fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites
Gammificació a l’aula

Gammificació a l’aula

Durada

30 hores

Format

En línia

Dates

De l'1 al 22 de juliol

Horari

A la conveniència de l’alumne

Preu

80 € (70 € - 23 juny)

Àmbit

Educació emocional

Destinataris

Tots els nivells educatius.

Places exhaurides

Activitat reconeguda en resolució de data 16/02/2022 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

En aquest curs aprendrem què significa gammificar i per quins motius tant teòrics com pràctics pot arribar a ser molt interessant introduir el joc a l’aula. Aprendrem a introduir la gammificació a l’aula a través de diversos recursos i consells. Al final de curs sortirem amb un projecte de gammificació per a fer alguna activitat a l’aula, i a partir d’aquí poder ser autònoms per a poder realitzar projectes de gammificació en els diferents nivells educatius.

  • Aprendre què és la gammificació 
  • Entendre el potencial d’aplicar aquesta metodologia 
  • Veure diverses aplicacions a l’aula de la gammificació 
  •  Aprendre a gammificar activitats, unitats didàctiques i cursos 
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula en gammificada 
  • Tenir en compte els diferents models educatius i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar la gammificació
  • Desenvolupar una unitat didàctica a través d’aquesta metodologia

Mòdul 1: La Gammificació

  • Com es defineix la gammificació
  • Quins elements donen valor a l’educació amb aquesta metodologia
  • Com fer una aula gammificada i no només una “Aula Basada en el Joc”
  • Avantatges i inconvenients que ens aporta

Mòdul 2: Teories educatives que avalen la gammificació

  • Teories educatives que avalen l’escola gammificada
  • Critiques teòriques a la metodologia i als jocs a l’aula 

Mòdul 3: La gammificació: Aprenentatge i inclusió

  • L’atenció individualitzada a través de la gammificació
  • L’atenció a la diversitat a través de la gammificació
  • Utilitzar la gammificació per fer classes adaptades i adaptatives.

Mòdul 4: Exemples i recursos per aplicar a l’aula i com desenvolupar continguts a través de la gammificació

  • Recursos per aplicar a l’aula 
  • Com convertir una classe en gammificada
  • Com desenvolupar continguts gammificats 
  • Com desenvolupar una unitat didàctica tenint en compte la gammificació i l’aula invertida

El treball amb els materials del curs es combinarà amb la posada en pràctica i, sobretot, amb l'aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes

Avaluació de l’aprofitament 

  • A partir de les lectures i interaccions, cal entregar un document reflexiu sobre què és la gammificació i en quines situacions podria ser útil aplicar-la.
  • Aportacions al debat amb les nostres experiències amb la gammificació, amb situacions potencialment gammificables.
  • Fer aportacions de recursos de gammificació on caldrà fer dues aportacions noves.
  • Crear una unitat didàctica amb continguts gammificats.
  • Dur a la pràctica amb els companys de classe una activitat de la unitat didàctica.

Requisits de certificació

  • Participació activa als fòrums
  • Elaboració del 100% de les activitats proposades
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació

Marc Troyano i Roca. 

Psicopedagog, Antropòleg, gestor cultural i docent

Formadora o formador

Marc Troyano Roca
Marc Troyano Roca

Inici d'inscripcions

20 abril 2022

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

Matrícula tancada