fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites
 Conflicte a l’aula i assetjament escolar: treballem la inclusió

Conflicte a l’aula i assetjament escolar: treballem la inclusió

Durada

20 hores

Format

En línia i streaming

Dates streaming

11, 13, 15, 18 i 20 de juliol

Horari streaming

10.00 a 12.00 h

Preu

60 € (50 € - 23 juny)

Àmbit

Educació emocional

Destinataris

Tots els nivells educatius.

Acreditació perfil

Diversitat i Educació especial

Places exhaurides

Activitat reconeguda en resolució de data 16/02/2022 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

En els darrers anys, els centres educatius hem estat conscients d’una realitat present entre nosaltres però moltes vegades encoberta o velada. Les xifres ens fan adonar que una part força significativa del nostre alumnat ha patit, pateix o patirà alguna situació d’assetjament dins de l’escola o l’institut. 

El conflicte forma part de les relacions humanes i de les interaccions que establim amb els altres. Des d’una perspectiva àmplia i global, el centres educatius tenim el repte de crear entorns inclusius dins models de convivència que afavoreixin un desenvolupament positiu a nivell individual i grupal. 

En aquest curs oferirem eines per una gestió del conflicte eficaç i positiva dins una metodologia i una convicció inclusiva per als centres educatius. Alhora que proposarem estratègies i recursos per a la sensibilització, la prevenció, la detecció, la intervenció i l’avaluació de possibles casos d’assetjament (Bullying) i ciberassetjament.

  • Conèixer les claus d’un entorn educatiu de convivència inclusiu i facilitador del desenvolupament individual i l’apoderament de tot l’alumnat.
  • Conèixer la naturalesa del conflicte, la seva definició i les seves fases.
  • Desenvolupar diferents estratègies i models d’actuació per a la gestió del conflicte.
  • Reconèixer l’assetjament i el ciberassetjament com situacions específiques dins de la gestió dels conflictes.
  • Adquirir eines per a la detecció, l’anàlisi de causes i la intervenció inicial des de la figura docent davant un possible assetjament.
  • Aprofundir en estratègies educatives per a la prevenció i la sensibilització de la comunitat educativa davant els conflictes, els assetjaments i altres possibles problemes de convivència.
  1. Entorns educatius de convivència inclusiva
  1. Espais educatius facilitadors de creixement personal i grupal.
  1. El conflicte com a dimensió inherent de la relació amb els iguals.
  1. Competències personals i apoderament.
  1. L’assetjament i el ciberassetjament en el context educatiu.

  1. L’assetjament i el ciberassetjament
  1. Definició d’assetjament i ciberassetjament. 
  1. Causes i indicadors per a la seva detecció.
  1. L’assetjament com a procés amb diferents etapes.
  1. Idees i creences falses al voltant de l’assetjament.

  1. El conflicte en contextos educatius
  1. La seva definició i la seva naturalesa.
  1. Fases, detecció i primeres actuacions davant el conflicte. 
  1. Estratègies de resolució de conflictes: la mediació, els estils de negociació i altres metodologies
  1. Mesures disciplinàries: normes, reforços i càstigs.

  1. Estratègies d’actuació davant l’assetjament i el ciberassetjament
  1. Estratègies de detecció.
  1. Primeres actuacions.
  1. Estratègies d’intervenció.
  1. Recursos, eines i protocols davant l’assetjament i el ciberassetjament.
  • Cal portar una biografia emocional de la pròpia adolescència que s’entregarà a l’inici del curs.
  • Participar activament en les dinàmiques i casos que es plantejaran en el curs.
  • Recull de recursos per a vincular-se i relacionar-se amb els alumnes i recull de dinàmiques de grup per al realitzar a l’aula amb el grup classe.
  • Presència activa a un mínim del 80% del total d’hores de sessions de videoconferència 
  • Elaboració del 100% de les activitats proposades de manera satisfactòria
  • Participació en, com a mínim, el 80% dels fòrums establerts
  • Superació de les activitats digitals al final de cada mòdul
  • Lliurament correcte i superació de l’activitat de síntesi.

Pere Muñoz Sellart.  

Mestre, psicòleg i educador social.  
Postgrau en Estratègies d’aprenentatge. 
Màster en Models i Estratègies d’Acció Social i Educativa en la Infància i l'Adolescència.

Formadora o formador

Pere Muñoz Sellart.
Pere Muñoz Sellart.

Inici d'inscripcions

20 abril 2022

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

Matrícula tancada