Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf

Import 120 €
Horari Dimecres de 17.30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores (10h streaming+20h online)
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf
Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf
Acompanyant i comprenent a l'adolescent

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen tant canvis físics, psicològics, emocionals i socials… es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posa en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integra.
Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys). 

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf

Import 120 €
Horari Els dimecres de 17,30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores: 10 hores en streaming + 20 hores online
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Primària (cicle superior), secundària o internivell
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf
Acompanyant i comprenent a l'adolescent

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen canvis físics, psicològics, emocionals i socials…es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posen en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integral. Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i les necessitats que emergeixen en cada una d'ellesen cada una d'elles(preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys).

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AcompanyantAdolescent.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores.
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Primària (cicle superior), secundària o internivell
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AcompanyantAdolescent.pdf
Altes Capacitats: de la identificació a la intervenció

Aquesta formació ofereix una mirada al peculiar món de les Altes Capacitats per a que els professionals de l’educació puguin oferir a aquests nens i nenes una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives especials. Per a aconseguir-ho, cal tenir en compte les seves necessitats en relació amb el seu desenvolupament personal, emocional, social i psicològic, i les potencialitats de les quals estan dotats. No sempre és fàcil reconèixer un nen d’Altes Capacitats a l’aula, i una vegada reconegut, la comunicació i les relacions amb ell no sempre són fluides. Aquí, és imprescindible que els adults tinguem unes nocions bàsiques sobre les Altes Capacitats per a poder oferir un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula i des del centre educatiu. Això es tradueix en donar un suport i tenir recursos per a potenciar i nodrir totes aquestes capacitats, aprendre a conviure-hi i establir-hi relacions sanes i constructives, per tal que el nen se senti vist, acceptat, i recolzat.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AltesCapacitats.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores.
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AltesCapacitats.pdf
Com fer tutoria al grup classe de forma útil i efectiva

Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe. Objectius de l’activitat- Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.- Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.- Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.- Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.- Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.- Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-TutoriaGrupClasse.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates De l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Professors de Secundària, Batxillerat i Formació Professional
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Meritxell Coma i Vernet
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-TutoriaGrupClasse.pdf
Com millorar la programació didàctica d’aula a secundària, batxillerat i formació professional

Revisió i actualització tutoritzada de la programació didàctica.

Objectius de l’activitat

  • Conèixer cada un dels apartats que integren la programació didàctica.
  • Programar un curs atenent a la realitat de l’aula.
  • Desenvolupar una programació concreta i factible.
  • Realitzar una programació d’aula sencera.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-ComMillorarProgramacioSecundaria.pdf

Import 350 €
Nombre d'hores 60 hores. (dos mesos)
Dates L'1 de cada mes
Destinataris Docents de Secundària, Batxillerat i Formació Professional.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Meritxell Coma Vernet
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-ComMillorarProgramacioSecundaria.pdf
Cuidem la llengua catalana: aspectes bàsics d’ortografia, gramàtica i lèxic

Proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin repassar i posar en pràctica alguns aspectes bàsics de l’ortografia, gramàtica i lèxic de la llengua catalana que més errors ens fan cometre, entenent que, com a docents i comunicadors professionals que som, hem de tenir un domini absolut de la llengua.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores.
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marta Gost Mayans.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf
Curs d'accés a la Direcció de Centres Educatius (presencial)

Formació que capacita per a l’exercici de la direcció d’un centre educatiu (Art. 27.1. del DECRET 155/2010 i Art. 134.c. de la LOMCE).
Validada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. (Resolució de 13 juliol de 2015).

Titulació

  • Diploma del Curs d'accés a la Direcció de Centres Educatius.
  • Certificació acadèmica homologada (l’Art 3.4. del Real Decreto 894/2014).

Edicions

  • Barcelona
  • Vallès Oriental - Maresme
  • Girona

Destinataris

  • Directius de centres educatius de titularitat pública i privada.
  • Docents que desitgen adquirir la condició per presentar-se com a candidats a la direcció d’un centre públic. 
  • Docents interessats en l’adquisició i el desenvolupament de competències directives.

Calendari

  • D’octubre a maig.
  • En la programació del curs es té en compte l’activitat habitual dels centres: dies no lectius, festes escolars, etc. 
  • Es lliura una planificació detallada de les sessions a l’inici del curs.

 Projecte de Direcció

  • El curs comporta l’elaboració tutoritzada, la presentació i la defensa d’un Projecte de Direcció d'acord amb les directrius establertes a la LEC i al Decret 155/2010, o bé d’un Projecte de Millora Institucional.

Formes de pagament

Pagament únic: 1200 €
Dos pagaments: primer de 624 € segon de 600 €
Tres pagaments: primer de 448 € dos pagaments més de 400 € cada un.
Quatre pagaments: primer de 372 tres pagaments més de 300 € cada un.

Inclou els drets d’expedició del títol.
A escollir en el moment d'efectuar el primer pagament (matriculació).

Import 1200 € (possibiitat de paga a terminis)
Lloc Curs accés Barcelona
Destreses informàtiques per a docents: TIC i docència

Aquest curs pretén dotar de coneixements informàtics al professorat perquè actualment l’ús de les tecnologies de la Informació i la comunicació (TIC) en els contextos educatius s’ha fet completament necessària. Assenyalar que les pràctiques d’ensenyament amb aquests mitjans estan condicionades als coneixements dels docents de manera que si els formadors tenen més coneixements TIC es podem aplicar dins les aules de manera efectiva i aportar un plus afegit per poder assolir els objectius marcats.

Temari: 2020OL-DestressesInformatiquesDocentsa.pdf

Import 250 €
Dates De l’1 d’octubre al 30 de novembre. De l’1 de desembre al 31 de gener. De l’1 de febrer al 31 de març. De l’1 d’abril al 31 de maig.
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Acreditació en tràmit
Docent Núria Roca i Ruaix.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-DestressesInformatiquesDocentsa.pdf