Àrees

La majoria d'aquests cursos tenen una durada de 30 dies i s'inicien cada primer de mes, encara que alguns tenen una durada més llarga i s'inicien el primer d'un mes concret.

Seleccioneu la data que us interessi començar (Tria edició).

La majoria d'aquests cursos s'inicien el primer dia d'un mes concret.

Seleccioneu la data que us interessi començar (Tria edició).

Introducció a l’ús de les tauletes digitals a l’aula

No hi ha cap dubte que les tecnologies de l’aprenentatge col·laboratiu (TAC) ha suposat un repte i han ofert millores susceptibles en tot l’ensenyament.

En aquest nou segle XXI, van apareixent noves eines tecnològiques i els docents ens hem de formar permanent per a poder aplicar-les en el nostre dia a dia. A les escoles on s’ha introduït les tauletes digitals, s’ha demostrat que ajuden a l’alumnat a potenciar la seva autonomia i l’assimilació de contingut, essent una de les eines interactives amb més projecció de futur. 

Aquest l’objectiu del curs que presentem: Poder apropar les noves tecnologies i l’ús pràctic d’aquests dispositius digitals a la nostra tasca

Objectius:

  • Millorar qualitativament l’ús de les TIC a les aules.
  • Augmentar la qualitat  de l’aprenentatge col·laboratiu.
  • Integrar l’ús de les tauletes digitals al desenvolupament d’activitats didàctiques.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Mestres i professorat d'Educació Infantil i Primària.
Acreditacions Pendent de l'acreditació del departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Núria Roca
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda
Documentació/Temari 2020T-IntroduccioLesTauletesDigitals.doc
Usos educatius i creatius amb TIC

Actualment les eines de la Web han passat a formar part de la nostra vida de manera habitual i el nostre repte com a docents és saber aplicar-les a l’aula.

Espais socials: informació, comunicació, col·laboració i creació.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Conèixer els usos educatius del web  2.0.
  • Afavorir l’aprenentatge col·laboratiu mitjançant la utilització d’eines de la web social: un blog i un prezi.
  • Integrar programari del web 2.0 a la tasca docent.
  • Augmentar la qualitat de l’aprenentatge col·laboratiu.
Import 95 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Mestres i professorat d’Educació Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Núria Roca
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda
Documentació/Temari 2020T-EinesWeb2.doc
Com fer tutoria al grup classe de forma útil i efectiva

Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Establir les bases per fer una tutoria el màxim positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.
  • Centrar els eixos que han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.
  • Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.
  • Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.
  • Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
  • Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.
  • Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Docents de Secundària i Postobligatòria (Batxillerat i Cicles Formatius)
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Meritxell Coma
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda
Documentació/Temari 2020T-TutoriaGrupClasse.doc
Gamificació a l’aula

En aquest curs aprendrem què significa gamificar i per quins motius tant teòrics com pràctics pot arribar a ser molt interessant introduir el joc a l’aula. Un cop vist què significa gamificar i els motius pels quals fer-ho, aprendrem a com començar a introduir la gamificació a l’aula a través de diversos recursos i consells. Al final de curs sortirem amb un projecte de gamificació per a fer alguna activitat a l’aula, i a partir d’aquí poder ser autònoms per a poder realitzar projectes de gamificació en els diferents nivells educatius.

Objectius de l’activitat:

  • Aprendre que és la gamificació
  • Descobrir tot el potencial d’aplicar la gamificació a l’aula
  • Veure diverses aplicacions a l’aula de la gamificació
  • Aprendre a gamificar activitats
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula en gamificada
  • Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar la gamificació
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia
Import 93 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda
Documentació/Temari 2020T-Gamificacio.doc
Educació en STEM

L’educació en STEM a secundària a vegades comporta baix rendiment en determinats grups d’estudiants i sovint no s’interrelacionen les competències científiques amb les socials i cíviques. Amb aquest curs pretenem donar un impuls a l’educació STEM tot introduint eines de dinamització com la gamificació o els projectes per aconseguir una relació més pràctica i útil per al món que ens ofereix el segle XXI; ho farem tot des d’una visió inclusiva i coeducativa

Formador: Marc Troyano Roca

Objectius de l’activitat:

  • Aprendre què significa STEM i el seu aprenentatge holístic
  • Descobrir tot el potencial d’aplicar mètodes d’aprenentatge conjunts a l’aula
  • Veure diverses aplicacions conjuntes a l’aula de les STEM
  • Aprendre a com combinar activitats
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula STEM en gamificada i invertida tot utilitzant les tac
  • Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar mètodes i projectes STEM
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Pendent de l'acreditació del departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-EducacioSTEM.doc
Altes Capacitats: del diagnòstic a la intervenció

Aquesta formació ofereix una mirada al peculiar món de les AC perquè els professionals de l’educació puguin oferir a aquests nens i nenes una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives especials. Per a aconseguir-ho, cal tenir en compte les seves necessitats en relació amb el seu desenvolupament personal, emocional, social i psicològic, i les potencialitats de les quals estan dotats.

No sempre és fàcil reconèixer un nen d’AC a l’aula, i una vegada reconegut, la comunicació i les relacions amb ell no sempre són fluides. Aquí, és imprescindible que els adults tinguem unes nocions bàsiques sobre les Altes Capacitats per a poder oferir un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula i des del centre educatiu. Això es tradueix en donar un suport i tenir recursos per a potenciar i nodrir totes aquestes capacitats, aprendre a conviure-hi i establir-hi relacions sanes i constructives, perquè el nen se senti vist, acceptat, i recolzat.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  1. Conèixer i comprendre les Altres Capacitats i les seves necessitats educatives en els diferents àmbits de la seva vida (social, emocional, psicològic, d’aprenentatge, familiar, etc.).
  2. Dotar al mestre i educador de recursos curriculars i actitudinals per a poder potenciar i desenvolupar al màxim les AC dins l’aula, establint relacions de confiança i suport amb l’alumne.
  3. Formar i capacitar al mestre per a la diversitat i la inclusió dins l’aula i afavorir la construcció de relacions més conscients, més riques i més humanes amb els alumnes.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Docents d’educació infantil, primària i secundària i educació especial
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-Altes-capacitats.doc
Acompanyant i comprenent a l’adolescent

Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència.

El curs està dividit en tres parts: una part d'exposició teòrica de les diferents etapes evolutives que transita l'adolescent, des d'una mirada interna, integrativa i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, dels 13 als 21 anys). Una segona part dinàmica i vivencial, per posar consciència en un mateix i a  la pròpia adolescència, per  sensibilitzar i empatitzar a l'educador amb l'etapa i necessitats dels joves; i una tercera part s'obrirà al llarg dels 4 mòduls a espais de conversa, debat, per a compartir diferents sensacions, experiències personals i professionals.

Aquesta formació té com a objectiu principal que l'adult pugui fer una introspecció i pugui portar l’autoconsciència a l'aula o a espais compartits amb els joves.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT 

  • Conèixer i familiaritzar-se amb aquesta etapa i les seves necessitats, per obtenir una mirada més global, íntegra i propera amb els joves.
  • Sensibilitzar als mestres i educadors en aquesta etapa tan sensible, imprescindible i significativa dels joves.
  • Capacitar a l'educador de recursos per a establir relacions afectives més properes i riques amb els alumnes.
  • Construir una mirada més sensible i profunda cap a les necessitats afectives i emocionals de l'adolescent i en cada una de les seves etapes (com a persona i dins del context del jove)
  • Adquirir recursos per a facilitar i enriquir la comunicació i relacions entre mestre-alumne.
  • Capacitar al mestre-educador de recursos per poder fer un acompanyament emocional en aquesta etapa evolutiva.
  • Fer adonar-se de quines són i desenvolupar en cada educador les seves potencialitats i capacitats per a gestar relacions més estables i confiades amb els alumnes.
  • Formar i dotar als professionals amb més capacitats i recursos, més confiats i amb més potencial per a desenvolupar la seva tasca de mestre i formador per construir relacions més conscients, més riques i més humanes amb els alumnes.
  • Facilitar i dotar al professional d’eines i recursos com fer un acompanyament emocional per apropar-nos als joves, facilitar la relació i la comunicació.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Docents de primària (cicle superior), secundària o internivell.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-Acompanyant-comprenentLadolescent.doc
Diversitat cultural a l’aula

Objectius de l’activitat:

  • Proporcionar recursos per a l’acollida de l’alumnat.
  • Entendre el context sociocultural de la comunitat al que pertany l’alumne
  • Donar eines per facilitar la integració i convivència
  • Oferir destreses que permetin entendre les diverses cultures.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-DiversitatCultural.doc
Detecció i abordatge de les dificultats de la lectoescriptura

El curs de Detecció i Abordatge de les Dificultats de la Lectoescriptura de 30 hores, dotarà als professionals dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb dificultats lectoescriptores.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Identificar els principals  signes d'alerta de les Dificultats de Lectoescriptura
  • Saber dissenyar les adaptacions curriculars individuals específiques a cada necessitat educativa.
  • Saber gestionar i organitzar optimitzant els recursos del centre per tal de solucionar les dificultats d'aprenentatge
  • Conèixer les noves tècniques d'intervenció per a tractar les dificultats de lectoescriptura

CONTINGUTS DE L’ACTIVITAT

  • Bases neurològiques dels Trastorns d'aprenentatge de la Lectoescriptura 
  • Identificació i intervenció en cas d’alumnes amb Dificultats de Lectoescriptura
  • Resolució de situacions educatives en una aula atenent a la diversitat: organització i mitjans (eines de detecció, estratègies d’intervenció: SEP, PI, etc.)
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Docents d´Infantil, Primària i Secundària i Cicles Formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-DificultatsLectoescriptura.doc
Ensenyar per projectes

Aquest curs ens servirà per entendre què és la metodologia per projectes, i aprendrem a saber quan i com és millor aplicar-la i com fer-ho

Objectius de l’activitat:

  • Aprendre que significa ensenyar per projectes
  • Veure els avantatges i dificultats que presenta ensenyar per projectes, i com fer-hi front
  • Analitzar diverses aplicacions a l’aula del treball per projectes i en quins casos aplicar-ho.
  • Donar recursos al docent per aplicar l’ensenyament per projectes a l’aula
  • Tenir en compte l’ensenyament per projectes a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu.
  • Aprendre a utilitzar el treball per projectes a l’aula.
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-TreballPerProjectes.doc