Durada
40 hores
Format
Telemàtic
Inici
Primer de cada mes
Horari
A conveniència
Preu
60 €
Àmbit
Gestió a l'aula
Nivells
Infantil, Primària, Secundària.
Inscripció a l'edició de:
Activitat reconeguda en resolució de data 13/10/2021 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Aquest curs ofereix al docent eines pel bon funcionament de l’aula. Dona a conèixer els diferents aspectes que configuren la gestió d’aula i com intervenir en cada un d’ells: Des de la pròpia motivació professional, el treball de les emocions per incidir en el comportament de l’alumnat, estratègies concretes per al bon funcionament de la docència i la tutoria i la relació amb les famílies.
- Aprendre la importància del propi estat d’un mateix per incidir positivament en els altres.
- Descobrir el potencial d’aplicar estratègies de gestió d’aula en benefici de l’alumnat, de l’equip docent i d’un mateix.
- Aprendre estratègies de gestió de grup per fomentar la convivència, l’atenció a la diversitat i la coeducació.
- Donar recursos per tenir relacions positives amb les famílies.
Mòdul 1: El rol del docent: la importància del docent líder.
1.1. Estil docent per a una bona gestió d’aula.
1.2. Motivacions per liderar l’aula.
1.3. Estratègies del líder efectiu.
1.4. Liderar per a tots els alumnes.
Mòdul 2: Les emocions dins l’aula.
2.1. El conflicte a cada etapa.
2.2. Coeducació i perspectiva de gènere.
2.3. Documents de centre: NOFC, PdC i PAT
2.4. Educació emocional per a la inclusivitat.
Mòdul 3: Estratègies de gestió d’aula
3.1. Assertivitat i empatia.
3.2. Escola activa i Programació Neurolingüística.
3.3. Clima positiu: reflexió i espai mindfulness
3.4. Organització d’aula per a la convivència.
Mòdul 4: Comunicació eficient
4.1. Relació amb les famílies: què, com i quan comunicar-se.
4.2. L’ús de les vies de comunicació ràpides: mail, telèfon, whats…
4.3. Com relacionar-se amb altres especialistes: treball en xarxa per a la diversitat.
4.4. Docents que deixen marca.
Formació asincrònica. El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
- Elaboració del 100 % de les activitats proposades
- Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
- Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Mireia Valdés Llonch
Docent, Psicopedagoga i directora de centre. Experta en dificultats d’aprenentatge, gestió emocional i gestió d’equips.