Formació telemàtica i en streaming

Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf

Import 120 €
Horari Dimecres de 17.30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores (10h streaming+20h online)
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf
Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf
Acompanyant i comprenent a l'adolescent

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen tant canvis físics, psicològics, emocionals i socials… es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posa en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integra.
Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys). 

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf

Import 120 €
Horari Els dimecres de 17,30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores: 10 hores en streaming + 20 hores online
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Primària (cicle superior), secundària o internivell
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf
Dificultats d’aprenentatge i trastorns del neurodesenvolupament

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.

Temari: 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf

Import 55 €
Horari Divendres de 18-20:30 h
Nombre d'hores Curs de 10 hores on line i 5 hores en streaming
Dates Divendres 9 i 23 d´octubre. Divendres 13 i 27 de novembre. Divendres 11 i 18 de desembre. Divendres15 i 29 de gener. Divendres 12 i 26 de febrer. Divendres 12 i 26 de març. Divendres 9 i 30 d’abril. Divendres 7 i 21 de maig. Divendres 4 i 18 de juny.
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf
Educació afectiva-sexual: una aproximació global i integradora

La sexualitat és una dimensió inherent i bàsica de la mateixa personalitat i del desenvolupament humà. Durant dècades, ha estat un tema reduït a l’àmbit familiar i, en molts casos, a l’àmbit individual. Com a societat ha costat encarar el tema i parlar-ne amb normalitat, en moltes ocasions, ha estat un“tabú” i/o una realitat velada. En els darrers anys, s’ha produït una revolució sexual gràcies a alguns moviments socials. És moment de “repensar” una proposta global, integral i inclusiva, des del món educatiu, de la dimensió sexual i de les seves potencialitats en el procés evolutiu de la persona. En aquest curs proposarem un marc conceptual, estratègies i recursos per poder fer un abordatge holístic de la sexualitat i poder oferir una educació sexual en el context educatiu. Ens aproximarem des d’un vessant individual, aprofundint en les competències personals, i un vessant grupal que possibiliti la creació d’espais educatius de convivència inclusiva i integradora.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-EducacioAfectivaSexual.pdf

Import 110 €
Horari 4 dissabtes al matí: 9.30-10.45h
Nombre d'hores 30 hores: 25 hores online +5 h en streaming
Dates De l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Mestres de cicle superior de Primària, professors de l’ESO, del Batxillerat i/o de Cicles formatius.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Pere Muñoz Sellart.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-EducacioAfectivaSexual.pdf
El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar

El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar (Bullying): Estratègies i recursos per a la inclusió de l’alumnat.

En els darrers anys, els centres educatius hem estat conscients d’una realitat present entre nosaltres però moltes vegades encoberta o velada. Les xifres ens fan adonar que una part força significativa del nostre alumnat ha patit, pateix o patirà alguna situació d’assetjament dins de l’escola o l’institut.
El conflicte forma part de les relacions humanes i de les interaccions que establim amb els altres. Des d’una perspectiva àmplia i global, els centres educatius tenim el repte de crear entorns inclusius dins models de convivència que afavoreixin un desenvolupament positiu a escala individual i grupal.
En aquest curs oferirem eines per una gestió del conflicte eficaç i positiva dins una metodologia i una convicció inclusiva per als centres educatius. Alhora  que proposarem estratègies i recursos per a la sensibilització, la prevenció, la detecció, la intervenció i l’avaluació de possibles casos d’assetjament (Bullying) i ciberassetjament.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-ConflicteAula.pdf

Import 128 €
Horari 4 dissabtes al matí: 11.00h- 12.15h
Nombre d'hores 30 hores: 25 hores online +5 h en streaming
Dates octubre, novembre, desembre, gener, febrer, març, abril, maig i juny
Destinataris Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Pere Muñoz Sellar
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-ConflicteAula.pdf
El fang com a eina pedagògica

Es realitzaran diferents tallers d’art on el fang serà el material principal. En aquests tallers s’aprendrà a utilitzar el fang com a eina pedagògica i emocional.
Veure com i quines són les seves aplicacions i conèixer els seus límits com a material plàstic.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-ElFangEinaPedagogica.pdf

Import 55 €
Nombre d'hores 15 hores (10 hores online i 5 hores en streaming)
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Niubó
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-ElFangEinaPedagogica.pdf
L'escola del segle XXI

El curs l'Escola del S. XXI de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per a reflexionar sobre aquells aspectes imprescindibles que garanteixin un aprenentatge de qualitat acord a les necessitats pròpies del nostre segle.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-EscolaSegleXXI.pdf

Import 55 €
Horari Dijous de 18-20.30 h
Nombre d'hores 15 hores (5h en streaming i 10h on line)
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-EscolaSegleXXI.pdf
Mindfulness i gestió de l'estrès

Aprenem amb les eines que ens aporta el Mindfulness o l’atenció conscient, per poder millorar el nostre nivell de satisfacció i motivació tant a nivell personal com professional, en els moments més complexes del nostre dia a dia.

Avui en dia tots estem sotmesos a alts nivells de tensió, que fa que puguin aparèixer símptomes com l’insomni, l’ansietat, l’angoixa, la desconfiança amb un mateix, la inquietud i la preocupació constant per tot, i això afecta tant al que ho pateix, com al seu entorn, amics, companys i família.

MINDFULNESS PER A UNA BONA QUALITAT DE VIDA.

L’atenció conscient o mindfulness, ens dóna les eines necessàries per a desenvolupar els nostres propis recursos i capacitats, per aprendre a viure amb més consciència del que sentim i pensem, amb l’objectiu final de reduir l’estrès, l’ansietat i el soroll mental i poder així augmentar el nostre benestar general.

ACREDITAT PER A DOCENTS I OBERT AL PÚBLIC EN GENERAL

Temari: 2020STR-MindfulnessDocents.pdf

Import 70 €
Horari De 18.30 a 20.15h
Nombre d'hores 15 hores
Dates dijous
Destinataris Obert a tot el public
Acreditacions Acreditació en tràmit
Docent Rosa Torra
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessDocents.pdf
Musicoteràpia per a docents (1) - Nivell 1

Ajornat el curs d'octubre.

La Musicoteràpia ens apropa a una visió holística de l’escola i de les persones que hi fan vida. Parlarem i experimentarem a través de la música, el moviment, la creativitat i la relació entre música, educació i procés terapèutic. Portarem a terme dinàmiques vivencials amb el suport teòric d’alguns materials. Durant una setmana, serem protagonistes d’un petit procés musicoterapèutic, a través del qual prendrem consciència de la importància de la salut emocional dels docents i de les possibilitats educatives i de creixement personal que ens ofereix la Musicoteràpia. La superació d’aquest curs donarà dret a matricular-se al Nivell 2 de“Musicoteràpia per a docents”.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-MusicoterapiaDocentsNivell1.pdf

Import 65 €
Horari Divendres de 18 a 20 h. Dissabtes de 10 a 13 h.
Nombre d'hores 15 hores
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Toni Santiago Manrique
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MusicoterapiaDocentsNivell1.pdf