Formació continuada per a docents

Proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin repassar i posar en pràctica alguns aspectes bàsics de l’ortografia, gramàtica i lèxic de la llengua catalana que més errors ens fan cometre, entenent que, com a docents i comunicadors professionals que som, hem de tenir un domini absolut de la llengua.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores. |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Marta Gost Mayans. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-CuidemllenguaCatalana.pdf |

El curs de Detecció i Abordatge de les Dificultats de la Lectoescriptura de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb dificultats lectoescriptores.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | De l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo Navajas. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-DificultatsLectoescriptura.pdf |

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.
Import | 55 € |
Horari | Divendres de 18-20:30 h |
Nombre d'hores | Curs de 10 hores on line i 5 hores en streaming |
Dates | Divendres 9 i 23 d´octubre. Divendres 13 i 27 de novembre. Divendres 11 i 18 de desembre. Divendres15 i 29 de gener. Divendres 12 i 26 de febrer. Divendres 12 i 26 de març. Divendres 9 i 30 d’abril. Divendres 7 i 21 de maig. Divendres 4 i 18 de juny. |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo Navajas |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-DificultatsAprenentatge.pdf |

El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per detectar i garantir l'accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo Navajas. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-DificultatsAprenentatge.pdf |

Aquest curs intenta donar estratègies al docent per tal que gestioni de manera correcta la diversitat cultural que es pot trobar, avui en dia, a l'aula. Les cultures són diferents però ens enriquim amb el coneixement de totes i compartint experiències viscudes.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-DiversitatCulturaAula.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Marc Troyano i Roca. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-DiversitatCulturaAula.pdf |

La sexualitat és una dimensió inherent i bàsica de la mateixa personalitat i del desenvolupament humà. Durant dècades, ha estat un tema reduït a l’àmbit familiar i, en molts casos, a l’àmbit individual. Com a societat ha costat encarar el tema i parlar-ne amb normalitat, en moltes ocasions, ha estat un“tabú” i/o una realitat velada. En els darrers anys, s’ha produït una revolució sexual gràcies a alguns moviments socials. És moment de “repensar” una proposta global, integral i inclusiva, des del món educatiu, de la dimensió sexual i de les seves potencialitats en el procés evolutiu de la persona. En aquest curs proposarem un marc conceptual, estratègies i recursos per poder fer un abordatge holístic de la sexualitat i poder oferir una educació sexual en el context educatiu. Ens aproximarem des d’un vessant individual, aprofundint en les competències personals, i un vessant grupal que possibiliti la creació d’espais educatius de convivència inclusiva i integradora.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 110 € |
Horari | 4 dissabtes al matí: 9.30-10.45h |
Nombre d'hores | 30 hores: 25 hores online +5 h en streaming |
Dates | De l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Mestres de cicle superior de Primària, professors de l’ESO, del Batxillerat i/o de Cicles formatius. |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Pere Muñoz Sellart. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-EducacioAfectivaSexual.pdf |

El conflicte a l’aula i l’assetjament escolar (Bullying): Estratègies i recursos per a la inclusió de l’alumnat.
En els darrers anys, els centres educatius hem estat conscients d’una realitat present entre nosaltres però moltes vegades encoberta o velada. Les xifres ens fan adonar que una part força significativa del nostre alumnat ha patit, pateix o patirà alguna situació d’assetjament dins de l’escola o l’institut.
El conflicte forma part de les relacions humanes i de les interaccions que establim amb els altres. Des d’una perspectiva àmplia i global, els centres educatius tenim el repte de crear entorns inclusius dins models de convivència que afavoreixin un desenvolupament positiu a escala individual i grupal.
En aquest curs oferirem eines per una gestió del conflicte eficaç i positiva dins una metodologia i una convicció inclusiva per als centres educatius. Alhora que proposarem estratègies i recursos per a la sensibilització, la prevenció, la detecció, la intervenció i l’avaluació de possibles casos d’assetjament (Bullying) i ciberassetjament.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020STR-ConflicteAula.pdf
Import | 128 € |
Horari | 4 dissabtes al matí: 11.00h- 12.15h |
Nombre d'hores | 30 hores: 25 hores online +5 h en streaming |
Dates | octubre, novembre, desembre, gener, febrer, març, abril, maig i juny |
Destinataris | Mestres d’Educació Primària i Professors/es d’ESO. |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Pere Muñoz Sellar |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-ConflicteAula.pdf |

Es realitzaran diferents tallers d’art on el fang serà el material principal. En aquests tallers s’aprendrà a utilitzar el fang com a eina pedagògica i emocional.
Veure com i quines són les seves aplicacions i conèixer els seus límits com a material plàstic.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020STR-ElFangEinaPedagogica.pdf
Import | 55 € |
Nombre d'hores | 15 hores (10 hores online i 5 hores en streaming) |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Laura Niubó |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-ElFangEinaPedagogica.pdf |

Aquest curs ens servirà per entendre què és la metodologia per projectes, i aprendrem a saber quan i com és millor aplicar-la i com fer-ho.
Objectius de l’activitat
- Aprendre què significa ensenyar per projectes.
- Veure els avantatges i dificultats que presenta ensenyar per projectes, i com fer-hi front.
- Analitzar diverses aplicacions a l’aula del treball per projectes i en quins casos aplicar-ho.
- Donar recursos al docent per aplicar l’ensenyament per projectes a l’aula.
- Tenir en compte l’ensenyament per projectes a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu.
- Aprendre a utilitzar el treball per projectes a l’aula.
- Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-EnsenyarProjectes.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | De l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Marc Troyano i Roca. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-EnsenyarProjectes.pdf |

La nova escola va guanyant terreny a Catalunya, amb els seus mètodes pedagògics, més de capacitació que de continguts, més de guanyar autonomia que de muscular la memòria, més de donar resposta als reptes de la societat que de seguir el dictat d’un llibre de text.
Temari: 2020OL-EscolesInnovadores.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Acreditació en tràmit |
Docent | Marc Troyano i Roca. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-EscolesInnovadores.pdf |