fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites

Formació per a docents

Altes capacitats: de la identificació a la intervenció

Altes capacitats: de la identificació a la intervenció

Durada

40 hores

Format

Telemàtic

Inici

Primer de cada mes

Horari

A conveniència

Preu

100 €

Àmbit

Educació especial

Nivells

Infantil, Primària, Secundària.

Activitat reconeguda en resolució de data 30/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)

Els alumnes amb altes capacitats destaquen per unes capacitats i potencialitats per sobre de la mitja, a més d’una peculiar manera de ser i de sentir.
Aquesta formació ofereix als professionals de l’educació una mirada i apropament al peculiar món de les Altes Capacitats. Trencant falsos mites, posant atenció en què són les Altes Capacitats, quines són les seves característiques i quins són els indicadors per a poder identificar-los.
És imprescindible que els adults disposem d’unes nocions bàsiques sobre les altes capacitats per a poder oferir una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives i un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula.

  • Conèixer i comprendre les altres capacitats i les seves necessitats educatives en els diferents àmbits de la seva vida (social, emocional, psicològic, d’aprenentatge, familiar, etc.).
  • Conèixer mites i estereotips que distorsionen les necessitats de suport intervenció educativa per a l’alumnat amb altes capacitats.
  • Situar les intervencions amb els alumnes amb altes capacitats en el marc de l’educació inclusiva
  • Dotar al mestre i educador de recursos curriculars, mesures i suports per a poder atendre i potenciar les altes capacitats dins l’aula.
  • Disposar d’estratègies i recursos actitudinals per atendre l’alumnat amb altes capacitats  establint relacions de confiança i suport amb l’alumne.
  • Formar i capacitar al mestre per a la diversitat i la inclusió dins l’aula i afavorir la construcció de relacions més conscients, riques i humanes amb els alumnes.

Mòdul 1: Què són les Altes Capacitats

  • Característiques dels nens/es amb Altes Capacitats
  • Com són i com aprenen
  • Problemes associats a les Altes Capacitats

Mòdul 2: Identificació i Avaluació dels nens i nenes amb Altes Capacitats Intel·lectuals

  • Identificació i avaluació
  • Teoria de la intel·ligència: Renzulli i Gardner
  • Neurociència en les Altes Capacitats
  • Instruments d’identificació de les Altes Capacitats

Mòdul 3: Les Altes Capacitats a l’escola

  • Detecció i actuació en l’àmbit educatiu
  • Intervenció i estratègies
  • El mestre d’alumnes amb Altes Capacitats

Mòdul 4: La família en les Altes Capacitats

  • La família en les Altes Capacitats
  • L’adolescent amb Altes Capacitats
  • Legislació

La metodologia durant el curs és una exposició teòrica, amb dues propostes audiovisuals i pràctica, i aprofitament interacció mestre-alumne.

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
  • Participació en el 80 % dels fòrums.
    • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula

    Laura Duran Jiménez

    Terapeuta Gestalt Infantil i Adolescents. Mestra Primària i Educació Especial. Màster especialista en Altes Capacitats

    Formadora o formador

    Laura Duran Jiménez
    Laura Duran Jiménez

    Inici d'inscripcions

    01 Setembre 2021

    Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

    40 hores, Infantil, Primària, Secundària, En línia, Atenció diversitat, Ed. especial, Matrícula oberta