Gestió de l’estrès i la seva relació amb les dificultats d’aprenentatge i els trastorns de la conducta a l’actualitat

Gestió de l’estrès i la seva relació amb les dificultats d’aprenentatge i els trastorns de la conducta a l’actualitat

L'estrès és un fenomen que afecta a tots els éssers humans. Constitueix un element central i necessari en les nostres vides, ja que ens preparem en l'àmbit fisiològic, psicològic i conductual per adaptar-nos als canvis de l’ambient. És per això una reacció adaptativa de gran importància per a la nostra supervivència. Davant d'una situació estressant, en el cos es produeixen una sèrie de canvis físics, com l’augment de la freqüència cardíaca, de la pressió arterial, muscular i augment de la circulació sanguínia, entre altres. Quan la situació estressant s'atura, l’organisme torna a la normalitat. Tanmateix, si aquesta reacció que pot ser adaptativa per un període breu, es perpetua, començarà a produir diferents malestars i trastorns en esdevenir crònica.

Ser docent o pare d'un nen amb qualsevol classe de trastorn genera estrès. Resulta imprescindible, però, conèixer el trastorn i saber com podem ajudar al nen per tal que pugui desenvolupar al màxim les seves fortaleses.

La pràctica habitual de l'atenció plena o Mindfulness, contribueix al desenvolupament de la intel·ligència emocional, ja que millora la capacitat d'empatia i d'autoregulació de les emocions, en un entorn cada vegada més connectat, exigent i canviant.  Igual que entrenem el cos físic, podem entrenar la nostra ment, amb senzilles rutines diàries que ens ajudin a rebaixar els nivells d'estrès i ansietat.

Data d'inici Lloc Import Places Inscripció
28-01-2021 Cursos en Streaming 120 € 30
Exhaurit.
Contacteu amb la FUMH
08-04-2021 Cursos en Streaming 120 € 30

Docents

Rosa Torras

Terapeuta naturista i Homeòpata per HEILPRAKTIKER Institut.

Enginyeria Química per la UPC Terapeuta naturista i Homeòpata per HEILPRAKTIKER Institut. Formadora com a Coach personal, Intel·ligència emocional i Equinoterapia. Instructora de Mindfulness acreditada en : MBSR Programa avalat i reconegut científicament de Mindfulness per a la reducció de l’estrès MBPM Mindfulness per a la salut, dolor i compassió. MBAR Mindfulness per l’acompanyament de les addiccions.

Lídia Arroyo Navajas

Doctoranda en Educació Inclusiva. Psicopedagoga, Logopeda i mestra de Primària i Pedagogia Terapèutica.

Màster en Neuroeducació i Optimització de Capacitats. Màster en Educació Inclusiva. Màster en Prevenció i Intervenció Psicològica en Problemes de Conducta a l'aula. Màster en Psicopedagogia Clínica. Docent del Grau de Primària, Màster en Necessitats Educatives Especials, Màster Pedagogies Alternatives, Màster en Prevenció i Intervenció Psicològica en Problemes de Conducta a l'aula. Directora de TFG's Grau de Primària i Infantil. Directora TFM's Màster en Prevenció i Intervenció Psicològica en Problemes de Conducta a l'aula de la Universitat Internacional de València.