fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites

Formació per a docents

Com crear espais de debat pedagògic

Com crear espais de debat pedagògic

Durada

60 hores

Format

Telemàtic

Inici

Primer de cada mes

Horari

A conveniència

Preu

160 €

Àmbit

Atenció a la diversitat

Nivells

Infantil, Primària, Secundària.

Pendent del reconeixement pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)

Sovint, en els centres educatius ens manca temps per al debat pedagògic.  Aquest curs ofereix al docent una visió general de la importància d’aquest debat. El centre educatiu, un espai de tots i per a tots, ha de saber crear estructures organitzatives que fomentin el diàleg i els acords comuns. El docent aprendrà a crear aquests espais en el centre i a organitzar-los per garantir l’èxit.

  • Aprendre la importància de crear espais per debatre la pedagogia de centre.
  • Descobrir el potencial d’aplicar estratègies per al debat en benefici de la cohesió de claustre i de comunitat educativa.
  • Aprendre estratègies de participació activa per implementar el debat pedagògic.
  • Donar recursos per avaluar el procés i resultat dels espais de debat pedagògic.

Mòdul 1: Justificant la necessitat de debat pedagògic en els centres educatius.

  • La importància de la cohesió de claustre en benefici de la convivència escolar.
  • Dinàmiques de grup i recursos per a la convivència.
  • Dificultats que ens trobem a l’hora de fer debat pedagògic.

Mòdul 2: Organitzant espais de debat pedagògic.

  • Repensant les reunions poc efectives.
  • Establint calendaris d’actuacions.
  • Decidint entre tots els temes a debatre.
  • Ús dels documents de centre.

Mòdul 3: Funcionament dels espais de debat pedagògic.

  • Implementar els Grups de Treball.
  • Metodologies de participació activa.
  • Qui ha de participar, com i quan.
  • Eines d’avaluació del procés i resultat.

La metodologia durant el curs és una exposició teòrica, amb dues propostes audiovisuals i pràctica, i aprofitament interacció mestre-alumne.

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Mireia Valdés Llonch

Docent, Psicopedagoga i directora de centre. Experta en dificultats d’aprenentatge, gestió emocional i gestió d’equips.

Formadora o formador

Mireia Valdés Llonch.
Mireia Valdés Llonch.

Inici d'inscripcions

01 Setembre 2021

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

60 hores, Infantil, Primària, Secundària, En línia, Atenció diversitat, Matrícula oberta