Mindfulness i gestió de l’estrès

Mindfulness i gestió de l’estrès

Durada

15 hores

Format

Videoconferència

Dates streaming

5 a 9 de juliol

Horari streaming

De 10 a 13 h

Preu

60 €

Àmbit

Desenvolupament personal 

Nivells

Tots els nivells

Activitat reconeguda en resolució de data 20/01/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Mindfulness

Treballarem la consciència que sorgeix en posar atenció al moment present suspenent els pensaments, calmant la ment i relaxant el cos, amb l’objectiu final de reduir l’estrès. Donarem eines per obrir la ment i recursos per percebre, viure i gestionar la realitat de l’aula.

  • Practicar la capacitat de parar i observar abans d’actuar, per adonar-nos de la nostra resposta habitual i patró de conducta.
  • Aprendre a donar-nos un espai de reflexió per poder donar la millor resposta en situacions complexes dins l’aula.
  • Desenvolupament de l’atenció plena en les tasques diàries, millorant l’eficàcia, la memòria i la concentració.
  • Reconèixer, gestionar i regular els estats mentals i emocionals que generen estrès, conflictes i patiment, permetent millorar l’entorn emocional dels infants adolescents i adults dels centres escolars.
  • Millorar la claredat mental en la presa de decisions i resolució de conflictes a l’aula.
  • Estimular l’autoconfiança i l’auto-coneixement.
  • Actuar des d’una comunicació conscient i una escolta activa.
  • Treballar la gestió del temps, aprendre a prioritzar.
  • Treballar la compassió i l’agraïment cap als altres i cap a nosaltres mateixos.

Mòdul 1:    2 hores

  • Què és mindfulness? És la consciència que sorgeix quan estàs atent al moment present a propòsit i sense jutjar. El contrari és anar amb el pilot automàtic i funcionar per inèrcia.

Mòdul 2:   2 hores

  • Percepcions de la realitat. La realitat sempre està condicionada pels nostres propis judicis; podem adonar-nos del patrons que no ens permeten veure altres opcions de la realitat.

Mòdul 3:   2 hores

  • La consciència de les emocions. Regulació emocional. Les emocions no es poden amagar ni reprimir ni controlar. En aquesta sessió aprenem a regular-les per poder disminuir la seva intensitat i el nostre patiment.

Mòdul 4:   2 hores

  • Les reaccions a l’estrès, la tensió i al patiment. Reconèixer les reaccions habituals a l’estrès, les sensacions corporals i les emocions que l’acompanyen. Adonar-nos de la relació cos i ment.

Mòdul 5:    2 hores

  • Resposta a l’estrès i el procés d’adaptació. quins són els nostres estressors? i com podem actuar davant d’ells? Donem-los respostes.

Mòdul 6:   2 hores

  • Cultivar una comunicació amable i compassiva amb un mateix i amb els altres. Els diferents estils de comunicació i els seus efectes. Com cultivar la comunicació assertiva i no violenta. Potenciar l’escolta activa, empàtica i amb silenci.

Mòdul 7:   2 hores

  • Gestió del temps i prioritats. Identificar els lladres del temps i la seva relació amb l’estrès i la reactivitat. Aprendre a prioritzar.

Mòdul 8:   1 hora

  • Mantenir l’atenció plena a la vida quotidiana. Integració de tots el conceptes i eines apreses en aquest programa i veure com els podem adaptar al dia a dia. Com transmetre aquests canvis.

La metodologia a seguir inclourà un treball a fons del tema de cada sessió amb:

  • Una explicació de la part teòrica, combinat sempre amb la participació activa del grup, amb diàlegs, dinàmiques de grup. Pràctiques individuals i a vegades col·lectives sobre cada un dels temes a treballar.
  • Exercicis pràctics amb tècniques de meditació guiada, relaxació i moviments conscients.
  • S’entrega al final del curs tot el material necessari per continuar la pràctica a casa, de manera regular i per no perdre les eines apreses.
  • Àudios per poder fer els exercicis i material de lectura.

Avaluació de l’aprofitament

L’alumne/a haurà de realitzar el qüestionari MAAS (Mindfulness Attention Awareness Scale) a l’inici i al final del curs, per a veure si ha assolit les bases del Mindfulness.

Aquest qüestionari valora i avalua la capacitat general de l’alumne per estar atent i conscient en el moment present i si ha variat el nivell d’estrès i d’ansietat.

L’alumne haurà de proposar exercicis per fer a l'aula demostrant que ha assolit les bases del Mindfulness.

Avaluació de la satisfacció

Un cop finalitzat el curs es passarà una enquesta per valorar el grau de satisfacció dels participants. Els alumnes hauran d’avaluar els continguts del curs, el ritme, el material (lectura, àudios, exercicis, teòrica i dinàmiques realitzades durant les sessions) la relació qualitat preu, l’administració, així com facilitar-nos per quin canal s’han assabentat del curs.

Requisits de certificació

  • Realització del 100% de les activitats proposades.
  • Seguiment del curs i les seves pràctiques mínim del 80%
  • Valoració oral individualitzada a tots els assistents comprovant l’assoliment dels continguts i de la seva aplicació.

Rosa Torras Barris

  • Enginyeria Química per la UPC
  • Terapeuta naturista i Homeòpata per HEILPRAKTIKER Institut.
  • Formadora com a Coach personal, Intel·ligència emocional i Equinoteràpia.

Instructora de Mindfulness acreditada en:

  • MBSR Programa avalat i reconegut científicament de  Mindfulness per a la reducció de l’estrès
  • MBPM Mindfulness per a la salut, dolor i compassió.
  • MBAR Mindfulness per l’acompanyament de les addiccions.

Professor/a

Rosa Torras
Rosa Torras

Data inici

05 Juliol 2021

Durada, Nivells, Format i Temàtica

15 hores, Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Vídeoconferència, Desenv. personal