Durada
100 hores
Format
Telemàtic
Inici
Primer de cada mes
Horari
A conveniència
Preu
130 €
Àmbit
Gestió a l'aula. Innovació educativa.
Nivells
Infantil, Primària, Secundària.
Inscripció a l'edició de:
Activitat reconeguda en resolució de data 13/10/2021 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Aquest curs ofereix al docent un viatge per conèixer el recorregut històric de la metodologia d’aula a Catalunya. Mitjançant la comparació amb països que lideren l’èxit educatiu establirem pràctiques d’aula creatives i innovadores, on l’alumne és el centre de l’aprenentatge i el docent n’és el guia. El curs se centra a oferir estratègies per aplicar metodologies actives a l’aula i enriquir a l’alumnat amb els seus processos, així com fomentar una avaluació lluny de les proves escrites.
- Aprendre el recorregut de les metodologies d’aula en un context històric a Catalunya.
- Reflexionar sobre les diferències entre Catalunya i països d’èxit educatiu amb relació a aspectes socials, organitzatius de centre i d’aula.
- Descobrir el potencial de l’ús de les metodologies globalitzadores a l’aula i conèixer els beneficis per a l’alumnat així com les repercussions en la gestió d’aula.
- Aprendre estratègies de metodologia globalitzadora per implementar a l’aula.
Mòdul 1: Recorregut històric i contextualització.
- Recorregut històric a Catalunya.
- El cas de Finlàndia i altres països d’èxit educatiu.
- Rol del docent.
- Rol de l’alumne.
- Rol de les famílies (comunitat educativa).
- Escoles per al canvi.
Mòdul 2: Implicacions de l’ús de les metodologies globalitzadores a l’aula.
- Repercussions per a l’alumnat:
- L’estat emocional.
- Treball de les habilitats socials.
- La motivació.
- Encaminant el futur: què cerquen les empreses i com preparar als alumnes.
- Repercussions per al docent:
- Atenció a la diversitat.
- Fomentant la coeducació.
- Avaluar les metodologies globalitzades.
- La gestió d’aula.
Mòdul 3: Metodologies globalitzadores. Estudis de casos.
- Treball intercicle.
- Grups interactius.
- Treball per ambients.
- Aules obertes.
- Racons.
- Aprenentatge basat en problemes.
- Centres d’interès.
- Recerca.
- Programacions funcionals.
- Projecte interdisciplinari i treball de recerca.
- La pràctica reflexiva.
- El treball per projectes.
- El treball lliure.
- L’aula invertida.
- La gamificació
- El treball cooperatiu.
Formació asincrònica. El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
- Elaboració del 100 % de les activitats proposades
- Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
- Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Mireia Valdés Llonch.
Docent, Psicopedagoga i directora de centre. Experta en dificultats d’aprenentatge, gestió emocional i gestió d’equips.