fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites
Claus d’èxit en lideratge educatiu

Claus d’èxit en lideratge educatiu

Durada

20 hores

Format

En línia

Dates

De l'1 al 22 de juliol

Horari

A la conveniència de l’alumne

Preu

60 € (50 € - 23 juny)

Àmbit

Gestió a l'aula

Destinataris

Tots els nivells educatius.

Places exhaurides

Activitat reconeguda en resolució de data 20/04/2022 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Aquest curs ofereix al docent eines per gestionar el lideratge dins el centre educatiu, ja sigui amb l’alumnat, les famílies o propi equip docent.

  • Objectiu 1: Aprendre la importància del lideratge en el món educatiu i concretar-lo en situacions reals de la vida en un centre.
  • Objectiu 2: Descobrir el potencial d’aplicar estratègies de lideratge per a crear centres innovadors, potenciant la mirada crítica i incidint en com aconseguir la participació de tothom en projectes d’innovació educativa.
  • Objectiu 3: Aprendre estratègies de participació activa de l’alumnat, famílies i equip docent per incentivar dinàmiques que permetin canvis en els centres educatius.
  • Objectiu 4: Donar recursos per avaluar la tasca del líder.

Mòdul 1: Introducció al lideratge educatiu (Contingut lligat a l’objectiu 1)

  • Què entenem per lideratge educatiu.
  • Tipus de lideratge.
  • La importància del lideratge als centres educatius.

Mòdul 2: El docent líder (Contingut lligat a l’objectiu 2)

  • Característiques del líder.
  • Reptes del líder en el sistema educatiu actual.
  • Tècniques de gestió d’equips.

Mòdul 3: Liderar el canvi (Contingut lligat a l’objectiu 3)

  • Motivació per liderar el canvi.
  • Tècniques de lideratge en els centres educatius.
  • Estratègies de participació activa d’alumnes, famílies i equips docents.

Mòdul 4: Avaluar el lideratge (Contingut lligat a l’objectiu 4)

  • Repensar l’educació: liderar models d’èxit educatiu.
  • Reflexions sobre la incidència del líder en el canvi.
  • El perquè de l’avaluació de persones i processos.

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l'aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

Les activitats són de diversitat metodològica: algunes són individuals, perquè cerquen reflexionar sobre la pròpia pràctica educativa. Altres són en parella, reflexionant de les experiències o debatent idees d’un altre company. Finalment hi ha activitats de gran grup, on, a partir de la participació en el fòrum, s’obre un debat concret on tothom hi participa; el paper de la formadora és acompanyar i guiar el debat, fent les intervencions pertinents per centrar les aportacions en els temes que interessen.

  • Elaboració de, com a mínim, del 100% de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80% dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Mireia Valdés Llonch.

Docent i Psicopedagoga. Experta en dificultats d’aprenentatge, gestió emocional i gestió d’equips.

Formadora o formador

Mireia Valdés Llonch.
Mireia Valdés Llonch.

Inici d'inscripcions

20 abril 2022

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

Matrícula tancada