fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites

Formació per a docents

Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

Acompanyament emocional i educatiu dins l’aula

Durada

60 hores

Format

Telemàtic

Inici

Primer de cada mes

Horari

A conveniència

Preu

160 €

Àmbit

Educació especial

Nivells

Infantil, Primària, Secundària.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)

En aquests moments tan difícils i complexos per a la societat, els nens i nenes són la generació més sensible i vulnerable a patir les conseqüències i dificultats en moments de pandèmia.

Actualment, emergeix la necessitat a l’escola d’oferir presència, seguretat i tenir la capacitat per acollir i sostenir als alumnes, fent un acompanyament emocionalment amb qualitat i consciència.

Fer un acompanyament emocional significa que l’adult ha de respectar i acollir a l’infant i adolescent des d’on està, amb el que li està passant i està sentint, respectant el seu ritme i el seu procés. Identificar, expressar, gestionar i buscar eines i recursos per transitar aquella emoció i resoldre el que li està passant.

En aquesta formació presentem què són les emocions, quines són les quatre emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, funcionament de les emocions, per a què serveixen les emocions, el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

  • Saber què són els processos emocionals i quin és el seu funcionament.
  • Conèixer les funcions de cada emoció bàsica.
  • Prendre consciència de les pròpies emocions i adquirir eines i estratègies per millorar i créixer personalment.
  • Conèixer la relació vital que hi ha vincle i aprenentatge i la figura del mestre resilient.
  • Adquirir eines i estratègies per a fer un acompanyament emocional respectuós amb infants (0-12) dins l’aula.

Mòdul 1: Les emocions com a canal d’expressió.

  • Què són les emocions
  • Quines emocions existeixen i per a què serveixen
  • Cos-emoció-pensament

Mòdul 2: Les 4 emocions bàsiques

  • La tristesa- por- ràbia i alegria
  • Com acompanyar als nens en aquestes emocions

Mòdul 3: Gestió i expressió de les emocions

  • Canals d’expressions dels nens i adolescents
  • Cicle de necessitats
  • Què sento- què vull dir i què necessito
  • Recursos per acompanyar en la gestió de les emocions

Mòdul 4: La vinculació a l’aula

  • Que són els vincles afectius
  • Tipus de vincles
  • El mestre com a tutor de Resiliència
  • El triangle d’aprenentatge: com afecten les relacions en l’aprenentatge

La metodologia durant el curs és una exposició teòrica, amb dues propostes audiovisuals i pràctica, i aprofitament interacció mestre-alumne.

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Laura Duran Jiménez

Mestre de primària i especial. Terapeuta Gestalt especialista en nens i adolescents. Intervenció sistèmica.

Formadora o formador

Laura Duran Jiménez
Laura Duran Jiménez

Inici d'inscripcions

01 Setembre 2021

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

60 hores, Infantil, Primària, Secundària, En línia, Ed. emocional , Atenció diversitat, Matrícula oberta