Durada
40 hores
Format
Telemàtic
Inici
Primer de cada mes
Horari
A conveniència
Preu
80 €
Àmbit
Educació emocional
Nivells
Primària, secundària i batxillerat, FP.
Inscripció a l'edició de:
Activitat reconeguda en resolució de data 16/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)
L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen canvis físics, psicològics, emocionals i socials… es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posen en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integral.
Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d’apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l’adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d’una mirada interna i respectuosa, i les necessitats que emergeixen en cada una d’elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys).
-
Conèixer i comprendre les diferents etapes de l’adolescència i les seves necessitats i el seu món intern.
-
Construir una mirada més íntegra, global i propera amb els joves.
-
Sensibilitzar als mestres i educadors en aquesta etapa tan efervescent, imprescindible i significativa per al desenvolupament de la persona.
-
Conèixer la relació vital que hi ha vincle i aprenentatge i la figura del mestre resilient.
-
Capacitar al professional de l’educació de recursos per a establir relacions afectives més riques i properes possibles.
-
Capacitar al mestre-educador de recursos per poder fer un acompanyament emocional en aquesta etapa evolutiva, facilitant la comunicació i relacions entre mestre-alumne.
Mòdul 1: L’Adolescència
- Què és l’adolescència
- Etapes i crisis en l’adolescència
Mòdul 2: L’adolescent al centre educatiu
- La construcció del caràcter. Teoria del vincle.
- El mestre com a tutor de Resiliència.
Mòdul 3: El món intern de l’adolescent
- L’Autoestima, emocions i dol
- Mecanismes de defensa en l’adolescència
- Adolescent i les addiccions
- La sexualitat en l’adolescència
Mòdul 4: L’entorn de l’adolescent
- El grup i entre iguals
- La comunicació amb l’adolescent
- Límits i normes
- La família
La metodologia durant el curs està dividida en 4 mòduls, on es troba una lectura, audiovisuals i documentals i documents per a veure i llegir, i poder debatre i compartir amb el grup.
- Elaboració del 100 % de les activitats proposades
- Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula
Laura Duran Jiménez
Terapeuta Gestalt infantil i adolescents. Mestra de primària i Educació especial.