Durada
60 hores
Format
Telemàtic
Inici
Primer de cada mes
Horari
A conveniència
Preu
100 €
Àmbit
Educació especial
Nivells
Infantil, Primària, Secundària.
Inscripció a l'edició de:
Aquest curs perfila per a Diversitat i educació especial
Activitat reconeguda en resolució de data 16/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)
En aquests moments tan difícils i complexos per a la societat, els nens i nenes són la generació més sensible i vulnerable a patir les conseqüències i dificultats en moments de pandèmia.
Actualment, emergeix la necessitat a l’escola d’oferir presència, seguretat i tenir la capacitat per acollir i sostenir als alumnes, fent un acompanyament emocionalment amb qualitat i consciència.
Fer un acompanyament emocional significa que l’adult ha de respectar i acollir a l’infant i adolescent des d’on està, amb el que li està passant i està sentint, respectant el seu ritme i el seu procés. Identificar, expressar, gestionar i buscar eines i recursos per transitar aquella emoció i resoldre el que li està passant.
En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.
- Saber què són els processos emocionals i quin és el seu funcionament.
- Conèixer les funcions de cada emoció bàsica.
- Prendre consciència de les pròpies emocions i adquirir eines i estratègies per millorar i créixer personalment.
- Conèixer la relació vital que hi ha vincle i aprenentatge i la figura del mestre resilient.
- Adquirir eines i estratègies per a fer un acompanyament emocional respectuós amb infants (0-12) dins l’aula.
Mòdul 1: Les emocions com a canal d’expressió.
- Què són les emocions
- Quines emocions existeixen i per a què serveixen
- Cos-emoció-pensament
Mòdul 2: Les 4 emocions bàsiques
- La tristesa- por- ràbia i alegria
- Com acompanyar als nens en aquestes emocions
Mòdul 3: Gestió i expressió de les emocions
- Canals d’expressions dels nens i adolescents
- Cicle de necessitats
- Què sento- què vull dir i què necessito
- Recursos per acompanyar en la gestió de les emocions
Mòdul 4: La vinculació a l’aula
- Que són els vincles afectius
- Tipus de vincles
- El mestre com a tutor de Resiliència
- El triangle d’aprenentatge: com afecten les relacions en l’aprenentatge
La metodologia durant el curs és una exposició teòrica, amb dues propostes audiovisuals i pràctica, i aprofitament interacció mestre-alumne.
- Elaboració del 100 % de les activitats proposades
- Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Laura Duran Jiménez
Mestre de primària i especial. Terapeuta Gestalt especialista en nens i adolescents. Intervenció sistèmica.