Formació continuada per a docents

Aquest curs pretén reflexionar, debatre i oferir recursos pedagògics i eines per adaptar la docència presencial a la docència virtual, tenint en compte que és fonamental implantar metodologies actives i col·laboratives que ajudin a millorar la motivació de l’alumnat. Una adient adaptació i planificació dels continguts i de la comunicació entre els docents i l’alumnat pot ajudar a oferir una docència no presencial de qualitat.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | De l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Núria Roca i Ruaix. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-EstrategiesDocenciaVirtual.pdf |

En aquest curs aprendrem què significa gammificar i per quins motius tant teòrics com pràctics pot arribar a ser molt interessant introduir el joc a l’aula. Aprendrem a introduir la gammificació a l’aula a través de diversos recursos i consells. Al final de curs sortirem amb un projecte de gammificació per a fer alguna activitat a l’aula, i a partir d’aquí poder ser autònoms per a poder realitzar projectes de gammificació en els diferents nivells educatius.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-Gamificacio.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Marc Troyano i Roca. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-Gamificacio.pdf |

L'estrès és un fenomen que afecta a tots els éssers humans. Constitueix un element central i necessari en les nostres vides, ja que ens preparem en l'àmbit fisiològic, psicològic i conductual per adaptar-nos als canvis de l’ambient. És per això una reacció adaptativa de gran importància per a la nostra supervivència. Davant d'una situació estressant, en el cos es produeixen una sèrie de canvis físics, com l’augment de la freqüència cardíaca, de la pressió arterial, muscular i augment de la circulació sanguínia, entre altres. Quan la situació estressant s'atura, l’organisme torna a la normalitat. Tanmateix, si aquesta reacció que pot ser adaptativa per un període breu, es perpetua, començarà a produir diferents malestars i trastorns en esdevenir crònica.
Ser docent o pare d'un nen amb qualsevol classe de trastorn genera estrès. Resulta imprescindible, però, conèixer el trastorn i saber com podem ajudar al nen per tal que pugui desenvolupar al màxim les seves fortaleses.
La pràctica habitual de l'atenció plena o Mindfulness, contribueix al desenvolupament de la intel·ligència emocional, ja que millora la capacitat d'empatia i d'autoregulació de les emocions, en un entorn cada vegada més connectat, exigent i canviant. Igual que entrenem el cos físic, podem entrenar la nostra ment, amb senzilles rutines diàries que ens ajudin a rebaixar els nivells d'estrès i ansietat.
Import | 120 € |
Horari | de 19 a 21 h |
Nombre d'hores | 20 hores/ mes: 16h d’streaming + 4 h de treball autònom de l’alumne |
Dates |
Primera edició: Sessions: 28 de gener, 4, 11, 18, 25 de febrer, 4, 11, 18 de març Segona edició: Sessions: 8, 15, 22, 29 d’abril, i 6, 13, 20, 27 de maig |
Destinataris | Docents de tots els nivells educatius: Infantil, Primària, Secundària, Cicles Formatius i Escoles d´Adults |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo i Rosa Torras |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-GestioEstres.pdf |

Tenir una eina externa que permeti als estudiants la comunicació les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, esdevé una bona praxi donat l'era de la informació. Google ClassRoom facilita l'intercanvi d'informació entre docent i alumnat, aportant eines, suports digitals, apps, etc. que afavoreixen les dinàmiques diàries de les classes. Permet l'estructuració, en format de temes, setmanes, continguts claus, tasques de forma eficient d'afavorir l'assimilació dels continguts per part de l'alumnat. Afavoreix tasques com els debats, l'entrega i correcció de tasques, avaluació de les mateixes i finalment el feedback del professor vers cada alumne present al seu grup. El seguiment de l'assistència de l'alumnat es realitza de manera fàcil i eficient, permetent la notificació a les famílies en temps real de les tasques realitzades pels seus fills. Els participants utilitzaran un compte de correu de gmail per tal de poder accedir a aquesta eina. En tot moment es farà referència a la informació recollida en el portal de xtec (http://xtec.gencat.cat/ca/at_usuari/avis/classroom/)on s’informa que les ClassRoom s’han d’utilitzar des de Gsuite del domini cada centre de destí del docent.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-GoogleClassRoom.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Guillermo Guerrero Hernández, |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-GoogleClassRoom.pdf |

No hi ha cap dubte que les tecnologies de l’aprenentatge col·laboratiu (TAC) han suposat un repte i han ofert millores susceptibles en tot l’ensenyament. En aquest nou segle XXI, van apareixent noves eines tecnològiques i els docents ens hem de formar permanentment per a poder aplicar-les en el nostre dia a dia. A les escoles on s’ha introduït les tauletes digitals, s’ha demostrat que ajuden a l’alumnat a potenciar la seva autonomia i l’assimilació de continguts, essent una de les eines interactives amb més projecció de futur. Aquest és l’objectiu del curs que presentem: Poder apropar les noves tecnologies i l’ús pràctic d’aquests dispositius digitals a la nostra tasca docent.
Temari: 2020OL-IntroduccioUsTauletes.pdf
Import | 65 € |
Nombre d'hores | 20 hores |
Dates | De l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Núria Roca i Ruaix. |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-IntroduccioUsTauletes.pdf |

Moodle esdevé actualment una de les eines digitals més potents en entorns d'aula virtual. Actualment aquesta plataforma és una de les més emprades en tots els nivells i en la majoria dels centres educatius. Aquesta plataforma permet als estudiants i docents la comunicació les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any; esdevé una bona praxi donat l'era de la informació. Moodle facilita l'intercanvi d'informació entre docent i alumnat, aportant eines, suports digitals, etc. que afavoreixen les dinàmiques diàries de les classes. Permet l'estructuració, en format de temes, setmanes, continguts claus, tasques de forma eficient d'afavorir l'assimilació dels continguts per part de l'alumnat. Afavoreix tasques com els debats, l'entrega i correcció de tasques, avaluació de les mateixes i finalment el feedback del professor vers cada alumne present al seu grup. El seguiment de l'assistència de l'alumnat es realitza de manera fàcil i eficient, permetent la notificació a les famílies en temps real de les tasques realitzades pels seus fills.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-IntroducioMoodle.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Docents de de tots els nivells amb inquietuds TIC. |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Guillermo Guerrero Hernández, |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-IntroducioMoodle.pdf |

El curs l'Escola del S. XXI de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per a reflexionar sobre aquells aspectes imprescindibles que garanteixin un aprenentatge de qualitat d’acord amb les necessitats pròpies del nostre segle.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020OL-EscolaSegleXXI.pdf
Import | 100 € |
Nombre d'hores | 30 hores |
Dates | de l'1 al 31 de cada mes |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo Navajas |
Lloc | On_line |
Documentació/Temari | 2020OL-EscolaSegleXXI.pdf |

El curs l'Escola del S. XXI de 15 hores impartit en Streaming, dotarà als professionals de l'educació dels elements necessaris per a reflexionar sobre aquells aspectes imprescindibles que garanteixin un aprenentatge de qualitat acord a les necessitats pròpies del nostre segle.
Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Temari: 2020STR-EscolaSegleXXI.pdf
Import | 55 € |
Horari | Dijous de 18-20.30 h |
Nombre d'hores | 15 hores (5h en streaming i 10h on line) |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària |
Acreditacions | Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya |
Docent | Lídia Arroyo Navajas |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-EscolaSegleXXI.pdf |

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia, practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments.
Realitzarem un viatge cap a l’interior, cap a la recerca del coneixement d’un mateix per tenir més consciència de les pròpies emocions, i abordar amb èxit qualsevol situació complexa que ens trobem en el dia a dia. Així podem donar una resposta des de la calma, la serenor i la tolerància.
Temari: 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf
Data d'inici | 09-11-2020 |
Data finalització | 28-12-2020 |
Inici inscripcions | 29-07-2020 |
Places | 30 |
Tancament inscripcions | 15-11-2020 12:00 pm |
Import | 70 € |
Horari | Dilluns de 18.30 a 20.15 h. |
Nombre d'hores | 8 sessions de 1.45 hores cadascuna |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària i cicles |
Acreditacions | Obert a tot el públic en general |
Docent | Rosa Torras Barris |
Comentari | On Line en streaming amb la plataforma zoom |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf |

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia, practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments.
Realitzarem un viatge cap a l’interior, cap a la recerca del coneixement d’un mateix per tenir més consciència de les pròpies emocions, i abordar amb èxit qualsevol situació complexa que ens trobem en el dia a dia. Així podem donar una resposta des de la calma, la serenor i la tolerància.
Temari: 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf
Import | 70 € |
Horari | Dimarts de 18.30 a 20.15 h |
Nombre d'hores | 8 sessions de 1.45 hores cadascuna |
Destinataris | Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària i cicles |
Acreditacions | Obert a tot el públic en general |
Docent | Rosa Torras Barris |
Comentari | On Line en streaming amb la plataforma zoom |
Lloc | Cursos en Streaming |
Documentació/Temari | 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf |