Formació continuada per a docents

Gammificació a l’aula

En aquest curs aprendrem què significa gammificar i per quins motius tant teòrics com pràctics pot arribar a ser molt interessant introduir el joc a l’aula. Aprendrem a introduir la gammificació a l’aula a través de diversos recursos i consells. Al final de curs sortirem amb un projecte de gammificació per a fer alguna activitat a l’aula, i a partir d’aquí poder ser autònoms per a poder realitzar projectes de gammificació en els diferents nivells educatius.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-Gamificacio.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marc Troyano i Roca.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-Gamificacio.pdf
Gestió de l’estrès i la seva relació amb les dificultats d’aprenentatge i els trastorns de la conducta a l’actualitat

L'estrès és un fenomen que afecta a tots els éssers humans. Constitueix un element central i necessari en les nostres vides, ja que ens preparem en l'àmbit fisiològic, psicològic i conductual per adaptar-nos als canvis de l’ambient. És per això una reacció adaptativa de gran importància per a la nostra supervivència. Davant d'una situació estressant, en el cos es produeixen una sèrie de canvis físics, com l’augment de la freqüència cardíaca, de la pressió arterial, muscular i augment de la circulació sanguínia, entre altres. Quan la situació estressant s'atura, l’organisme torna a la normalitat. Tanmateix, si aquesta reacció que pot ser adaptativa per un període breu, es perpetua, començarà a produir diferents malestars i trastorns en esdevenir crònica.

Ser docent o pare d'un nen amb qualsevol classe de trastorn genera estrès. Resulta imprescindible, però, conèixer el trastorn i saber com podem ajudar al nen per tal que pugui desenvolupar al màxim les seves fortaleses.

La pràctica habitual de l'atenció plena o Mindfulness, contribueix al desenvolupament de la intel·ligència emocional, ja que millora la capacitat d'empatia i d'autoregulació de les emocions, en un entorn cada vegada més connectat, exigent i canviant.  Igual que entrenem el cos físic, podem entrenar la nostra ment, amb senzilles rutines diàries que ens ajudin a rebaixar els nivells d'estrès i ansietat.

Import 120 €
Horari de 19 a 21 h
Nombre d'hores 20 hores/ mes: 16h d’streaming + 4 h de treball autònom de l’alumne
Dates Primera edició: Sessions: 28 de gener, 4, 11, 18, 25 de febrer, 4, 11, 18 de març
Segona edició: Sessions: 8, 15, 22, 29 d’abril, i 6, 13, 20, 27 de maig
Destinataris Docents de tots els nivells educatius: Infantil, Primària, Secundària, Cicles Formatius i Escoles d´Adults
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo i Rosa Torras
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-GestioEstres.pdf
Google Classroom

Tenir una eina externa que permeti als estudiants la comunicació les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, esdevé una bona praxi donat l'era de la informació. Google ClassRoom facilita l'intercanvi d'informació entre docent i alumnat, aportant eines, suports digitals, apps, etc. que afavoreixen les dinàmiques diàries de les classes. Permet l'estructuració, en format de temes, setmanes, continguts claus, tasques de forma eficient d'afavorir l'assimilació dels continguts per part de l'alumnat. Afavoreix tasques com els debats, l'entrega i correcció de tasques, avaluació de les mateixes i finalment el feedback del professor vers cada alumne present al seu grup. El seguiment de l'assistència de l'alumnat es realitza de manera fàcil i eficient, permetent la notificació a les famílies en temps real de les tasques realitzades pels seus fills. Els participants utilitzaran un compte de correu de gmail per tal de poder accedir a aquesta eina. En tot moment es farà referència a la informació recollida en el portal de xtec (http://xtec.gencat.cat/ca/at_usuari/avis/classroom/)on s’informa que les ClassRoom s’han d’utilitzar des de Gsuite del domini cada centre de destí del docent.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-GoogleClassRoom.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Guillermo Guerrero Hernández,
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-GoogleClassRoom.pdf
Introducció a l’ús de les tauletes digitals a l’aula

No hi ha cap dubte que les tecnologies de l’aprenentatge col·laboratiu (TAC) han suposat un repte i han ofert millores susceptibles en tot l’ensenyament. En aquest nou segle XXI, van apareixent noves eines tecnològiques i els docents ens hem de formar permanentment per a poder aplicar-les en el nostre dia a dia. A les escoles on s’ha introduït les tauletes digitals, s’ha demostrat que ajuden a l’alumnat a potenciar la seva autonomia i l’assimilació de continguts, essent una de les eines interactives amb més projecció de futur. Aquest és l’objectiu del curs que presentem: Poder apropar les noves tecnologies i l’ús pràctic d’aquests dispositius digitals a la nostra tasca docent.

Temari: 2020OL-IntroduccioUsTauletes.pdf

Import 65 €
Nombre d'hores 20 hores
Dates De l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Núria Roca i Ruaix.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-IntroduccioUsTauletes.pdf
Introducció a Moodle

Moodle esdevé actualment una de les eines digitals més potents en entorns d'aula virtual. Actualment aquesta plataforma és una de les més emprades en tots els nivells i en la majoria dels centres educatius. Aquesta plataforma permet als estudiants i docents la comunicació les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any; esdevé una bona praxi donat l'era de la informació. Moodle facilita l'intercanvi d'informació entre docent i alumnat, aportant eines, suports digitals, etc. que afavoreixen les dinàmiques diàries de les classes. Permet l'estructuració, en format de temes, setmanes, continguts claus, tasques de forma eficient d'afavorir l'assimilació dels continguts per part de l'alumnat. Afavoreix tasques com els debats, l'entrega i correcció de tasques, avaluació de les mateixes i finalment el feedback del professor vers cada alumne present al seu grup. El seguiment de l'assistència de l'alumnat es realitza de manera fàcil i eficient, permetent la notificació a les famílies en temps real de les tasques realitzades pels seus fills.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-IntroducioMoodle.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Docents de de tots els nivells amb inquietuds TIC.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Guillermo Guerrero Hernández,
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-IntroducioMoodle.pdf
L'escola del segle XXI

El curs l'Escola del S. XXI de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per a reflexionar sobre aquells aspectes imprescindibles que garanteixin un aprenentatge de qualitat d’acord amb les necessitats pròpies del nostre segle.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-EscolaSegleXXI.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-EscolaSegleXXI.pdf
L'escola del segle XXI

El curs l'Escola del S. XXI de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per a reflexionar sobre aquells aspectes imprescindibles que garanteixin un aprenentatge de qualitat acord a les necessitats pròpies del nostre segle.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-EscolaSegleXXI.pdf

Import 55 €
Horari Dijous de 18-20.30 h
Nombre d'hores 15 hores (5h en streaming i 10h on line)
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo Navajas
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-EscolaSegleXXI.pdf
Mindfulness avançat i gestió emocional

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia, practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments.

Realitzarem un viatge cap a l’interior, cap a la recerca del coneixement d’un mateix per tenir més consciència de les pròpies emocions, i abordar amb èxit qualsevol situació complexa que ens trobem en el dia a dia. Així podem donar una resposta des de la calma, la serenor i la tolerància.

Temari: 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf

 

Import 70 €
Horari Dimarts de 18.30 a 20.15 h
Nombre d'hores 8 sessions de 1.45 hores cadascuna
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària i cicles
Acreditacions Obert a tot el públic en general
Docent Rosa Torras Barris
Comentari On Line en streaming amb la plataforma zoom
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf
Mindfulness en les addiccions del segle XXI

En els darrers anys, les addiccions han experimentat un gran augment, fins al punt que aquests trastorns són considerats un dels més característics de la societat actual. Les addiccions clàssiques com l'addicció als jocs d'atzar, al sexe o a les drogues s'han vist modificades per l'auge de la tecnologia. El mal d'aquesta, al costat d'una sèrie de factors de risc individuals, ha donat pas a noves dependències com l'addicció a determinades aplicacions d'Internet, als videojocs en línia o a les xarxes socials.

També han augmentat significativament el nombre de casos de manipulació psicològica i situacions de dependència emocional.

El Curs Minfulness en les Addiccions del s. XXI ofereix els coneixements i les eines per a poder prevenir, detectar, intervenir i orientar des del vessant pedagògic i la gestió de l’estrès.

L'addicció comporta una falta de consciència del moment present, perquè desconnectem, evitem, fugim d’una situació que no ens agrada o que ens fa patir, o simplement perquè ens sentim avorrits, buits o dèbils. Aleshores, busquem refugi en què ens dona plaer. Qualsevol plaer humà pot convertir-se en un comportament addictiu.

La pràctica habitual de l'atenció plena o Mindfulness, contribueix al desenvolupament de la intel·ligència emocional, ja que desenvolupa la capacitat d'empatia i d'autoregulació de les emocions, en un entorn cada vegada més connectat, exigent i canviant.  Igual que entrenem el cos físic, podem entrenar la nostra ment, amb senzilles rutines diàries que ens ajudin a rebaixar els nivells d'estrès i ansietat.

Import 100 €
Horari De 19 a 21 h
Nombre d'hores 15 hores: 8h en streaming + 6h on line + 1 treball final (proposta de taller)
Dates Veure informació edició
Destinataris Docents de tots els nivells educatius: Infantil, Primària, Secundària, Cicles Formatius i Escoles d´Adults. Formació oberta a famílies
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo i Rosa Torras
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessAddiccions.pdf
Musicoteràpia per a docents - Nivell 2

Aquest curs és la continuació del primer nivell de Musicoteràpia per a docents -MD1 on, per una banda, continuarem el procés musicoterapèutic personal iniciat el primer curs, i per una altra banda, coneixerem més en profunditat els àmbits d’intervenció de la Musicoteràpia en els camps de l’Educació i del Creixement personal. El curs serà principalment vivencial a través de propostes pràctiques amb el suport teòric d’alguns materials. La superació d’aquest curs donarà dret a matricular-se al “Curs avançat de Musicoteràpia per a docents” i donarà accés al grup de treball permanent.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-Musicoterapia DocentsNivell2.pdf

Data d'inici 07-05-2021
Data finalització 05-06-2021
Inici inscripcions 29-07-2020
Places 15
Tancament inscripcions 09-05-2021 12:00 pm
Import 130 €
Horari Divendres de 18 a 20 h. Dissabtes de 10 a 13 h
Nombre d'hores 30 hores
Dates 7, 8, 15, 21, 22, 28, 29 de maig i 5 de juny
Destinataris Docents i personal de suport (TEI, vetlladors...) de tots els nivells educatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Toni Santiago Manrique
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-Musicoterapia DocentsNivell2.pdf