On line Saligarda
La majoria d'aquests cursos tenen una durada de 30 dies i s'inicien cada primer de mes, encara que alguns tenen una durada més llarga i s'inicien el primer d'un mes concret.
Seleccioneu la data que us interessi començar (Tria edició).

Aquest curs pretén dotar de coneixements informàtics al professorat perquè actualment l’ús de les tecnologies de la Informació i la comunicació (TIC) en els contextos educatius s’ha fet completament necessària. Assenyalar que les pràctiques d’ensenyament amb aquests mitjans estan condicionades als coneixements dels docents de manera que si els formadors tenen més coneixements TIC es podem aplicar dins les aules de manera efectiva i aportar un plus afegit per poder assolir els objectius marcats.
Professora: Núria Roca
Durada: 75 hores
Objectius:
- Adquirir competència digital per part del professorat com a transversal per a la pràctica docent.
- Conèixer eines i recursos TIC que ajudin a millorar la motivació i interès de l’alumnat per tal d’aconseguir aprenentatges significatius.
- Integrar l’ús de les TIC al desenvolupament d’activitats didàctiques.
Import | 150 € |
Nombre d'hores | 75 |
Dates | Comença el dia 1 d’octubre, desembre de 2019, febrer i abril de 2020 (s'ha de triar edició) |
Destinataris | Mestres i professorat d'Educació Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Núria Roca |
Lloc | On_line |
Categories | Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda |
Documentació/Temari | 2020T-DestresesInformatiquesPerLaDocencia.doc |

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT
- Conèixer cada un dels apartats que integren la programació didàctica.
- Programar un curs atenent a la realitat de l’aula.
- Desenvolupar una programació concreta i factible.
- Realitzar una programació d’aula sencera.
CONTINGUTS DE L’ACTIVITAT
Elaboració de la Programació Didàctica de manera tutoritzada i revisada pel professorat – tutor, amb els continguts estructurats en mòduls:
Import | 350 € |
Nombre d'hores | 60 |
Dates | Comença el dia 1 d’octubre, desembre de 2019, febrer i abril de 2020 (s'ha de triar edició) |
Destinataris | Professorat de Secundària, batxillerat i Cicles Formatius |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Meri Coma |
Lloc | On_line |
Categories | Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda |
Documentació/Temari | 2020T-ProgramacioSecundria.doc |

L’hort ens proporciona grans possibilitats didàctiques. Mitjançant aquest curs voleu donar un comentari a tots els secrets d'agricultura ecològica. Aquest curs està pensat per professors que adquireixin coneixements bàsics per iniciar-se en un hort educatiu al centre escolar.
L'home escolar ecològic ofereix un context per aprendre a pensar, per educar emocional, per treballar les habilitats socials, tot això, englobat en un marc pràctic, vivencial i de manipulació.
OBJECTIUS DE L'ACTIVITAT
Inclosos dins de les línies de formació del Departament d'Ensenyament: Eix; Prioritat; Subapartat
- Prendre consciència de la importació de tenir una hort a l'escola.
- Aprendre a crear un hort escolar ecològic.
- Estudiar els principis bàsics per gestionar un hort escolar.
- Conèixer els principals sistemes de disseny d'hortescolar ecològic.
- Sabre fer insecticides naturals per combatre les plagues.
- Conèixer diferents recursos pedagògics
CONTINGUTS DE L'ACTIVITAT
- Hort escolar ecològic
- Disseny de l'hort escolar ecològic
- Estudis del medi
- Feines de l'hort
- Fertilitzacions ecològiques i compostatge
- Associacions i rotacions de cultiu
- Control de plagues i malalties
- Reproducció de les plantes
- Recursos pedagògics de l’hort escolar
Import | 150 € |
Nombre d'hores | 60 |
Dates | Comença el dia 1 d’octubre, desembre de 2019, febrer i abril de 2020 (s'ha de triar edició) |
Destinataris | Mestres i professorat d’Educació Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Mireia Costa |
Lloc | On_line |
Categories | Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda |
Documentació/Temari | 2020T-AgriculturaEnEl MonEscolar.doc |

Moodle esdevé actualment una de les eines digitals més potents en entorns d'aula virtual. Actualment aquesta plataforma és una de les més emprades en tots els nivells i en la majoria dels centres educatius. Aquesta plataforma permet als estudiants i docents la comunicació les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, esdevé una bona praxi donat l'era de la informació. Moodle facilita l'intercanvi d'informació entre docent i alumnat, aportant eines, suports digitals, etc. que afavoreixen les dinàmiques diàries de les classes.
Permet l'estructuració, en format de temes, setmanes, continguts claus, tasques de forma eficient d'afavorir l'assimilació dels continguts per part de l'alumnat. Afavoreix tasques com els debats, l'entrega i correcció de tasques, avaluació de les mateixes i finalment el feedback del professor vers cada alumne present al seu grup.
El seguiment de l'assistència de l'alumnat es realitza de manera fàcil i eficient, permetent la notificació a les famílies en temps real de les tasques realitzades pels seus fills.
OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT
- Conèixer Moodle sabent les possibilitats i limitacions.
- Crear un curs i les seves parts.
- Configurar i administrar curs.
- Afegir alumnes i professors.
- Confeccionar apunts i/o continguts en l’entorn de Moodle.
- Crear, configurar i administrar tasques i la seva avaluació.
- Crear, configurar i administrar esdeveniments de la classe.
- Crear, configurar i administrar debats i espais d’intercanvi entre alumnes i professors.
- Avaluar i fer el seguiment del desenvolupament de l’alumnat.
Import | 95 € |
Nombre d'hores | 30 |
Dates | Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició) |
Destinataris | Docents de de tots els nivells amb inquietuds TIC. |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Guillermo Guerrero |
Lloc | On_line |
Categories | Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020 |
Documentació/Temari | 2020T-IntroduccioMoodle.doc |

Segons diuen les estadístiques, un de cada tres alumnes ha estat víctima d’assetjament escolar en algun moment de la seva vida. En aquest curs aprendrem a detectar possibles casos de bullying i de cyberassetjament i com actuar per resoldre’ls; però, a més a més, aprendrem com treballar de manera preventiva per tal de sensibilitzar l’alumnat, implicar-lo directament en la construcció d’una convivència positiva, i reduir de manera decisiva la incidència dels casos de bullying a les nostres aules.
OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT
- Comprendre la naturalesa essencial de qualsevol conflicte.
- Distingir amb claredat entre el bullying i altres tipus de conflicte.
- Conèixer les característiques diferenciadores del bullying i del cyberbullying.
- Familiaritzar-se amb les arrels i causes dels processos de bullying, amb el seu caràcter de procés i les seves etapes i els rols diferents que es generen, per tal de comprendre millor la problemàtica que afecta cadascun dels implicats.
- Conèixer metodologies de treball per fer front de manera sistèmica a l’assetjament.
- Conèixer estratègies concretes per reduir la incidència dels casos de bullying, tot propiciant l’empoderament de l’alumne en la construcció de l’ambient d’aula i/o de centre.
- Facilitar instruments per treballar a l’aula amb l’alumnat el fenomen de l’assetjament.
- Enriquir el ventall d’estratègies d’actuació davant d’un conflicte d’assetjament real.
Import | 95 € |
Nombre d'hores | 30 |
Dates | Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició) |
Destinataris | Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Daniel Guillamon |
Lloc | On_line |
Categories | Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020 |
Documentació/Temari | 2020T-StopBullying.doc |

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 30 hores, dotarà als professionals dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.
OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT
- Identificar els principals signes d'alerta de les principals Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament.
- Saber dissenyar les adaptacions curriculars individuals específiques a cada necessitat educativa.
- Saber gestionar i organitzar optimitzant els recursos del centre per tal de solucionar les dificultats d'aprenentatge
- Conèixer les noves tècniques d'intervenció per a tractar les diferents NEE.
Import | 95 € |
Nombre d'hores | 30 |
Dates | Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició) |
Destinataris | Docents d´Infantil, Primària i Secundària i Cicles Formatius |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo |
Lloc | On_line |
Categories | Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020 |
Documentació/Temari | 2020T-DificultatsAprenentatge.doc |

No hi ha cap dubte que les tecnologies de l’aprenentatge col·laboratiu (TAC) ha suposat un repte i han ofert millores susceptibles en tot l’ensenyament.
En aquest nou segle XXI, van apareixent noves eines tecnològiques i els docents ens hem de formar permanent per a poder aplicar-les en el nostre dia a dia. A les escoles on s’ha introduït les tauletes digitals, s’ha demostrat que ajuden a l’alumnat a potenciar la seva autonomia i l’assimilació de contingut, essent una de les eines interactives amb més projecció de futur.
Aquest l’objectiu del curs que presentem: Poder apropar les noves tecnologies i l’ús pràctic d’aquests dispositius digitals a la nostra tasca
Objectius:
- Millorar qualitativament l’ús de les TIC a les aules.
- Augmentar la qualitat de l’aprenentatge col·laboratiu.
- Integrar l’ús de les tauletes digitals al desenvolupament d’activitats didàctiques.
Import | 95 € |
Nombre d'hores | 30 |
Dates | Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició) |
Destinataris | Mestres i professorat d'Educació Infantil i Primària. |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Núria Roca |
Lloc | On_line |
Categories | Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda |
Documentació/Temari | 2020T-IntroduccioLesTauletesDigitals.doc |

Actualment les eines de la Web han passat a formar part de la nostra vida de manera habitual i el nostre repte com a docents és saber aplicar-les a l’aula.
Espais socials: informació, comunicació, col·laboració i creació.
OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT
- Conèixer els usos educatius del web 2.0.
- Afavorir l’aprenentatge col·laboratiu mitjançant la utilització d’eines de la web social: un blog i un prezi.
- Integrar programari del web 2.0 a la tasca docent.
- Augmentar la qualitat de l’aprenentatge col·laboratiu.
Import | 95 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició) |
Destinataris | Mestres i professorat d’Educació Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Núria Roca |
Lloc | On_line |
Categories | Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda |
Documentació/Temari | 2020T-EinesWeb2.doc |

Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe.
OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT
- Establir les bases per fer una tutoria el màxim positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.
- Centrar els eixos que han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.
- Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.
- Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.
- Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
- Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.
- Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.
Import | 95 € |
Nombre d'hores | 30 |
Dates | Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició) |
Destinataris | Docents de Secundària i Postobligatòria (Batxillerat i Cicles Formatius) |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Meritxell Coma |
Lloc | On_line |
Categories | Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda |
Documentació/Temari | 2020T-TutoriaGrupClasse.doc |

En aquest curs aprendrem què significa gamificar i per quins motius tant teòrics com pràctics pot arribar a ser molt interessant introduir el joc a l’aula. Un cop vist què significa gamificar i els motius pels quals fer-ho, aprendrem a com començar a introduir la gamificació a l’aula a través de diversos recursos i consells. Al final de curs sortirem amb un projecte de gamificació per a fer alguna activitat a l’aula, i a partir d’aquí poder ser autònoms per a poder realitzar projectes de gamificació en els diferents nivells educatius.
Objectius de l’activitat:
- Aprendre que és la gamificació
- Descobrir tot el potencial d’aplicar la gamificació a l’aula
- Veure diverses aplicacions a l’aula de la gamificació
- Aprendre a gamificar activitats
- Donar recursos al docent per convertir la seva aula en gamificada
- Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar la gamificació
- Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia
Import | 93 € |
Nombre d'hores | 30 |
Dates | Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició) |
Destinataris | Tots els nivells |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Marc Troyano |
Lloc | On_line |
Categories | Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda |
Documentació/Temari | 2020T-Gamificacio.doc |