fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites
Mindfulness o Atenció plena: eines per al benestar

Mindfulness o Atenció plena: eines per al benestar

Durada

20 hores

Format

En línia

Dates streaming

De l'11 al 15 de juliol

Horari streaming

De 10 a 13 h

Preu

60 € (50 € - 23 juny)

Àmbit

Desenvolupament personal

Destinataris

Tots els nivells educatius.

Places exhaurides

Activitat reconeguda en resolució de data 16/02/2022 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Treballarem la consciència que sorgeix al posar atenció al moment present suspenent els pensaments, calmant la ment i relaxant el cos, amb l’objectiu final de reduir l’estrès. Donarem eines per obrir la ment i recursos per percebre, viure i gestionar la realitat de l’aula.

  • Practicar la capacitat de parar i observar abans d’actuar, per adonar-nos de la nostra resposta habitual i patró de conducta.
  • Aprendre a donar-nos un espai de reflexió per poder donar la millor resposta en situacions complexes dins l’aula.
  • Desenvolupament de l’atenció plena en les tasques diàries, millorant l’eficàcia, la memòria i la concentració.
  • Reconèixer, gestionar i regular els estats mentals i emocionals que generen estrès, conflictes i patiment, permetent millorar l’entorn emocional dels infants adolescents i adults dels centres escolars.
  • Millorar la claredat mental en la presa de decisions i resolució de conflictes a l’aula.
  • Estimular l’autoconfiança i l’auto-coneixement.
  • Actuar des d’una comunicació conscient i una escolta activa.
  • Treballar la gestió del temps, aprendre a prioritzar.
  • Treballar la compassió i l’agraïment cap als altres i cap a nosaltres mateixos.

Mòdul 1:    3 hores

  • Què és mindfulness? És la consciència que sorgeix quan estàs atent al moment present a propòsit i sense jutjar. El contrari és anar amb el pilot automàtic i funcionar per inèrcia.

Percepcions de la realitat. La realitat sempre està condicionada pels nostres propis judicis; podem adonar-nos dels patrons que no ens permeten veure altres opcions de la realitat.

Mòdul 2:   3 hores

  • La consciència de les emocions. Regulació emocional. Les emocions no es poden amagar ni reprimir ni controlar. En aquesta sessió aprenem a regular-les per poder disminuir la seva intensitat i el nostre patiment.

Mòdul 3:   3 hores

  • Les reaccions a l’estrès, la tensió i al patiment. Reconèixer les reaccions habituals a l’estrès, les sensacions corporals i les emocions que l’acompanyen. Adonar-nos de la relació cos i ment.

Donar resposta a l’estrès. Quins són els nostres estressors?, i com podem actuar davant d’ells? Aprendre a cuidar-se.

Mòdul 4:   3 hores

  • Cultivar una comunicació amable i compassiva amb un mateix i amb els altres. Els diferents estils de comunicació i els seus efectes.

Com cultivar la comunicació assertiva i no violenta. Potenciar l’escolta activa, empàtica i amb silenci.

Mòdul 5:   3 hores

  • Gestió del temps i prioritats. Identificar els lladres del temps i la seva relació amb l’estrès i la reactivitat. Aprendre a prioritzar.

Mantenir l’atenció plena a la vida quotidiana. Integració de tots els conceptes i eines apreses en aquest programa i veure com els podem adaptar al dia a dia.

La metodologia a seguir inclourà un treball a fons del tema de cada sessió amb:

  • Una explicació de la part teòrica, combinat sempre amb la participació activa del grup, amb diàlegs, dinàmiques de grup. Pràctiques individuals i a vegades col·lectives sobre cada un dels temes a treballar.
  • Exercicis pràctics amb tècniques de meditació guiada, relaxació i moviments conscients.
  • S’entrega al final del curs tot el material necessari per continuar la pràctica a casa, de manera regular i per no perdre les eines apreses.
  • Àudios per poder fer els exercicis i material de lectura.
  • Realització del 100% de les activitats proposades.
  • Seguiment del curs i les seves pràctiques mínim del 80%
  • Valoració oral individualitzada a tots els assistents comprovant l’assoliment dels continguts i de la seva aplicació.

Rosa Torras Barris

  • Enginyeria Química per la UPC
  • Terapeuta naturista i Homeòpata per HEILPRAKTIKER Institut.
  • Formadora com a Coach personal, Intel·ligència emocional i Equinoteràpia.

Instructora de Mindfulness acreditada en:

  • MBSR Programa avalat i reconegut científicament de  Mindfulness per a la reducció de l’estrès
  • MBPM Mindfulness per a la salut, dolor i compassió.
  • MBAR Mindfulness per l’acompanyament de les addiccions.

Formadora o formador

Rosa Torras
Rosa Torras

Inici d'inscripcions

11 Juliol 2022

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

Matrícula tancada