fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites

Formació per a docents

Ensenyar per projectes

Ensenyar per projectes

Durada

30 hores

Format

Telemàtic

Inici

Primer de cada mes

Horari

A conveniència

Preu

80 €

Àmbit

Gestió a l'aula, Innovació educativa

Nivells

Infantil, Primària, Secundària.

Pendent del reconeixement pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)

Aquest curs ens servirà per entendre què és la metodologia per projectes, i aprendrem a saber quan i com és millor aplicar-la i com fer-ho.

  • Aprendre què significa ensenyar per projectes
  • Veure els avantatges i dificultats que presenta ensenyar per projectes, i com fer-hi front
  • Analitzar diverses aplicacions a l’aula del treball per projectes i en quins casos aplicar-ho
  • Donar recursos al docent per aplicar l’ensenyament per projectes a l’aula
  • Tenir en compte l’ensenyament per projectes a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu
  • Aprendre a utilitzar el treball per projectes a l’aula
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia

Mòdul 1: El treball per projectes

  • El concepte de treball per projectes
  • Avantatges i inconvenients d’aquesta metodologia

Mòdul 2: Teories educatives que avalen el treball per projectes

  • Teories educatives que avalen el treball per projectes
  • Crítiques al concepte de treball per projecte
  • Aportacions als models educatius del treball per projectes

Mòdul 3: El treball per projectes, desenvolupament i avaluació

  • Concepte i trets bàsics de les competències bàsiques
  • Com integrar el treball per projectes a l’aula tenint en compte les competències bàsiques
  • Com avaluar el treball per projectes
  • Què és i què no és un projecte integrat.

Mòdul 4: Exemples d’èxit i com desenvolupar el treball per projectes a l’aula

  • Exemples d’èxit d’escoles amb treballs per projectes (en diversos nivells)
  • Com desenvolupar aquesta metodologia
  • Conceptes a tenir en compte en el moment de l’aplicació

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Marc Troyano i Roca

Antropòleg, gestor cultural i docent

Formadora o formador

Marc Troyano Roca
Marc Troyano Roca

Inici d'inscripcions

01 Setembre 2021

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

30 hores, Infantil, Primària, Secundària, En línia, Inn. educativa, Gestió a l'aula