Durada
30 hores
Format
Telemàtic
Inici
Primer de cada mes
Horari
A conveniència
Preu
60 €
Àmbit
Gestió a l'aula, Innovació educativa
Nivells
Infantil, Primària, Secundària.
Inscripció a l'edició de:
Activitat reconeguda en resolució de data 17/11/2021 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Aquest curs ens servirà per entendre què és la metodologia per projectes, i aprendrem a saber quan i com és millor aplicar-la i com fer-ho.
- Aprendre què significa ensenyar per projectes
- Veure els avantatges i dificultats que presenta ensenyar per projectes, i com fer-hi front
- Analitzar diverses aplicacions a l’aula del treball per projectes i en quins casos aplicar-ho
- Donar recursos al docent per aplicar l’ensenyament per projectes a l’aula
- Tenir en compte l’ensenyament per projectes a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu
- Aprendre a utilitzar el treball per projectes a l’aula
- Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia
Mòdul 1: El treball per projectes
- El concepte de treball per projectes
- Avantatges i inconvenients d’aquesta metodologia
Mòdul 2: Teories educatives que avalen el treball per projectes
- Teories educatives que avalen el treball per projectes
- Crítiques al concepte de treball per projecte
- Aportacions als models educatius del treball per projectes
Mòdul 3: El treball per projectes, desenvolupament i avaluació
- Concepte i trets bàsics de les competències bàsiques
- Com integrar el treball per projectes a l’aula tenint en compte les competències bàsiques
- Com avaluar el treball per projectes
- Què és i què no és un projecte integrat.
Mòdul 4: Exemples d’èxit i com desenvolupar el treball per projectes a l’aula
- Exemples d’èxit d’escoles amb treballs per projectes (en diversos nivells)
- Com desenvolupar aquesta metodologia
- Conceptes a tenir en compte en el moment de l’aplicació
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
- Elaboració del 100 % de les activitats proposades
- Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
- Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Marc Troyano i Roca
Antropòleg, gestor cultural i docent