Àrees

La majoria d'aquests cursos tenen una durada de 30 dies i s'inicien cada primer de mes, encara que alguns tenen una durada més llarga i s'inicien el primer d'un mes concret.

Seleccioneu la data que us interessi començar (Tria edició).

La majoria d'aquests cursos s'inicien el primer dia d'un mes concret.

Seleccioneu la data que us interessi començar (Tria edició).

Models educatius alternatius

Amb aquest curs pretenem donar a conèixer els diferents models educatius existents a cosa nostra, veure'n els punts forts i no tan forts i donar recursos al docent per a  poder aplicar allò que ens permeti tenir aules més immersives i cohesionades.

 Objectius de l’activitat: 

  • Conèixer els diferents models educatius existents
  • Veure diverses aplicacions a l’aula d’aquests models educatius
  • Donar recursos al docent per aplicar alguns parts d’aquest ensenyament a l’aula
  • Tenir en compte els avantatges i inconvenients de les noves metodologies d’aprenentatge
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-ModelsEducatiusAlternatius.doc
Escoles Innovadores: les TIC i l’aula invertida

La nova escola va guanyant terreny a Catalunya, amb els seus mètodes pedagògics, més de capacitació que de continguts, més de guanyar autonomia que de muscular la memòria, més de donar resposta als reptes de la societat que de seguir el dictat d’un llibre de text.

Objectius de l’activitat: 

  • Aprendre que és l’escola Innovadora
  • Descobrir tot el potencial d’aplicar les TAC a l’aula
  • Veure diverses aplicacions a l’aula de les TIC
  • Aprendre que és l’aula invertida
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula en una “aula invertida”
  • Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar-les
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d'aquestes metodologies
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Tots els nivells
Acreditacions Pendent de l'acreditació del departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-EscolesInnovadoresLesTIC.doc
Nova gramàtica de la llengua catalana

Tots sabem que des del 2016 al 2020 hem viscut un temps d’adaptació per a l’aplicació de la nova Ortografia catalana i la Gramàtica de la llengua catalana que va publicar L’Institut d’Estudis catalans l’any 2016.

Enguany, a les portes ja del 2020, per tant, any d’aplicació límit d’aquesta nova normativa, proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin conèixer i posar en pràctica algunes d’aquestes novetats sintàctiques i ortogràfiques aprovades per l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).

Aquest curs es desenvoluparà de forma on-line i amb una durada de 30 hores.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Utilitzar correctament les normes ortogràfiques i gramaticals en la realització de textos propis.
  • Aplicar els criteris bàsics de les propietats textuals: adequació, coherència, cohesió i correcció com a base de regulació en l’elaboració de les pròpies produccions.
  • Utilitzar la puntuació d’un text escrit amb relació a l’organització oracional i la forma del text.
  • Utilitzar mecanismes textuals que donen agilitat al discurs, amb especial atenció als connectors per introduir un tema, relacionar idees, emfatitzar, introduir conclusions, indicar causa, etc.
  • Aplicar correctament les noves normatives ortogràfiques i gramaticals de la llengua catalana.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Docents de qualsevol nivell i especialitat.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marta Gost
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-NovaGramaticaCatalana.doc
El conflicte disciplinari a l’escola: una gestió educativa i eficaç

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

El conflicte és un fenomen present de manera natural en qualsevol context de convivència, i els centres educatius tenen encomanada la tasca de treballar per preparar nens i adolescents per esdevenir membres de la societat amb valors cívics i socials. En aquest curs aprendrem a conèixer de millor la naturalesa dels conflictes i les seves fases i com gestionar la seva presència de tal manera que la nostra actuació com a educadors no es limiti a una acció punitiva, sinó que produeixi un aprenentatge personal per a la vida en les persones implicades.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Conèixer amb detall la naturalesa del conflicte, el seu caràcter de procés i les seves etapes
  • Conèixer diferents models d’actuació davant el conflicte i contrastar virtuts i defectes
  • Facilitar recursos per tal de treballar a l’aula la gestió del conflicte
  • Proporcionar estratègies per instaurar una cultura de tractament del conflicte que impliqui activament a l’alumnat, tant dins l’aula com en el conjunt del centre
  • Abandonar inèrcies per actuar amb fonament: per què fem el que fem? És útil, el que fem? Aconsegueix els objectius proposats, el que fem? En cas negatiu, com aconseguir-los?
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Daniel Guillamon
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020
Documentació/Temari 2020T-ElConflicteDisciplinariAlEescola.doc
Plataformes d’aprenentatge TIC II: Google classroom

Tenir una eina externa que permeti als estudiants la comunicació les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, esdevé una bona praxi donat l'era de la informació.  Google ClassRoom facilita l'intercanvi d'informació entre docent i alumnat, aportant eines, suports digitals, apps, etc. que afavoreixen les dinàmiques diàries de les classes.

Permet l'estructuració, en format de temes, setmanes, continguts claus, tasques de forma eficient d'afavorir l'assimilació dels continguts per part de l'alumnat. Afavoreix tasques com els debats, l'entrega i correcció de tasques, avaluació de les mateixes i finalment el feedback del professor vers cada alumne present al seu grup.

El seguiment de l'assistència de l'alumnat es realitza de manera fàcil i eficient, permetent la notificació a les famílies en temps real de les tasques realitzades pels seus fills.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  • Conèixer GoogleClassRoom tot sabent les possibilitats i limitacions.
  • Crear una classe i les seves parts.
  • Configurar i administrar la classe creada.
  • Afegir alumnes, professors i famílies a la classe.
  • Confeccionar apunts i/o continguts en l’entorn de GoogleClassRoom
  • Crear, configurar i administrar tasques i la seva avaluació.
  • Crear, configurar i administrar esdeveniments de la classe.
  • Crear, configurar i administrar debats i espais d’intercanvi entre alumnes, professors i famílies.
  • Avaluar i fer el seguiment del desenvolupament de l’alumnat.
  • Emprar eines externes que nodreixin els continguts digitals disponibles a la classe.
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Inici 1 de cada mes (s'ha de triar edició)
Destinataris Docents de de tots els nivells amb inquietuds TIC
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Guillermo Guerrero
Lloc On_line
Categories Escola de Tardor-Hivern, Educació,Telemàtics, Formació del professorat,On line Saligarda,2019-2020