fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites
Ser tutor/a avui

Ser tutor/a avui

Durada

20 hores

Format

En línia

Dates

De l'1 al 22 de juliol

Horari

A la conveniència de l’alumne

Preu

60 € (50 € - 23 juny)

Àmbit

Organització a l'aula

Destinataris

Secundària, batxillerat i formació professional

Places exhaurides

Activitat reconeguda en resolució de data 16/02/2022 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Es tracta d'un curs molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe.

  • Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.
  • Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial per a alumnes de 12 a 18 anys.
  • Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.
  • Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.
  • Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
  • Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.
  • Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.

MÒDUL 1:

  • L’adolescent i el grup classe:
  • Concepte d’adolescent i adolescència
  • L’adolescent dins l'aula
  • Rols de l’alumne dins l’aula
  • Què és un equip de treball 
  • Apliquem l’explicat al grup-classe

MÒDUL 2:

  • Dinàmica de grup i cohesió:
  • Què és la dinàmica de grups
  • Què són les tècniques de dinàmica de grups?
  • Avaluació dels equips de treball
  • Intervenció amb els pares i les famílies

MÒDUL 3: 

  • Motivació i acció:
  • Què és la motivació?
  • Principals teories de la motivació 
  • La frustració
  • El clima a l’aula 
  • Avaluació de la motivació

La metodologia a seguir inclourà la lectura de diferents materials, la participació en fòrums de debat i l’elaboració d’alguna activitat didàctica d’aplicació a l’aula.

Avaluació de l’aprofitament  

  • Els alumnes hauran d’entregar un dossier on es treballa el tema proposat. Aquest dossier és extens i complet per tal que el professor vegi si s’ha entès i treballat el tema. És un dossier on se li demanen a l’alumne/a aspectes fonamentals del temari relacionats amb la pràctica real d’una tutoria.
  • Lliurament correcte de les diferents parts de què es compon la programació didàctica i la seva òptima aplicació a l’aula.

Requisits de certificació  

  • Participació en, com a mínim, el 80% dels fòrums establerts.
  • Elaboració del 100% de les activitats proposades 
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Meritxell Coma i Vernet 

Llicenciada en Dret. Professora titular de Secundària i Cicles Formatius. Formadora

Formadora o formador

Meritxell Coma Vernet
Meritxell Coma Vernet

Inici d'inscripcions

20 abril 2022

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

Matrícula tancada