fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites
De Finlàndia a Catalunya: Metodologies globalitzadores

De Finlàndia a Catalunya: Metodologies globalitzadores

Durada

30 hores

Format

En línia

Dates

De l'1 al 22 de juliol

Horari

A la conveniència de l’alumne

Preu

80 € (70 € - 23 juny)

Àmbit

Gestió a l'aula

Destinataris

Tots els nivells educatius.

Acreditació perfil

Mètodes

Places exhaurides

Activitat reconeguda en resolució de data 16/02/2022 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Aquest curs ofereix al docent un viatge per conèixer el recorregut històric de la metodologia d’aula a Catalunya. Mitjançant la comparació amb països que lideren l’èxit educatiu establirem pràctiques d’aula creatives i innovadores, on l’alumne és el centre de l’aprenentatge i el docent n’és el guia. El curs se centra a oferir estratègies per aplicar metodologies actives a l’aula i enriquir a l’alumnat amb els seus processos, així com fomentar una avaluació lluny de les proves escrites. 

  • Aprendre el recorregut de les metodologies d’aula en un context històric a Catalunya.
  • Reflexionar sobre les diferències entre Catalunya i països d’èxit educatiu amb relació a aspectes socials, organitzatius de centre i d’aula. 
  • Descobrir el potencial de l’ús de les metodologies globalitzadores a l’aula i conèixer els beneficis per a l’alumnat així com les repercussions en la gestió d’aula.
  • Aprendre estratègies de metodologia globalitzadora per implementar a l’aula.

Mòdul 1: Recorregut històric i contextualització.

  1. Recorregut històric a Catalunya.
  2. El cas de Finlàndia i altres països d’èxit educatiu.
  3. Rol del docent, alumne i comunitat educativa.
  4. Escoles per al canvi. 

Mòdul 2: Implicacions de l’ús de les metodologies globalitzadores a l’aula.

  1. Repercussions per a l’alumnat.
  2. Repercussions per al docent. 

Mòdul 3: Metodologies globalitzadores. 

  1. Grups interactius.
  2. Treball per ambients.
  3. Racons.
  4. Centres d’interès. 
  5. La pràctica reflexiva.
  6. El treball per projectes. 
  7. El treball lliure.
  8. L’aula invertida.
  9. La gamificació.
  10. El treball cooperatiu.

Formació asincrònica. El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Mireia Valdés Llonch.

Docent, Psicopedagoga i directora de centre. Experta en dificultats d’aprenentatge, gestió emocional i gestió d’equips

Formadora o formador

Mireia Valdés Llonch.
Mireia Valdés Llonch.

Inici d'inscripcions

20 abril 2022

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

Matrícula tancada