Durada
20 hores
Format
En línia
Dates
De l'1 al 22 de juliol
Horari
A la conveniència de l’alumne
Preu
60 € (50 € - 23 juny)
Àmbit
Organització a l'aula
Destinataris
Secundària, batxillerat i formació professional
Places exhaurides
Activitat reconeguda en resolució de data 16/02/2022 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe.
- Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.
- Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.
- Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.
- Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.
- Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
- Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.
- Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.
MÒDUL 1:
- L’adolescent i el grup classe:
- Concepte d’adolescent i adolescència
- L’adolescent dins l'aula
- Rols de l’alumne dins l’aula
- Què és un equip de treball
- Apliquem l’explicat al grup-classe
MÒDUL 2:
- Dinàmica de grup i cohesió:
- Què és la dinàmica de grups
- Què són les tècniques de dinàmica de grups?
- Avaluació dels equips de treball
- Intervenció amb els pares i les famílies
MÒDUL 3:
- Motivació i acció:
- Què és la motivació?
- Principals teories de la motivació
- La frustració
- El clima a l’aula
- Avaluació de la motivació
La metodologia a seguir inclourà la lectura de diferents materials, la participació en fòrums de debat i l’elaboració d’alguna activitat didàctica d’aplicació a l’aula.
Avaluació de l’aprofitament
- Els alumnes hauran d’entregar un dossier on es treballa el tema proposat. Aquest dossier és extens i complet per tal que el professor vegi si s’ha entès i treballat el tema. És un dossier on se li demanen a l’alumne/a aspectes fonamentals del temari relacionats amb la pràctica real d’una tutoria.
- Lliurament correcte de les diferents parts de què es compon la programació didàctica i la seva òptima aplicació a l’aula.
Requisits de certificació
- Participació en, com a mínim, el 80% dels fòrums establerts.
- Elaboració del 100% de les activitats proposades
- Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Meritxell Coma i Vernet
Llicenciada en Dret. Professora titular de Secundària i Cicles Formatius. Formadora