fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites
Escoles Innovadores: les TIC i l’aula invertida

Escoles Innovadores: les TIC i l’aula invertida

Durada

30 hores

Format

Telemàtic

Inici

Primer de cada mes

Horari

A conveniència

Preu

60 €

Àmbit

Innovació educativa

Nivells

Infantil, Primària, Secundària, FP.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)

La nova escola va guanyant terreny a Catalunya, amb els seus mètodes pedagògics, més de capacitació que de continguts, més de guanyar autonomia que de muscular la memòria, més de donar resposta als reptes de la societat que de seguir el dictat d’un llibre de text.

  • Aprendre què és l’escola Innovadora
  • Descobrir tot el potencial d’aplicar les TAC a l’aula
  • Veure diverses aplicacions a l’aula de les TIC
  • Aprendre què és l’aula invertida
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula en una “aula invertida”
  • Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar-les
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquestes metodologies

Mòdul 1: Les escoles innovadores

  • Com es defineix una escola innovadora
  • Quins elements donen valor a una escola innovadora
  • Com fer una escola innovadora
  • Avantatges que ens aporta

Mòdul 2: Teories educatives que avalen l’escola innovadora i les flipped classroom

  • Teories educatives que avalen l’escola innovadora
  • Crítiques teòriques a l’escola innovadora
  • El concepte d’aula invertida
  • Teories que avalen el concepte d’aula invertida
  • Relació entre flipped classroom i escoles innovadores

Mòdul 3: L’aula invertida i l’atenció personalitzada

  • L’atenció individualitzada, a través de les TIC
  • L’atenció a la diversitat, a través de les TIC
  • Utilitzar les noves tecnologies per fer classes adaptades i adaptatives.

Mòdul 4: Exemples i recursos per aplicar a l’aula i com desenvolupar continguts a través de les TAC

  • Recursos per aplicar a l’aula
  • Com convertir una escola en innovadora
  • Com desenvolupar continguts innovadors a través de les TAC
  • Com desenvolupar una unitat didàctica tenint en compte les TIC i l’aula invertida

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

Els bons resultats de tota escola que aposta per la innovació, i un canvi de tendència en el paradigma educatiu nacional fan veure la introducció de canvis i novetats com una necessitat d’adaptació per la gran majoria de centres.

La gran demanda en les escoles més innovadores és el factor principal per adaptar noves mesures, ja que la innovació es percep com un punt d’atracció tant per a pares com per a alumnes.

Algunes de les iniciatives comunes de les escoles innovadores són les següents:

Ampliació d’aules: El nou sistema entén les aules i les pissarres com mètodes obsolets i limitadors per a la creativitat. S’aposta per l’ampliació d’espais, fomentant un aprenentatge lliure i dinàmic, i els agrupaments naturals dels alumnes per conversar, experimentar i recercar sobre la matèria a estudiar.

Implantació de projectes: El treball autònom, la recerca i la tasca flexible són conceptes que es volen implantar a partir de l’elaboració de projectes per part dels estudiants.

Barreja d’alumnes de cursos diferents: El fet que els estudiants puguin intercanviar experiències lectives amb altres alumnes de diferents edats trenca barreres entre els diferents graus d’edat, posa en pràctica la capacitat d’ensenyar de l’estudiant del curs superior, i augmenta la socialització dels nens.

Setmanes monotemàtiques: El fet de poder estudiar específicament una temàtica en qüestió, fora del planning educatiu genèric, fa descobrir i ampliar fronteres culturals sobre aspectes que els alumnes no acostumen a treballar.

Una de les premisses bàsiques per a l’adopció d’aquestes mesures és millorar la satisfacció i l’experiència educativa dels alumnes, ja que estem davant un sistema liberal i creatiu. Existeix l’oportunitat que els estudiants concebin el fet d’anar a l’escola i aprendre com una activitat divertida, dinàmica i amena, a diferència del rígid sistema tradicional.

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts.
  • Lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Marc Troyano i Roca

Antropòleg, gestor cultural i docent

Formadora o formador

Marc Troyano Roca
Marc Troyano Roca

Inici d'inscripcions

01 Setembre 2021

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

30 hores, En línia, Formació Professional, Infantil, Inn. educativa, Matrícula oberta, Primària, Secundària