fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites
Consciència Fonològica i inici al procés lector

Consciència Fonològica i inici al procés lector

Durada

30 hores

Format

Online i streaming

Dates streaming

dies 11-12-13-14-15-19 de juliol

Horari

9.00 a 12.30 h

Preu

60 € (70 € - 23 juny)

Àmbit

Lingüística, Educació especial i Atenció a la diversitat

Destinataris

Infantil i Primària

Places exhaurides

Activitat reconeguda en resolució de data 16/03/2022 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Al llarg d’aquesta formació presentarem el marc teòric per iniciar  l’aprenentatge lector, analitzarem els diferents factors i habilitats metalingüístiques òptimes per desenvolupar aquest procés.

Reflexionarem sobre activitats, recursos i estratègies que ens ajudaran a estimular la consciència fonològica amb els alumnes. Elaborarem materials i compartirem experiències amb altres docents

  • Entendre la importància del llenguatge oral com a base de l’aprenentatge.
  • Conèixer les bases del desenvolupament del procés lector.
  • Comprendre la importància de la consciència fonològica per aprendre a llegir.
  • Compartir i reflexionar amb altres docents per tal d’adquirir nous recursos i estratègies didàctiques.
  • Dissenyar i desenvolupar activitats i materials per estimular la consciència fonològica a l’aula.

Mòdul 1: El llenguatge oral com a competència prèvia

  • Adquisició i evolució del llenguatge oral en les primeres etapes.
  • Aprendre llenguatge oral a l’escola.

Mòdul 2: Marc teòric del procés d’adquisició de la lectura 

  • Com aprenem a llegir.
  • Vies d’accés a la lectura: fonològica i lexical.
  • Factors que cal preveure per iniciar-se a aprendre a llegir.

Mòdul 3: La Consciència Fonològica

  • Importància de la consciència fonològica en el desenvolupament lector.
  • Programes d’estimulació de la consciència fonològica.

Mòdul 4: Pràctica de la consciència fonològica a l’escola

  • Recursos materials i digitals per treballar a l’aula.
  • Disseny de les sessions de consciència fonològica.
  • El paper de la mestra en el desenvolupament de les activitats.
  • Models d’activitats de consciència fonològica i classificació per edats.

Mòdul 5: Estratègies per ensenyar a llegir i escriure

  • El principi alfabètic de la lectoescriptura.
  • Breu introducció a les diferents metodologies d’ensenyament de la lectoescriptura.
  • Presentació del protocol d’observació per detectar símptomes d’alerta a Educació Infantil.

La formació consta de:

  • 20h en sincròniques en directe en streaming (Zoom) que es realitzaran entre els dies 8 i 19 de juliol del 2022.
    • Exposició teòrica dels mòduls.
    • Presentació d’activitats, recursos i materials.
    • Reflexió conjunta en petit i gran grup entre els participants.
  • 10h de modalitat asincrònica (on line) a través de la plataforma Moodle.
    • Lectura d’articles, visualització de vídeos i recerca de materials.
    • Elaboració de diferents tasques avaluables a realitzar en paral·lel amb les sessions streaming.
    • Participació en el fòrum del curs.
  • Mínim 80% d’assistència a les sessions sincròniques.
  • Elaboració del 100% de les activitats proposades.
  • Participació en, com a mínim, el 80% dels fòrums establerts.
  • Realització i lliurament de totes les activitats pràctiques proposades. Totes les activitats avaluables han de ser assolides satisfactòriament amb aprofitament.

Gemma Martín Monegal:

Mestra Educació Especial, Psicopedagoga i Logopeda.

Natàlia Garcia Romero:

Mestra d’Educació Infantil, especialista en audició i llenguatge i Logopeda.

Formadora o formador

Gemma Martín i  Natàlia Garcia
Gemma Martín i Natàlia Garcia

Inici d'inscripcions

20 abril 2022

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

Matrícula tancada