Formació continuada per a docents

Mindfulness avançat i gestió emocional (3)

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia, practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments.

Realitzarem un viatge cap a l’interior, cap a la recerca del coneixement d’un mateix per tenir més consciència de les pròpies emocions, i abordar amb èxit qualsevol situació complexa que ens trobem en el dia a dia. Així podem donar una resposta des de la calma, la serenor i la tolerància.

Temari: 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf

 

Data d'inici 06-05-2021
Data finalització 24-06-2021
Inici inscripcions 29-07-2020
Places 30
Tancament inscripcions 13-05-2021 12:00 pm
Import 70 €
Horari Dijous de 18.30 a 20.15 h.
Nombre d'hores 8 sessions de 1.45 hores cadascuna
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària i cicles
Acreditacions Obert a tot el públic en general
Docent Rosa Torras Barris
Comentari On Line en streaming amb la plataforma zoom
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf
Mindfulness en les addiccions del segle XXI

En els darrers anys, les addiccions han experimentat un gran augment, fins al punt que aquests trastorns són considerats un dels més característics de la societat actual. Les addiccions clàssiques com l'addicció als jocs d'atzar, al sexe o a les drogues s'han vist modificades per l'auge de la tecnologia. El mal d'aquesta, al costat d'una sèrie de factors de risc individuals, ha donat pas a noves dependències com l'addicció a determinades aplicacions d'Internet, als videojocs en línia o a les xarxes socials.

També han augmentat significativament el nombre de casos de manipulació psicològica i situacions de dependència emocional.

El Curs Minfulness en les Addiccions del s. XXI ofereix els coneixements i les eines per a poder prevenir, detectar, intervenir i orientar des del vessant pedagògic i la gestió de l’estrès.

L'addicció comporta una falta de consciència del moment present, perquè desconnectem, evitem, fugim d’una situació que no ens agrada o que ens fa patir, o simplement perquè ens sentim avorrits, buits o dèbils. Aleshores, busquem refugi en què ens dona plaer. Qualsevol plaer humà pot convertir-se en un comportament addictiu.

La pràctica habitual de l'atenció plena o Mindfulness, contribueix al desenvolupament de la intel·ligència emocional, ja que desenvolupa la capacitat d'empatia i d'autoregulació de les emocions, en un entorn cada vegada més connectat, exigent i canviant.  Igual que entrenem el cos físic, podem entrenar la nostra ment, amb senzilles rutines diàries que ens ajudin a rebaixar els nivells d'estrès i ansietat.

Import 100 €
Horari De 19 a 21 h
Nombre d'hores 15 hores: 8h en streaming + 6h on line + 1 treball final (proposta de taller)
Dates Veure informació edició
Destinataris Docents de tots els nivells educatius: Infantil, Primària, Secundària, Cicles Formatius i Escoles d´Adults. Formació oberta a famílies
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Lídia Arroyo i Rosa Torras
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessAddiccions.pdf
Mindfulness i gestió de l'estrès

Aprenem amb les eines que ens aporta el Mindfulness o l’atenció conscient, per poder millorar el nostre nivell de satisfacció i motivació tant a nivell personal com professional, en els moments més complexes del nostre dia a dia.

Avui en dia tots estem sotmesos a alts nivells de tensió, que fa que puguin aparèixer símptomes com l’insomni, l’ansietat, l’angoixa, la desconfiança amb un mateix, la inquietud i la preocupació constant per tot, i això afecta tant al que ho pateix, com al seu entorn, amics, companys i família.

MINDFULNESS PER A UNA BONA QUALITAT DE VIDA.

L’atenció conscient o mindfulness, ens dóna les eines necessàries per a desenvolupar els nostres propis recursos i capacitats, per aprendre a viure amb més consciència del que sentim i pensem, amb l’objectiu final de reduir l’estrès, l’ansietat i el soroll mental i poder així augmentar el nostre benestar general.

ACREDITAT PER A DOCENTS I OBERT AL PÚBLIC EN GENERAL

Temari: 2020STR-MindfulnessDocents.pdf

Import 70 €
Horari De 18.30 a 20.15h
Nombre d'hores 15 hores
Dates dijous
Destinataris Obert a tot el public
Acreditacions Acreditació en tràmit
Docent Rosa Torra
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessDocents.pdf
Musicoteràpia per a docents (1) - Nivell 1

Ajornat el curs d'octubre.

La Musicoteràpia ens apropa a una visió holística de l’escola i de les persones que hi fan vida. Parlarem i experimentarem a través de la música, el moviment, la creativitat i la relació entre música, educació i procés terapèutic. Portarem a terme dinàmiques vivencials amb el suport teòric d’alguns materials. Durant una setmana, serem protagonistes d’un petit procés musicoterapèutic, a través del qual prendrem consciència de la importància de la salut emocional dels docents i de les possibilitats educatives i de creixement personal que ens ofereix la Musicoteràpia. La superació d’aquest curs donarà dret a matricular-se al Nivell 2 de“Musicoteràpia per a docents”.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-MusicoterapiaDocentsNivell1.pdf

Import 65 €
Horari Divendres de 18 a 20 h. Dissabtes de 10 a 13 h.
Nombre d'hores 15 hores
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Toni Santiago Manrique
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MusicoterapiaDocentsNivell1.pdf
Musicoteràpia per a docents - Nivell 2

Aquest curs és la continuació del primer nivell de Musicoteràpia per a docents -MD1 on, per una banda, continuarem el procés musicoterapèutic personal iniciat el primer curs, i per una altra banda, coneixerem més en profunditat els àmbits d’intervenció de la Musicoteràpia en els camps de l’Educació i del Creixement personal. El curs serà principalment vivencial a través de propostes pràctiques amb el suport teòric d’alguns materials. La superació d’aquest curs donarà dret a matricular-se al “Curs avançat de Musicoteràpia per a docents” i donarà accés al grup de treball permanent.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-Musicoterapia DocentsNivell2.pdf

Data d'inici 07-05-2021
Data finalització 05-06-2021
Inici inscripcions 29-07-2020
Places 15
Tancament inscripcions 09-04-2021 12:00 pm
Import 130 €
Horari Divendres de 18 a 20 h. Dissabtes de 10 a 13 h
Nombre d'hores 30 hores
Dates 7, 8, 15, 21, 22, 28, 29 de maig i 5 de juny
Destinataris Docents i personal de suport (TEI, vetlladors...) de tots els nivells educatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Toni Santiago Manrique
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-Musicoterapia DocentsNivell2.pdf
No reciclis i altres lliçons d’economia circular a l’aula

En l’actualitat, l’educació en medi ambient a les escoles ha pivotat sobre la conveniència de practicar el reciclatge dels residus.
El present curs neix amb la intenció de proveir al professorat de coneixements sobre economia circular, a més d’eines didàctiques perquè pugui dur a terme tallers a classe i que els alumnes interioritzin els motius, reptes, principis i pràctica d’accions necessàries per a promoure un canvi cap a l’economia circular treballant-ho de manera transversal. 

L'economia circular és una estratègia que té per objectiu reduir tant l'entrada dels materials verges com la producció de deixalles, tancant els bucles o fluxos econòmics i ecològics dels recursos. L’economia circular ens demostra que el reciclatge és un últim recurs no desitjable i a on s’ha d’evitar arribar.

Per assolir el canvi cap a una economia circular s’han definit 7 accions necessàries que van més enllà del reciclatge. Les 7 accions són: redissenyar, reduir, reutilitzar, reparar, recuperar, renovar i finalment reciclar.

Objectius de l’activitat
1. Adquirir una base de coneixement teòrica i pràctica per a l’ensenyament de l’economia circular.
2. Ajudar a desenvolupar el pensament crític dels alumnes envers els efectes que tenen les pràctiques fins ara acceptades de “reduir, reutilitzar i reciclar”.
3. Donar als docents eines de reflexió i conscienciació sobre usos i hàbits ambientals.
4. Ajudar els alumnes a incorporar pràctiques d’economia circular en el seu dia a dia.
5. Comprendre el desafiament que suposen els recursos finits per al nostre sistema actual.

Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Import 65 €
Horari De 18 a 20h
Nombre d'hores 15 hores. 10h en streaming + 5h on line
Dates Edicions mensuals: 4 dijous + 1 dilluns
Destinataris Docents de Secundària, Batxillerat i Cicles formatius
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2021STR-LliconsEconomiaCircular.pdf
Nova gramàtica de la llengua catalana

Tots sabem que des del 2016 al 2020 hem viscut un temps d’adaptació per a l’aplicació de la nova Ortografia catalana i la Gramàtica de la llengua catalana que va publicar l’Institut d’Estudis Catalans l’any 2016. Enguany, ja som a l'any 2020, per tant, any d’aplicació límit d’aquesta nova normativa, proposem un curs per tal que tots/es els/les docents de qualsevol especialitat que ho desitgin puguin conèixer i posar en pràctica algunes d’aquestes novetats sintàctiques i ortogràfiques aprovades per l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-NovaGramaticaLlenguaCatalana.pdf

Import 100 €
Nombre d'hores 30 hores.
Dates de l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Marta Gost Mayans.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-NovaGramaticaLlenguaCatalana.pdf
Tècniques d’estudi i gestió del temps

Aquest curs ofereix estratègies per al docent per tal de dotar a l’alumnat d’eines de treball personal. Mitjançant les tècniques d’estudi, d’organització del temps i d’organització personal, el docent aprendrà a guiar als alumnes en les tasques pròpies com a estudiant.

Objectius de l’activitat

  • Conèixer la influència directa de l’autoestima de l’alumne ver l’aprenentatge.
  • Adquirir una idea organitzada del procés d’estudi de l’alumnat. 
  • Descobrir el potencial de l’alumnat quan se’ls dota de les eines adequades per afrontar les sessions d’estudi.
  • Desenvolupar pràctiques reals per compartir-les amb els altres docents, creant debat pedagògic i d’enriquiment professional.

Curs Acreditat per departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en resolució de data 18/11/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Import 100 €
Horari Lliure
Nombre d'hores 30 hores
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes, acabant el darrer dia.
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària. Mestres, professors i equips directius.
Acreditacions Curs acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Lloc On_line
Documentació/Temari 2021OL-TecniquesEstudiGestioTemps.pdf
Treballem l’agricultura de manera pràctica en el món escolar

En aquest curs es formen professionals de la docència interessats a incorporar un espai verd, lúdic, d’aprenentatge i experimentació i de gran valor sociocultural, dins l’escola i les competències de l’alumnat. El curs està enfocat a persones amb qualsevol nivell de coneixement en el món de l’agricultura, ja que segueix una evolució cronològica des de la fase preliminar de disseny del tipus d’hort, espai, i grup motor, fins a tots aquells aspectes a conèixer per tal que el manteniment de l’hort, una vegada creat, esdevingui un èxit. Sempre utilitzant-lo com a eina pedagògica. D’aquesta manera, el curs es conforma de vuit temes i quatre activitats avaluables. Aquestes últimes s’enfoquen en aplicar de manera pràctica el contingut dels temes en l’espai escollit per cada alumne del curs, per tant, es converteixen en un recurs més de suport i d’acompanyament en la creació de l’hort a l’escola.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-TreballemAgriculturaManeraPracticar.pdf

Import 110 €
Nombre d'hores 30 hores: 25 h on line i 5 h en streaming
Dates De l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Darko Brajnovich Soler.
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020OL-TreballemAgriculturaManeraPracticar.pdf