Durada
30 hores
Format
Telemàtic
Inici
Primer de cada mes
Horari
A conveniència
Preu
60 €
Àmbit
Atenció a la diversitat, Educació especial |
Nivells
Infantil, Primària, Secundària.
Inscripció a l'edició de:
Aquest curs perfila per a Diversitat i educació especial
Activitat reconeguda en resolució de data 30/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)
El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l’educació dels elements necessaris per detectar i garantir l’accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.
- Identificar els signes d’alerta de les principals Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament.
- Saber gestionar, organitzar i optimitzar els recursos del centre per tal de garantir l’accés al currículum de l’alumnat amb NEE.
- Conèixer les noves tècniques d’intervenció per a abordar les diferents Necessitats Educatives Especials
- Identificació i intervenció en cas d’alumnes amb Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament (TEA, Dislèxia, TDAH, TANV).
- Resolució de situacions educatives en una aula atenent a la diversitat: organització i mitjans (eines de detecció, estratègies d’intervenció: SEP, PI, etc.).
El model d’aprenentatge en línia s’orientarà cap al desenvolupament de competències específiques i transversals, així com de l’autonomia a l’estudi. En aquest sentit, és necessària una implicació de l’estudiant que inclogui la revisió crítica dels materials i els recursos de la bibliografia, l’estudi sistemàtic dels continguts, la reflexió sobre els casos i problemes plantejats, la resolució de les activitats planificades, la recerca, anàlisi i elaboració d’informació, etc. El professorat tindrà la funció de guia d’aquest aprenentatge, però s’exigirà a l’estudiant que participi, opini, resolgui, consulti i posi en pràctica tot allò que ha après.
- Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
- Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts.
- Lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
- Realització de totes les tasques de manera satisfactòria.
Lídia Arroyo Navajas
Psicopedagoga, Logopeda, Mestra de Primària i Pedagogia Terapèutica i Docent Universitària. Especialista en Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament.