar la gamificació
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia

Educació en STEM

Educació en STEM
01-06-2020 - 30-06-2020
On_line
95 €

L’educació en STEM a secundària a vegades comporta baix rendiment en determinats grups d’estudiants i sovint no s’interrelacionen les competències científiques amb les socials i cíviques. Amb aquest curs pretenem donar un impuls a l’educació STEM tot introduint eines de dinamització com la gamificació o els projectes per aconseguir una relació més pràctica i útil per al món que ens ofereix el segle XXI; ho farem tot des d’una visió inclusiva i coeducativa

Formador: Marc Troyano Roca

Objectius de l’activitat:

  • Aprendre què significa STEM i el seu aprenentatge holístic
  • Descobrir tot el potencial d’aplicar mètodes d’aprenentatge conjunts a l’aula
  • Veure diverses aplicacions conjuntes a l’aula de les STEM
  • Aprendre a com combinar activitats
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula STEM en gamificada i invertida tot utilitzant les tac
  • Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar mètodes i projectes STEM
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia.

Treballem l’agricultura de manera pràctica en el món escolar

Treballem l’agricultura de manera pràctica en el món escolar
06-04-2020 - 30-06-2020
On_line
150 €

L’hort ens proporciona grans possibilitats didàctiques. Mitjançant aquest curs voleu donar un comentari a tots els secrets d'agricultura ecològica. Aquest curs està pensat per professors que adquireixin coneixements bàsics per iniciar-se en un hort educatiu al centre escolar.  

L'home escolar ecològic ofereix un context per aprendre a pensar, per educar emocional, per treballar les habilitats socials, tot això, englobat en un marc pràctic, vivencial i de manipulació.

OBJECTIUS DE L'ACTIVITAT

Inclosos dins de les línies de formació del Departament d'Ensenyament: Eix; Prioritat; Subapartat

  • Prendre consciència de la importació de tenir una hort a l'escola.
  • Aprendre a crear un hort escolar ecològic.
  • Estudiar els principis bàsics per gestionar un hort escolar.
  • Conèixer els principals sistemes de disseny d'hortescolar ecològic.
  • Sabre fer insecticides naturals per combatre les plagues.
  • Conèixer diferents recursos pedagògics

CONTINGUTS DE L'ACTIVITAT 

  • Hort escolar ecològic
  • Disseny de l'hort escolar ecològic
  • Estudis del medi
  • Feines de l'hort
  • Fertilitzacions ecològiques i compostatge
  • Associacions i rotacions de cultiu
  • Control de plagues i malalties
  • Reproducció de les plantes
  • Recursos pedagògics de l’hort escolar

Altes Capacitats: del diagnòstic a la intervenció

Altes Capacitats: del diagnòstic a la intervenció
01-06-2020 - 30-06-2020
On_line
95 €

Aquesta formació ofereix una mirada al peculiar món de les AC perquè els professionals de l’educació puguin oferir a aquests nens i nenes una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives especials. Per a aconseguir-ho, cal tenir en compte les seves necessitats en relació amb el seu desenvolupament personal, emocional, social i psicològic, i les potencialitats de les quals estan dotats.

No sempre és fàcil reconèixer un nen d’AC a l’aula, i una vegada reconegut, la comunicació i les relacions amb ell no sempre són fluides. Aquí, és imprescindible que els adults tinguem unes nocions bàsiques sobre les Altes Capacitats per a poder oferir un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula i des del centre educatiu. Això es tradueix en donar un suport i tenir recursos per a potenciar i nodrir totes aquestes capacitats, aprendre a conviure-hi i establir-hi relacions sanes i constructives, perquè el nen se senti vist, acceptat, i recolzat.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  1. Conèixer i comprendre les Altres Capacitats i les seves necessitats educatives en els diferents àmbits de la seva vida (social, emocional, psicològic, d’aprenentatge, familiar, etc.).
  2. Dotar al mestre i educador de recursos curriculars i actitudinals per a poder potenciar i desenvolupar al màxim les AC dins l’aula, establint relacions de confiança i suport amb l’alumne.
  3. Formar i capacitar al mestre per a la diversitat i la inclusió dins l’aula i afavorir la construcció de relacions més conscients, més riques i més humanes amb els alumnes.

Acompanyant i comprenent a l’adolescent

Acompanyant i comprenent a l’adolescent
01-06-2020 - 30-06-2020
On_line
95 €

Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència.

El curs està dividit en tres parts: una part d'exposició teòrica de les diferents etapes evolutives que transita l'adolescent, des d'una mirada interna, integrativa i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, dels 13 als 21 anys). Una segona part dinàmica i vivencial, per posar consciència en un mateix i a  la pròpia adolescència, per  sensibilitzar i empatitzar a l'educador amb l'etapa i necessitats dels joves; i una tercera part s'obrirà al llarg dels 4 mòduls a espais de conversa, debat, per a compartir diferents sensacions, experiències personals i professionals.

Aquesta formació té com a objectiu principal que l'adult pugui fer una introspecció i pugui portar l’autoconsciència a l'aula o a espais compartits amb els joves.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT 

  • Conèixer i familiaritzar-se amb aquesta etapa i les seves necessitats, per obtenir una mirada més global, íntegra i propera amb els joves.
  • Sensibilitzar als mestres i educadors en aquesta etapa tan sensible, imprescindible i significativa dels joves.
  • Capacitar a l'educador de recursos per a establir relacions afectives més properes i riques amb els alumnes.
  • Construir una mirada més sensible i profunda cap a les necessitats afectives i emocionals de l'adolescent i en cada una de les seves etapes (com a persona i dins del context del jove)
  • Adquirir recursos per a facilitar i enriquir la comunicació i relacions entre mestre-alumne.
  • Capacitar al mestre-educador de recursos per poder fer un acompanyament emocional en aquesta etapa evolutiva.
  • Fer adonar-se de quines són i desenvolupar en cada educador les seves potencialitats i capacitats per a gestar relacions més estables i confiades amb els alumnes.
  • Formar i dotar als professionals amb més capacitats i recursos, més confiats i amb més potencial per a desenvolupar la seva tasca de mestre i formador per construir relacions més conscients, més riques i més humanes amb els alumnes.
  • Facilitar i dotar al professional d’eines i recursos com fer un acompanyament emocional per apropar-nos als joves, facilitar la relació i la comunicació.