Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

Durada

15 hores

Format

Videoconferència

Dates streaming

Del 5 al 9 de juliol

Horari streaming

De 10 a 13 h

Preu

60 €

Àmbit

Educació emocional

Nivells

Tots els nivells

Activitat reconeguda en resolució de data 20/01/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Emocions

Aquesta formació és un apropament al món emocional del nen/a, en les diferents etapes evolutives. Presentarem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació. També veurem quina és la de cada emoció i per a què serveixen i el cicle de necessitats vital. La importància de fer un acompanyament emocional conscient i respectuós, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l'aula.

  • Construir una mirada vivencial, reflexiva i teòrica sobre l'acompanyament amb les emocions en la infància dins l'àmbit professional.
  • Prendre consciència de les pròpies emocions i com fer un acompanyament emocional més proper i respectuós.
  • Profunditzar en el món emocional de la infància para crear un acompanyament respectuós i integrats en les diferents àrees de desenvolupament.
  • Adquirir eines i estratègies per a un fer un adequat acompanyament emocional dels nens i nenes.
  • Aprendre nous recursos i estratègies d’acompanyament emocional amb els infants i adolescents a l’aula.
  • Ser conscients de com gestionem les pròpies emocions i adquirir eines i estratègies per a millorar personalment i socialment.

Mòdul 1: Les emocions com a canal d’expressió.

  • Què són les emocions
  • Quines emocions existeixen i per a que serveixen
  • Cos-emoció-pensament

Mòdul 2: Les 4 emocions bàsiques

  • La tristesa- por- ràbia i alegria
  • Com acompanyar als nens en aquestes emocions

Mòdul 3: Gestió i expressió de les emocions

  • Canals d’expressions del nens i adolescents
  • Cicle de necessitats
  • Què sento- què vull dir i què necessito
  • Recursos per acompanyar en la gestió de les emocions

Es faran exposicions teòriques, combinant amb dinàmiques pràctiques i espais de reflexió i debat entre el grup.

Avaluació de l’aprofitament

  • Participar activament en les dinàmiques i debats que es proposen en el curs.
  • Recull de recursos per a poder fer un adequat acompanyament emocional dins aula (en diversos nivells)
  • Treball de reflexió i introspecció sobre que ha significat per a mi aquesta formació.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’aula
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs

Requisits de certificació

  • Presència activa a un mínim del 80% del total d’hores de sessions de videoconferència
  • Elaboració del 100% de les activitats proposades
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Laura Duran

Mestre primària i especial. Terapeuta Gestalt especialista en nens i adolescentsIntervenció sistèmica.

Professor/a

Laura Duran
Laura Duran

Data inici

05 Juliol 2021

Durada, Nivells, Format i Temàtica

15 hores, Primària, Secundària, Batxillerat, En línia, Vídeoconferència, Ed. emocional , Atenció diversitat