fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites
De Finlàndia a Catalunya: Metodologies globalitzadores

De Finlàndia a Catalunya: Metodologies globalitzadores

Durada

100 hores

Format

Telemàtic

Inici

Primer de cada mes

Horari

A conveniència

Preu

130 €

Àmbit

Gestió a l'aula. Innovació educativa.

Nivells

Infantil, Primària, Secundària.

Activitat reconeguda en resolució de data 13/10/2021 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Aquest curs ofereix al docent un viatge per conèixer el recorregut històric de la metodologia d’aula a Catalunya. Mitjançant la comparació amb països que lideren l’èxit educatiu establirem pràctiques d’aula creatives i innovadores, on l’alumne és el centre de l’aprenentatge i el docent n’és el guia. El curs se centra a oferir estratègies per aplicar metodologies actives a l’aula i enriquir a l’alumnat amb els seus processos, així com fomentar una avaluació lluny de les proves escrites.

  • Aprendre el recorregut de les metodologies d’aula en un context històric a Catalunya.
  • Reflexionar sobre les diferències entre Catalunya i països d’èxit educatiu amb relació a aspectes socials, organitzatius de centre i d’aula.
  • Descobrir el potencial de l’ús de les metodologies globalitzadores a l’aula i conèixer els beneficis per a l’alumnat així com les repercussions en la gestió d’aula.
  • Aprendre estratègies de metodologia globalitzadora per implementar a l’aula.

Mòdul 1: Recorregut històric i contextualització.

  • Recorregut històric a Catalunya.
  • El cas de Finlàndia i altres països d’èxit educatiu.
  • Rol del docent.
  • Rol de l’alumne.
  • Rol de les famílies (comunitat educativa).
  • Escoles per al canvi.

Mòdul 2: Implicacions de l’ús de les metodologies globalitzadores a l’aula.

  • Repercussions per a l’alumnat:
    • L’estat emocional.
    • Treball de les habilitats socials.
    • La motivació.
    • Encaminant el futur: què cerquen les empreses i com preparar als alumnes.
  • Repercussions per al docent:
    • Atenció a la diversitat.
    • Fomentant la coeducació.
    • Avaluar les metodologies globalitzades.
    • La gestió d’aula.

Mòdul 3: Metodologies globalitzadores. Estudis de casos.

  • Treball intercicle.
  • Grups interactius.
  • Treball per ambients.
  • Aules obertes.
  • Racons.
  • Aprenentatge basat en problemes.
  • Centres d’interès.
  • Recerca.
  • Programacions funcionals.
  • Projecte interdisciplinari i treball de recerca.
  • La pràctica reflexiva.
  • El treball per projectes.
  • El treball lliure.
  • L’aula invertida.
  • La gamificació
  • El treball cooperatiu.

Formació asincrònica. El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Mireia Valdés Llonch.

Docent, Psicopedagoga i directora de centre. Experta en dificultats d’aprenentatge, gestió emocional i gestió d’equips.

Formadora o formador

Mireia Valdés Llonch.
Mireia Valdés Llonch.

Inici d'inscripcions

01 Setembre 2021

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

100 hores, En línia, Gestió a l'aula, Infantil, Inn. educativa, Matrícula oberta, Primària, Secundària