Busca el teu curs en aquesta secció!

Si no el trobes, envia’ns el teu suggeriment a

Àrees

Els cursos en streaming es realitzaran en les dates definides per a combatre el confinament.

Diversitat cultural a l’aula

Objectius de l’activitat:

  • Proporcionar recursos per a l’acollida de l’alumnat.
  • Entendre el context sociocultural de la comunitat al que pertany l’alumne
  • Donar eines per facilitar la integració i convivència
  • Oferir destreses que permetin entendre les diverses cultures.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020T-DiversitatCultural.doc
Detecció i abordatge de les dificultats de la lectoescriptura

El curs de Detecció i Abordatge de les Dificultats de la Lectoescriptura de 30 hores, dotarà als professionals dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb dificultats lectoescriptores.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Identificar els principals  signes d'alerta de les Dificultats de Lectoescriptura
  • Saber dissenyar les adaptacions curriculars individuals específiques a cada necessitat educativa.
  • Saber gestionar i organitzar optimitzant els recursos del centre per tal de solucionar les dificultats d'aprenentatge
  • Conèixer les noves tècniques d'intervenció per a tractar les dificultats de lectoescriptura

CONTINGUTS DE L’ACTIVITAT

  • Bases neurològiques dels Trastorns d'aprenentatge de la Lectoescriptura 
  • Identificació i intervenció en cas d’alumnes amb Dificultats de Lectoescriptura
  • Resolució de situacions educatives en una aula atenent a la diversitat: organització i mitjans (eines de detecció, estratègies d’intervenció: SEP, PI, etc.)
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Docents d´Infantil, Primària i Secundària i Cicles Formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020T-DificultatsLectoescriptura.doc
Ensenyar per projectes

Aquest curs ens servirà per entendre què és la metodologia per projectes, i aprendrem a saber quan i com és millor aplicar-la i com fer-ho

Objectius de l’activitat:

  • Aprendre que significa ensenyar per projectes
  • Veure els avantatges i dificultats que presenta ensenyar per projectes, i com fer-hi front
  • Analitzar diverses aplicacions a l’aula del treball per projectes i en quins casos aplicar-ho.
  • Donar recursos al docent per aplicar l’ensenyament per projectes a l’aula
  • Tenir en compte l’ensenyament per projectes a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu.
  • Aprendre a utilitzar el treball per projectes a l’aula.
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020T-TreballPerProjectes.doc
Models educatius alternatius

Amb aquest curs pretenem donar a conèixer els diferents models educatius existents a cosa nostra, veure'n els punts forts i no tan forts i donar recursos al docent per a  poder aplicar allò que ens permeti tenir aules més immersives i cohesionades.

 Objectius de l’activitat: 

  • Conèixer els diferents models educatius existents
  • Veure diverses aplicacions a l’aula d’aquests models educatius
  • Donar recursos al docent per aplicar alguns parts d’aquest ensenyament a l’aula
  • Tenir en compte els avantatges i inconvenients de les noves metodologies d’aprenentatge
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020T-ModelsEducatiusAlternatius.doc
Escoles Innovadores: les TIC i l’aula invertida

La nova escola va guanyant terreny a Catalunya, amb els seus mètodes pedagògics, més de capacitació que de continguts, més de guanyar autonomia que de muscular la memòria, més de donar resposta als reptes de la societat que de seguir el dictat d’un llibre de text.

Objectius de l’activitat: 

  • Aprendre que és l’escola Innovadora
  • Descobrir tot el potencial d’aplicar les TAC a l’aula
  • Veure diverses aplicacions a l’aula de les TIC
  • Aprendre que és l’aula invertida
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula en una “aula invertida”
  • Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar-les
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d'aquestes metodologies
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020T-EscolesInnovadoresLesTIC.doc
Nova gramàtica de la llengua catalana

Tots sabem que des del 2016 al 2020 hem viscut un temps d’adaptació per a l’aplicació de la nova Ortografia catalana i la Gramàtica de la llengua catalana que va publicar L’Institut d’Estudis catalans l’any 2016.

Enguany, a les portes ja del 2020, per tant, any d’aplicació límit d’aquesta nova normativa, proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin conèixer i posar en pràctica algunes d’aquestes novetats sintàctiques i ortogràfiques aprovades per l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).

Aquest curs es desenvoluparà de forma on-line i amb una durada de 30 hores.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Utilitzar correctament les normes ortogràfiques i gramaticals en la realització de textos propis.
  • Aplicar els criteris bàsics de les propietats textuals: adequació, coherència, cohesió i correcció com a base de regulació en l’elaboració de les pròpies produccions.
  • Utilitzar la puntuació d’un text escrit amb relació a l’organització oracional i la forma del text.
  • Utilitzar mecanismes textuals que donen agilitat al discurs, amb especial atenció als connectors per introduir un tema, relacionar idees, emfatitzar, introduir conclusions, indicar causa, etc.
  • Aplicar correctament les noves normatives ortogràfiques i gramaticals de la llengua catalana.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Docents de qualsevol nivell i especialitat.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marta Gost
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020T-NovaGramaticaCatalana.doc
Plataformes d’aprenentatge TIC II: Google classroom

Tenir una eina externa que permeti als estudiants la comunicació les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, esdevé una bona praxi donat l'era de la informació.  Google ClassRoom facilita l'intercanvi d'informació entre docent i alumnat, aportant eines, suports digitals, apps, etc. que afavoreixen les dinàmiques diàries de les classes.

Permet l'estructuració, en format de temes, setmanes, continguts claus, tasques de forma eficient d'afavorir l'assimilació dels continguts per part de l'alumnat. Afavoreix tasques com els debats, l'entrega i correcció de tasques, avaluació de les mateixes i finalment el feedback del professor vers cada alumne present al seu grup.

El seguiment de l'assistència de l'alumnat es realitza de manera fàcil i eficient, permetent la notificació a les famílies en temps real de les tasques realitzades pels seus fills.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Conèixer GoogleClassRoom tot sabent les possibilitats i limitacions.
  • Crear una classe i les seves parts.
  • Configurar i administrar la classe creada.
  • Afegir alumnes, professors i famílies a la classe.
  • Confeccionar apunts i/o continguts en l’entorn de GoogleClassRoom
  • Crear, configurar i administrar tasques i la seva avaluació.
  • Crear, configurar i administrar esdeveniments de la classe.
  • Crear, configurar i administrar debats i espais d’intercanvi entre alumnes, professors i famílies.
  • Avaluar i fer el seguiment del desenvolupament de l’alumnat.
  • Emprar eines externes que nodreixin els continguts digitals disponibles a la classe.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Docents de de tots els nivells amb inquietuds TIC
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Guillermo Guerrero
Lloc On_line
Introducció a Moodle

Moodle esdevé actualment una de les eines digitals més potents en entorns d'aula virtual. Actualment aquesta plataforma és una de les més emprades en tots els nivells i en la majoria dels centres educatius. Aquesta plataforma permet als estudiants i docents la comunicació les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, esdevé una bona praxi donat l'era de la informació. Moodle facilita l'intercanvi d'informació entre docent i alumnat, aportant eines, suports digitals, etc. que afavoreixen les dinàmiques diàries de les classes.

Permet l'estructuració, en format de temes, setmanes, continguts claus, tasques de forma eficient d'afavorir l'assimilació dels continguts per part de l'alumnat. Afavoreix tasques com els debats, l'entrega i correcció de tasques, avaluació de les mateixes i finalment el feedback del professor vers cada alumne present al seu grup.

El seguiment de l'assistència de l'alumnat es realitza de manera fàcil i eficient, permetent la notificació a les famílies en temps real de les tasques realitzades pels seus fills.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Conèixer Moodle sabent les possibilitats i limitacions.
  • Crear un curs i les seves parts.
  • Configurar i administrar curs.
  • Afegir alumnes i professors.
  • Confeccionar apunts i/o continguts en l’entorn de Moodle.
  • Crear, configurar i administrar tasques i la seva avaluació.
  • Crear, configurar i administrar esdeveniments de la classe.
  • Crear, configurar i administrar debats i espais d’intercanvi entre alumnes i professors.
  • Avaluar i fer el seguiment del desenvolupament de l’alumnat.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Docents de de tots els nivells amb inquietuds TIC.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Guillermo Guerrero
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020T-IntroduccioMoodle.doc
STOP Bullying: com crear un entorn educatiu favorable a l’alumne

En els darrers anys, els centres educatius hem estat conscients d’una realitat present entre nosaltres però moltes vegades encoberta o velada. Les xifres ens fan adonar que una part força significativa del nostre alumnat ha patit, pateix o patirà alguna situació d’assetjament dins de l’escola o l’institut.

En aquest curs proposarem estratègies i recursos per a la sensibilització, la prevenció, la detecció, la intervenció i l’avaluació de possibles casos d’assetjament (Bullying) i ciberassetjament. Ens aproximarem des d’un vessant individual, aprofundint en les competències personals, i un vessant grupal que possibiliti la creació d’espais educatius de convivència inclusiva i integradora.

Objectius de l’activitat

  • Conèixer les claus d’un entorn educatiu de convivència inclusiu i facilitador del desenvolupament individual i l’empoderament de tot l’alumnat.
  • Reconèixer l’assetjament i el ciberassetjament com situacions específiques dins de la gestió dels conflictes.
  • Adquirir eines per a la detecció, l’anàlisi de causes i la intervenció inicial des de la figura docent davant un possible assetjament.
  • Aprofundir en estratègies educatives per a la prevenció i la sensibilització de la comunitat educativa davant els conflictes, els assetjaments i altres possibles problemes de convivència.
  • Conèixer metodologies de treball per fer front de manera sistemàtica i global l’assetjament escolar.
  • Familiaritzar-se amb els recursos i els protocols del Departament d’Educació davant de casos d’assetjament o ciberassetjament.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Pere Muñoz
Comentari Els cursos que comencen l'1 d'abril o l'1 de maig, s'inicien en la primera data disponible després de la matrícula per combatre el confinament.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020P-StopBulling.docx
Dificultats d’aprenentatge i trastorns del neurodesenvolupament

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 30 hores, dotarà als professionals dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Identificar els principals  signes d'alerta de les principals Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament.
  • Saber dissenyar les adaptacions curriculars individuals específiques a cada necessitat educativa.
  • Saber gestionar i organitzar optimitzant els recursos del centre per tal de solucionar les dificultats d'aprenentatge
  • Conèixer les noves tècniques d'intervenció per a tractar les diferents NEE.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Docents d´Infantil, Primària i Secundària i Cicles Formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020T-DificultatsAprenentatge.doc