On line Saligarda

La majoria d'aquests cursos tenen una durada de 30 dies i s'inicien cada primer de mes, encara que alguns tenen una durada més llarga i s'inicien el primer d'un mes concret.

Seleccioneu la data que us interessi començar (Tria edició).

Educació en STEM

L’educació en STEM a secundària a vegades comporta baix rendiment en determinats grups d’estudiants i sovint no s’interrelacionen les competències científiques amb les socials i cíviques. Amb aquest curs pretenem donar un impuls a l’educació STEM tot introduint eines de dinamització com la gamificació o els projectes per aconseguir una relació més pràctica i útil per al món que ens ofereix el segle XXI; ho farem tot des d’una visió inclusiva i coeducativa

Formador: Marc Troyano Roca

Objectius de l’activitat:

  • Aprendre què significa STEM i el seu aprenentatge holístic
  • Descobrir tot el potencial d’aplicar mètodes d’aprenentatge conjunts a l’aula
  • Veure diverses aplicacions conjuntes a l’aula de les STEM
  • Aprendre a com combinar activitats
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula STEM en gamificada i invertida tot utilitzant les tac
  • Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar mètodes i projectes STEM
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Pendent de l'acreditació del departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-EducacioSTEM.doc
Altes Capacitats: del diagnòstic a la intervenció

Aquesta formació ofereix una mirada al peculiar món de les AC perquè els professionals de l’educació puguin oferir a aquests nens i nenes una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives especials. Per a aconseguir-ho, cal tenir en compte les seves necessitats en relació amb el seu desenvolupament personal, emocional, social i psicològic, i les potencialitats de les quals estan dotats.

No sempre és fàcil reconèixer un nen d’AC a l’aula, i una vegada reconegut, la comunicació i les relacions amb ell no sempre són fluides. Aquí, és imprescindible que els adults tinguem unes nocions bàsiques sobre les Altes Capacitats per a poder oferir un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula i des del centre educatiu. Això es tradueix en donar un suport i tenir recursos per a potenciar i nodrir totes aquestes capacitats, aprendre a conviure-hi i establir-hi relacions sanes i constructives, perquè el nen se senti vist, acceptat, i recolzat.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  1. Conèixer i comprendre les Altres Capacitats i les seves necessitats educatives en els diferents àmbits de la seva vida (social, emocional, psicològic, d’aprenentatge, familiar, etc.).
  2. Dotar al mestre i educador de recursos curriculars i actitudinals per a poder potenciar i desenvolupar al màxim les AC dins l’aula, establint relacions de confiança i suport amb l’alumne.
  3. Formar i capacitar al mestre per a la diversitat i la inclusió dins l’aula i afavorir la construcció de relacions més conscients, més riques i més humanes amb els alumnes.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Docents d’educació infantil, primària i secundària i educació especial
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-Altes-capacitats.doc
Acompanyant i comprenent a l’adolescent

Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència.

El curs està dividit en tres parts: una part d'exposició teòrica de les diferents etapes evolutives que transita l'adolescent, des d'una mirada interna, integrativa i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, dels 13 als 21 anys). Una segona part dinàmica i vivencial, per posar consciència en un mateix i a  la pròpia adolescència, per  sensibilitzar i empatitzar a l'educador amb l'etapa i necessitats dels joves; i una tercera part s'obrirà al llarg dels 4 mòduls a espais de conversa, debat, per a compartir diferents sensacions, experiències personals i professionals.

Aquesta formació té com a objectiu principal que l'adult pugui fer una introspecció i pugui portar l’autoconsciència a l'aula o a espais compartits amb els joves.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT 

  • Conèixer i familiaritzar-se amb aquesta etapa i les seves necessitats, per obtenir una mirada més global, íntegra i propera amb els joves.
  • Sensibilitzar als mestres i educadors en aquesta etapa tan sensible, imprescindible i significativa dels joves.
  • Capacitar a l'educador de recursos per a establir relacions afectives més properes i riques amb els alumnes.
  • Construir una mirada més sensible i profunda cap a les necessitats afectives i emocionals de l'adolescent i en cada una de les seves etapes (com a persona i dins del context del jove)
  • Adquirir recursos per a facilitar i enriquir la comunicació i relacions entre mestre-alumne.
  • Capacitar al mestre-educador de recursos per poder fer un acompanyament emocional en aquesta etapa evolutiva.
  • Fer adonar-se de quines són i desenvolupar en cada educador les seves potencialitats i capacitats per a gestar relacions més estables i confiades amb els alumnes.
  • Formar i dotar als professionals amb més capacitats i recursos, més confiats i amb més potencial per a desenvolupar la seva tasca de mestre i formador per construir relacions més conscients, més riques i més humanes amb els alumnes.
  • Facilitar i dotar al professional d’eines i recursos com fer un acompanyament emocional per apropar-nos als joves, facilitar la relació i la comunicació.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Docents de primària (cicle superior), secundària o internivell.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-Acompanyant-comprenentLadolescent.doc
Diversitat cultural a l’aula

Objectius de l’activitat:

  • Proporcionar recursos per a l’acollida de l’alumnat.
  • Entendre el context sociocultural de la comunitat al que pertany l’alumne
  • Donar eines per facilitar la integració i convivència
  • Oferir destreses que permetin entendre les diverses cultures.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-DiversitatCultural.doc
Detecció i abordatge de les dificultats de la lectoescriptura

El curs de Detecció i Abordatge de les Dificultats de la Lectoescriptura de 30 hores, dotarà als professionals dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb dificultats lectoescriptores.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Identificar els principals  signes d'alerta de les Dificultats de Lectoescriptura
  • Saber dissenyar les adaptacions curriculars individuals específiques a cada necessitat educativa.
  • Saber gestionar i organitzar optimitzant els recursos del centre per tal de solucionar les dificultats d'aprenentatge
  • Conèixer les noves tècniques d'intervenció per a tractar les dificultats de lectoescriptura

CONTINGUTS DE L’ACTIVITAT

  • Bases neurològiques dels Trastorns d'aprenentatge de la Lectoescriptura 
  • Identificació i intervenció en cas d’alumnes amb Dificultats de Lectoescriptura
  • Resolució de situacions educatives en una aula atenent a la diversitat: organització i mitjans (eines de detecció, estratègies d’intervenció: SEP, PI, etc.)
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Docents d´Infantil, Primària i Secundària i Cicles Formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-DificultatsLectoescriptura.doc
Ensenyar per projectes

Aquest curs ens servirà per entendre què és la metodologia per projectes, i aprendrem a saber quan i com és millor aplicar-la i com fer-ho

Objectius de l’activitat:

  • Aprendre que significa ensenyar per projectes
  • Veure els avantatges i dificultats que presenta ensenyar per projectes, i com fer-hi front
  • Analitzar diverses aplicacions a l’aula del treball per projectes i en quins casos aplicar-ho.
  • Donar recursos al docent per aplicar l’ensenyament per projectes a l’aula
  • Tenir en compte l’ensenyament per projectes a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu.
  • Aprendre a utilitzar el treball per projectes a l’aula.
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-TreballPerProjectes.doc
Models educatius alternatius

Amb aquest curs pretenem donar a conèixer els diferents models educatius existents a cosa nostra, veure'n els punts forts i no tan forts i donar recursos al docent per a  poder aplicar allò que ens permeti tenir aules més immersives i cohesionades.

 Objectius de l’activitat: 

  • Conèixer els diferents models educatius existents
  • Veure diverses aplicacions a l’aula d’aquests models educatius
  • Donar recursos al docent per aplicar alguns parts d’aquest ensenyament a l’aula
  • Tenir en compte els avantatges i inconvenients de les noves metodologies d’aprenentatge
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-ModelsEducatiusAlternatius.doc
Escoles Innovadores: les TIC i l’aula invertida

La nova escola va guanyant terreny a Catalunya, amb els seus mètodes pedagògics, més de capacitació que de continguts, més de guanyar autonomia que de muscular la memòria, més de donar resposta als reptes de la societat que de seguir el dictat d’un llibre de text.

Objectius de l’activitat: 

  • Aprendre que és l’escola Innovadora
  • Descobrir tot el potencial d’aplicar les TAC a l’aula
  • Veure diverses aplicacions a l’aula de les TIC
  • Aprendre que és l’aula invertida
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula en una “aula invertida”
  • Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar-les
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d'aquestes metodologies
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Pendent de l'acreditació del departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-EscolesInnovadoresLesTIC.doc
Nova gramàtica de la llengua catalana

Tots sabem que des del 2016 al 2020 hem viscut un temps d’adaptació per a l’aplicació de la nova Ortografia catalana i la Gramàtica de la llengua catalana que va publicar L’Institut d’Estudis catalans l’any 2016.

Enguany, a les portes ja del 2020, per tant, any d’aplicació límit d’aquesta nova normativa, proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin conèixer i posar en pràctica algunes d’aquestes novetats sintàctiques i ortogràfiques aprovades per l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).

Aquest curs es desenvoluparà de forma on-line i amb una durada de 30 hores.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Utilitzar correctament les normes ortogràfiques i gramaticals en la realització de textos propis.
  • Aplicar els criteris bàsics de les propietats textuals: adequació, coherència, cohesió i correcció com a base de regulació en l’elaboració de les pròpies produccions.
  • Utilitzar la puntuació d’un text escrit amb relació a l’organització oracional i la forma del text.
  • Utilitzar mecanismes textuals que donen agilitat al discurs, amb especial atenció als connectors per introduir un tema, relacionar idees, emfatitzar, introduir conclusions, indicar causa, etc.
  • Aplicar correctament les noves normatives ortogràfiques i gramaticals de la llengua catalana.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Docents de qualsevol nivell i especialitat.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marta Gost
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-NovaGramaticaCatalana.doc
El conflicte disciplinari a l’escola: una gestió educativa i eficaç

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

El conflicte és un fenomen present de manera natural en qualsevol context de convivència, i els centres educatius tenen encomanada la tasca de treballar per preparar nens i adolescents per esdevenir membres de la societat amb valors cívics i socials. En aquest curs aprendrem a conèixer de millor la naturalesa dels conflictes i les seves fases i com gestionar la seva presència de tal manera que la nostra actuació com a educadors no es limiti a una acció punitiva, sinó que produeixi un aprenentatge personal per a la vida en les persones implicades.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Conèixer amb detall la naturalesa del conflicte, el seu caràcter de procés i les seves etapes
  • Conèixer diferents models d’actuació davant el conflicte i contrastar virtuts i defectes
  • Facilitar recursos per tal de treballar a l’aula la gestió del conflicte
  • Proporcionar estratègies per instaurar una cultura de tractament del conflicte que impliqui activament a l’alumnat, tant dins l’aula com en el conjunt del centre
  • Abandonar inèrcies per actuar amb fonament: per què fem el que fem? És útil, el que fem? Aconsegueix els objectius proposats, el que fem? En cas negatiu, com aconseguir-los?
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Daniel Guillamon
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-ElConflicteDisciplinariAlEescola.doc