fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites

Formació per a docents

Mindfulness i gestió de l’estrès. Programa MBSR

Mindfulness i gestió de l’estrès. Programa MBSR

Durada

16 h streaming + 4 online

Format

Telemàtic

Inici

Octubre, gener o abril

Horari

Dilluns  de 19 a 21 h

Preu

70 €

Àmbit

Desenv, personal

Nivells

Tothom

Inscripció a l'edició de:
Activitat reconeguda en resolució de data 16/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)

Treballarem la consciència que sorgeix en posar l’atenció en el moment present, sense fer judicis ni criticar. Desenvolupem els nostres propis recursos i capacitats, per aprendre a viure amb més consciència del que sentim i pensem, amb l’objectiu final de reduir l’estrès, l’ansietat, el soroll mental i així poder augmentar el benestar general.

Donarem eines per  calmar la ment, relaxar el cos i gestionar les emocions.

Mindfulness per a una bona qualitat de vida.

Avui en dia tots estem sotmesos a alts nivells de tensió, que fa que puguin aparèixer símptomes com l’insomni, l’ansietat, l’angoixa, la desconfiança amb un mateix, la inquietud i la preocupació constant per tot, i això afecta tant al que ho pateix, com al seu entorn, amics, companys i família. Repercuteix en la qualitat de vida, ja que el nivell de satisfacció i motivació queda molt reduït.

La pràctica regular de Mindfulness dona les  eines necessàries per fer front als problemes diaris que ens podem trobar, des d’una altra mirada.

Fet que afavorirà a la teva salut física, mental i emocional.

  • Practicar la capacitat de parar i observar abans d’actuar, per adonar-nos de la nostra resposta habitual i patró de conducta.
  • Desenvolupament de l’atenció plena en les tasques diàries, millorant l’eficàcia, la memòria i la concentració.
  • Reconèixer, gestionar i regular els estats mentals i emocionals que generen estrès, conflictes i patiment, permetent gestionar millor els estats emocionals.
  • Actuar des d’una comunicació conscient i una escolta activa i empàtica.
  • Treballar la gestió del temps, aprendre a prioritzar.
  • Cultivar l’amabilitat, la compassió i l’agraïment cap als altres i cap a nosaltres mateixos.

Mòdul 1: 2 hores

  • Què és Mindfulness? És la consciència que sorgeix quan estàs atent al moment present conscientment i sense jutjar. El contrari d’això és anar amb el pilot automàtic i funcionar per inèrcia.

Mòdul 2: 2 hores

  • Percepcions de la realitat. La realitat sempre està condicionada pels nostres propis judicis; podem adonar-nos dels patrons de conducta habituals, que ens limiten i no ens permeten veure altres opcions de la realitat.

Mòdul 3: 2 hores

  • La consciència de les emocions. Gestió emocional. En aquesta sessió aprenem a regular les emocions per poder reduir la seva intensitat i així també el nostre patiment.

Mòdul 4: 2 hores

  • Les reaccions habitual a l’estrès. Reconèixer les reaccions habituals a l’estrès, les sensacions corporals i les emocions que l’acompanyen. Per poder donar una resposta amb les eines que ens ofereix el Mindfulness.

Mòdul 5: 2 hores

  • Resposta a l’estrès i el procés d’adaptació. Quines són les situacions o conductes que realment ens estressen?, i com podem actuar davant d’elles? Donem-li respostes.

Mòdul 6: 2 hores

  • Cultivar una comunicació amable i compassiva amb un mateix i amb els altres. Els diferents estils de comunicació i els seus efectes. Potenciar l’escolta activa i empàtica. Treballar l’assertivitat.

Mòdul 7: 2 hores

  • Gestió del temps i prioritats. Identificar els lladres del temps i la seva relació amb l’estrès i la reactivitat. Aprendre a prioritzar.

Mòdul 8: 2 hores

  • Mantenir l’atenció plena a la vida quotidiana. Integració de tots els conceptes i eines apreses en aquest programa i veure com els podem adaptar al dia a dia.

La metodologia a seguir inclourà un treball a fons del tema de cada sessió amb:

  • Una explicació de la part teòrica, combinat sempre amb la participació activa del grup, amb diàlegs, dinàmiques de grup.
  • Exercicis pràctics amb tècniques de meditació guiada i exercicis de relaxació.
  • Després de cada sessió s’entrega tot el material necessari per continuar la pràctica a casa, de manera regular i per no perdre les eines apreses.
  • Àudios per poder fer els exercicis diàriament, i material de lectura.
  • Realització del 100 % de les activitats proposades.
  • Seguiment del curs i les seves pràctiques al 100 %
  • Valoració oral individualitzada a tots els assistents comprovant l’assoliment dels continguts i la seva aplicació.

Rosa Torras Barris

  • Enginyeria Química per la UPC, especialitat en bioquímica.
  • Diplomada en Naturopatia, Homeopatia, Dietètica i Nutrició per Heilpraktiker Institut.
  • Formació en Coach personal, Intel·ligència emocional i Equinoterapia (teràpia assistida amb cavalls)
  • Certificat del PAP (Primers auxilis psicològics) per la UAB.
  • Instructora Acreditada del programa MBSR Mindfulness per a reducció de l’estrès. TDI of Center for Mindfulness de 320 hores. www.esmindfulness.com
  • Membre de l’Associació professional d’instructors de Mindfulness MBSR www.mbsr-instructores.org
  • Certificat en el Programa de Mindfulness i les addiccions MBAR. www.valeriemason-john.com
  • Nivell avançat en el Programa MBPM Mindfulness per a la salut i la compassió de Respira Vida Breathworks. www.respiravida.net
  • Títol Superior Universitari en Mindfulness i Gestió Emocional per l’Institut Europeu de Psicologia Positiva. www.iepp.es/
  • Certificat en el Programa de Mindfulness avançat “El poder de la presència “impartit per  Eckhart Tolle.
  • Fundadora del programa de Mindfulness i Meditació per a persones internes als centres penitenciaris de Catalunya.

 

Formadora o formador

Rosa Torras
Rosa Torras

Inici d'inscripcions

01 Setembre 2021

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

20 hores, Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Vídeoconferència, Desenv. personal , Matrícula oberta