Durada
30 hores
Format
Telemàtic
Inici
Primer de cada mes
Horari
A conveniència
Preu
60 €
Àmbit
Gestió a l'aula, Innovació educativa
Nivells
Infantil, Primària, Secundària, FP.
Inscripció a l'edició de:
Activitat reconeguda en resolució de data 16/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)
En aquest curs aprendrem què significa gammificar i per quins motius tant teòrics com pràctics pot arribar a ser molt interessant introduir el joc a l’aula. Aprendrem a introduir la gammificació a l’aula a través de diversos recursos i consells. Al final de curs sortirem amb un projecte de gammificació per a fer alguna activitat a l’aula, i a partir d’aquí poder ser autònoms per a poder realitzar projectes de gammificació en els diferents nivells educatius.
- Aprendre què és la gammificació
- Descobrir tot el potencial d’aplicar la gammificació a l’aula
- Veure diverses aplicacions a l’aula de la gammificació
- Aprendre a gammificar activitats
- Donar recursos al docent per convertir la seva aula en gamificada
- Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar la gammificació.
- Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia
Mòdul 1: La Gammificació
- Com es defineix la gammificació
- Quins elements donen valor a l’educació gammificada
- Com fer una aula gammificada
- Avantatges que ens aporta.
Mòdul 2: Teories educatives que avalen la gammificació
- Teories educatives que avalen l’escola gammificada
- Crítiques teòriques als jocs a l’aula
Mòdul 3: La gammificació, l’aprenentatge i la inclusió
- L’atenció individualitzada a través de la gammificació
- L’atenció a la diversitat a través de la gammificació
- Utilitzar la gammificació per fer classes adaptades i adaptatives.
Mòdul 4: Exemples i recursos per aplicar a l’aula i com desenvolupar continguts a través de la gammificació
- Recursos per aplicar a l’aula
- Com convertir una classe en gammificada
- Com desenvolupar continguts gammificats
- Com desenvolupar una unitat didàctica tenint en compte la gammificació i l’aula invertida
El treball amb els materials del curs es combinarà amb la posada en pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
- Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
- Participació en mínim el 80 % dels fòrums establerts.
- Lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Marc Troyano i Roca.
Psicopedagog, Antropòleg, gestor cultural i docent