Formació telemàtica i en streaming

Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf

Import 120 €
Horari Dimecres de 17.30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores (10h streaming+20h online)
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyamentEmocional.pdf
Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-AcompanyamentEmocionalEducatiu.pdf
Acompanyant i comprenent a l'adolescent

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen tant canvis físics, psicològics, emocionals i socials… es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posa en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integra.
Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys). 

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf

Import 120 €
Horari Els dimecres de 17,30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores: 10 hores en streaming + 20 hores online
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Primària (cicle superior), secundària o internivell
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf
Dificultats d’aprenentatge i trastorns del neurodesenvolupament

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.

Temari: 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf

Import 55 €
Horari Divendres de 18-20:30 h
Nombre d'hores Curs de 10 hores on line i 5 hores en streaming
Dates Divendres 9 i 23 d´octubre. Divendres 13 i 27 de novembre. Divendres 11 i 18 de desembre. Divendres15 i 29 de gener. Divendres 12 i 26 de febrer. Divendres 12 i 26 de març. Divendres 9 i 30 d’abril. Divendres 7 i 21 de maig. Divendres 4 i 18 de juny.
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf
Educació afectiva-sexual: una aproximació global i integradora

La sexualitat és una dimensió inherent i bàsica de la mateixa personalitat i del desenvolupament humà. Durant dècades, ha estat un tema reduït a l’àmbit familiar i, en molts casos, a l’àmbit individual. Com a societat ha costat encarar el tema i parlar-ne amb normalitat, en moltes ocasions, ha estat un“tabú” i/o una realitat velada. En els darrers anys, s’ha produït una revolució sexual gràcies a alguns moviments socials. És moment de “repensar” una proposta global, integral i inclusiva, des del món educatiu, de la dimensió sexual i de les seves potencialitats en el procés evolutiu de la persona. En aquest curs proposarem un marc conceptual, estratègies i recursos per poder fer un abordatge holístic de la sexualitat i poder oferir una educació sexual en el context educatiu. Ens aproximarem des d’un vessant individual, aprofundint en les competències personals, i un vessant grupal que possibiliti la creació d’espais educatius de convivència inclusiva i integradora.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-EducacioAfectivaSexual.pdf

Import 110 €
Horari 4 dissabtes al matí: 9.30-10.45h
Nombre d'hores 30 hores: 25 hores online +5 h en streaming
Dates De l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Mestres de cicle superior de Primària, professors de l’ESO, del Batxillerat i/o de Cicles formatius.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Pere Muñoz Sellart.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-EducacioAfectivaSexual.pdf
El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar

El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar (Bullying): Estratègies i recursos per a la inclusió de l’alumnat.

En els darrers anys, els centres educatius hem estat conscients d’una realitat present entre nosaltres però moltes vegades encoberta o velada. Les xifres ens fan adonar que una part força significativa del nostre alumnat ha patit, pateix o patirà alguna situació d’assetjament dins de l’escola o l’institut.
El conflicte forma part de les relacions humanes i de les interaccions que establim amb els altres. Des d’una perspectiva àmplia i global, els centres educatius tenim el repte de crear entorns inclusius dins models de convivència que afavoreixin un desenvolupament positiu a escala individual i grupal.
En aquest curs oferirem eines per una gestió del conflicte eficaç i positiva dins una metodologia i una convicció inclusiva per als centres educatius. Alhora  que proposarem estratègies i recursos per a la sensibilització, la prevenció, la detecció, la intervenció i l’avaluació de possibles casos d’assetjament (Bullying) i ciberassetjament.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-ConflicteAula.pdf

Import 128 €
Horari 4 dissabtes al matí: 11.00h- 12.15h
Nombre d'hores 30 hores: 25 hores online +5 h en streaming
Dates octubre, novembre, desembre, gener, febrer, març, abril, maig i juny
Destinataris Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Pere Muñoz Sellar
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-ConflicteAula.pdf
El fang com a eina pedagògica

Es realitzaran diferents tallers d’art on el fang serà el material principal. En aquests tallers s’aprendrà a utilitzar el fang com a eina pedagògica i emocional.
Veure com i quines són les seves aplicacions i conèixer els seus límits com a material plàstic.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-ElFangEinaPedagogica.pdf

Import 55 €
Nombre d'hores 15 hores (10 hores online i 5 hores en streaming)
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Niubó
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-ElFangEinaPedagogica.pdf
L'escola del segle XXI

El curs l'Escola del S. XXI de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per a reflexionar sobre aquells aspectes imprescindibles que garanteixin un aprenentatge de qualitat acord a les necessitats pròpies del nostre segle.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-EscolaSegleXXI.pdf

Import 55 €
Horari Dijous de 18-20.30 h
Nombre d'hores 15 hores (5h en streaming i 10h on line)
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-EscolaSegleXXI.pdf
Mindfulness i gestió de l'estrès

Aprenem amb les eines que ens aporta el Mindfulness o l’atenció conscient, per poder millorar el nostre nivell de satisfacció i motivació tant a nivell personal com professional, en els moments més complexes del nostre dia a dia.

Avui en dia tots estem sotmesos a alts nivells de tensió, que fa que puguin aparèixer símptomes com l’insomni, l’ansietat, l’angoixa, la desconfiança amb un mateix, la inquietud i la preocupació constant per tot, i això afecta tant al que ho pateix, com al seu entorn, amics, companys i família.

MINDFULNESS PER A UNA BONA QUALITAT DE VIDA.

L’atenció conscient o mindfulness, ens dóna les eines necessàries per a desenvolupar els nostres propis recursos i capacitats, per aprendre a viure amb més consciència del que sentim i pensem, amb l’objectiu final de reduir l’estrès, l’ansietat i el soroll mental i poder així augmentar el nostre benestar general.

ACREDITAT PER A DOCENTS I OBERT AL PÚBLIC EN GENERAL

Temari: 2020STR-MindfulnessDocents.pdf

Import 70 €
Horari De 18.30 a 20.15h
Nombre d'hores 15 hores
Dates dijous
Destinataris Obert a tot el public
Acreditacions Acreditació en tràmit
Docent Rosa Torra
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessDocents.pdf
Treballem l’agricultura de manera pràctica en el món escolar

En aquest curs es formen professionals de la docència interessats a incorporar un espai verd, lúdic, d’aprenentatge i experimentació i de gran valor sociocultural, dins l’escola i les competències de l’alumnat. El curs està enfocat a persones amb qualsevol nivell de coneixement en el món de l’agricultura, ja que segueix una evolució cronològica des de la fase preliminar de disseny del tipus d’hort, espai, i grup motor, fins a tots aquells aspectes a conèixer per tal que el manteniment de l’hort, una vegada creat, esdevingui un èxit. Sempre utilitzant-lo com a eina pedagògica. D’aquesta manera, el curs es conforma de vuit temes i quatre activitats avaluables. Aquestes últimes s’enfoquen en aplicar de manera pràctica el contingut dels temes en l’espai escollit per cada alumne del curs, per tant, es converteixen en un recurs més de suport i d’acompanyament en la creació de l’hort a l’escola.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-TreballemAgriculturaManeraPracticar.pdf

Import 110 €
Nombre d'hores 30 hores: 25 h on line i 5 h en streaming
Dates De l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Darko Brajnovich Soler.
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020OL-TreballemAgriculturaManeraPracticar.pdf