Durada
40 hores
Format
Telemàtic
Inici
Primer de cada mes
Horari
A conveniència
Preu
80 €
Àmbit
Educació especial
Nivells
Infantil, Primària, Secundària.
Inscripció a l'edició de:
Aquest curs perfila per a Diversitat i educació especial
Activitat reconeguda en resolució de data 30/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)
Els alumnes amb altes capacitats destaquen per unes capacitats i potencialitats per sobre de la mitja, a més d’una peculiar manera de ser i de sentir.
Aquesta formació ofereix als professionals de l’educació una mirada i apropament al peculiar món de les Altes Capacitats. Trencant falsos mites, posant atenció en què són les Altes Capacitats, quines són les seves característiques i quins són els indicadors per a poder identificar-los.
És imprescindible que els adults disposem d’unes nocions bàsiques sobre les altes capacitats per a poder oferir una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives i un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula.
- Conèixer i comprendre les altres capacitats i les seves necessitats educatives en els diferents àmbits de la seva vida (social, emocional, psicològic, d’aprenentatge, familiar, etc.).
- Conèixer mites i estereotips que distorsionen les necessitats de suport intervenció educativa per a l’alumnat amb altes capacitats.
- Situar les intervencions amb els alumnes amb altes capacitats en el marc de l’educació inclusiva
- Dotar al mestre i educador de recursos curriculars, mesures i suports per a poder atendre i potenciar les altes capacitats dins l’aula.
- Disposar d’estratègies i recursos actitudinals per atendre l’alumnat amb altes capacitats establint relacions de confiança i suport amb l’alumne.
- Formar i capacitar al mestre per a la diversitat i la inclusió dins l’aula i afavorir la construcció de relacions més conscients, riques i humanes amb els alumnes.
Mòdul 1: Què són les Altes Capacitats
- Característiques dels nens/es amb Altes Capacitats
- Com són i com aprenen
- Problemes associats a les Altes Capacitats
Mòdul 2: Identificació i Avaluació dels nens i nenes amb Altes Capacitats Intel·lectuals
- Identificació i avaluació
- Teoria de la intel·ligència: Renzulli i Gardner
- Neurociència en les Altes Capacitats
- Instruments d’identificació de les Altes Capacitats
Mòdul 3: Les Altes Capacitats a l’escola
- Detecció i actuació en l’àmbit educatiu
- Intervenció i estratègies
- El mestre d’alumnes amb Altes Capacitats
Mòdul 4: La família en les Altes Capacitats
- La família en les Altes Capacitats
- L’adolescent amb Altes Capacitats
- Legislació
La metodologia durant el curs és una exposició teòrica, amb dues propostes audiovisuals i pràctica, i aprofitament interacció mestre-alumne.
- Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
- Participació en el 80 % dels fòrums.
-
Laura Duran Jiménez
Terapeuta Gestalt Infantil i Adolescents. Mestra Primària i Educació Especial. Màster especialista en Altes Capacitats