fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites

Formació per a docents

Curs Avançat de Mindfulness i Gestió emocional

Curs Avançat de Mindfulness i Gestió emocional

Durada

16 h streaming  + 4 online

Format

Telemàtic

Inici

Octubre, gener, abril

Horari

Dimarts de 19 a 21 h

Preu

70 €

Àmbit

Desenv. personal

Nivells

Tothom

Inscripció a l'edició de:
Activitat reconeguda en resolució de data 16/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia, practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments.

Realitzarem un viatge cap a l’interior, cap a la recerca del coneixement d’un mateix per tenir més consciència de les pròpies emocions, i abordar amb èxit qualsevol situació complexa que ens trobem en el dia a dia. Així podem donar una resposta des de la calma, la serenor i la tolerància

Donant impuls a la motivació i al compromís de tot allò que realment és important per nosaltres. Per aconseguir més claredat mental, creativitat, intuïció i acceptació de les coses que no estan a les nostres mans poder canviar, i més apertura i flexibilitat per poder veure les que si podem canviar.

Un curs per a desenvolupar equilibri emocional des dels propis recursos, capacitats i fortaleses de cada persona.

  • Reconèixer, gestionar i regular els estats mentals i emocionals que generen conflictes i patiment.
  • Millorar la claredat mental en la presa de decisions
  • Treballar des de les pròpies fortaleses i capacitats de cadascú.
  • Estimular la intel·ligència emocional i augmentar la resiliència, donar el millor de nosaltres a cada moment,
  • Actuar des d’una comunicació assertiva i compassiva, creant un diàleg amb més consciència i amabilitat, i adonar-te que al darrere de cada resposta o conducta hi ha sempre un “perquè”, sense prejudicis.
  • Fer una mirada cap a l’interior des de l’honestedat, per descobrir noves maneres de gestionar les emocions.
  • Observar si tenim algun “mal hàbit de conducta”, i poder veure si els antics patrons ens han conduït a la felicitat, o hem de millorar algun comportament habitual.

MÒDUL 1:    2 hores

  • De l’automàtic al conscient. El silenci com a entrada a un mateix. La quietud mental afavoreix directament a la salut emocional, i també a relacionar-te molt millor amb l’experiència que vius a cada moment des d’una mirada molt més conscient de la realitat.

MÒDUL 2:   2 hores

  • Observar la teva ment i els teus patrons de conducta. La realitat sempre està condicionada pels nostres propis judicis, podem adonar-nos del patró que no ens permet veure altres opcions de la realitat.
  • Donar valor a una ment atenta i conscient.

MÒDUL 3:   2 hores

  • Potenciar i millorar la intel·ligència emocional. Les emocions no es poden reprimir ni evitar. Soroll mental, tensió muscular, pèrdua de concentració, mals hàbits, incapacitat per gaudir, viure sempre preocupat. Adonar-nos de quina emoció hi ha al darrere del nostre comportament.

MÒDUL 4:   2 hores

  • Comunicació Assertiva i compassiva Dialogar amb consciència de manera que es pugui evitar l’enfrontament i la discussió. La compassió surt de manera natural quan el cor renuncia a la violència. És important parlar i escoltar amb atenció per conservar la nostra humanitat, inclús en condicions difícils. Transformar el conflicte.

MÒDUL 5:    2 hores

  • Acceptació i fortaleses. A vegades necessitem un mirall per poder veure’ns realment com som, com sentim, com pensem. Reconèixer les nostres capacitats i recursos. Aprendre a veure i adonar-nos de les fortaleses que hem desenvolupat al llarg de la nostra vida, de les que tenim i no hem cultivat i sobretot, de la força que tenim i que no la veiem.

MÒDUL 6:   2 hores

  • L’art del perdó: Perdonar, demanar perdó i perdonar-se.
  • Quan, com i de quina manera? Perdonar és un acte bondadós i generós. Demanar perdó és un acte valent i de compassió. Connexió i comprensió.
  • Aprendre a veure el món a través dels ulls de l’altre.

MÒDUL 7:   2 hores

  • Els hàbits insans i les conductes compulsives i poc saludables. Com sortim d’un cercle viciós? La pràctica de Mindfulness ens du a un nivell més alt de consciència i comprensió cap a nosaltres mateixos, per poder prendre bones decisions en moments complexes.

MÒDUL 8:   2 hores

  • Cultivar la compassió i l’agraïment Agrair tot i cada una de les coses que fem, és una actitud que té uns efectes molt positius per a un mateix i pels altres. Augmentem la Resiliència, i ens ajuda a ser més conscients de tot el que vivim, també a créixer davant de l’adversitat.

La metodologia a seguir inclourà un treball a fons del tema de cada sessió amb:

  • Una explicació de la part teòrica, combinat sempre amb la participació activa del grup, amb diàlegs i també amb exercicis individuals.
  • Pràctiques individuals i a vegades col·lectives sobre cadascun dels temes a treballar.
  • Exercicis pràctics amb tècniques de meditació guiada.
  • Es dona tot el material necessari per continuar la pràctica a casa de manera regular, i no perdre les eines apreses.
  • Àudios per poder fer els exercicis, i material de lectura.
  • Realització del 100 % de les activitats proposades.
  • Seguiment del curs i les seves pràctiques del 100 %
  • Valoració oral individualitzada a tots els assistents comprovant l’assoliment dels continguts i de la seva aplicació.

Rosa Torras Barris

  • Enginyeria Química per la UPC, especialitat en bioquímica.
  • Diplomada en Naturopatia, Homeopatia, Dietètica i Nutrició per Heilpraktiker Institut.
  • Formació en Coach personal, Intel·ligència emocional i Equinoteràpia (teràpia assistida amb cavalls)
  • Certificat del PAP (Primers auxilis psicològics) per la UAB.
  • Instructora Acreditada del programa MBSR Mindfulness per a reducció de l’estrès. TDI of Center for Mindfulness de 320 hores. www.esmindfulness.com
  • Membre de l’Associació professional d’instructors de Mindfulness MBSR www.mbsr-instructores.org
  • Certificat en el Programa de Mindfulness i les addiccions MBAR. www.valeriemason-john.com
  • Nivell avançat en el Programa MBPM Mindfulness per a la salut i la compassió de Respira Vida Breathworks. www.respiravida.net
  • Títol Superior Universitari en Mindfulness i Gestió Emocional per l’Institut Europeu de Psicologia Positiva. www.iepp.es/
  • Certificat en el Programa de Mindfulness avançat “El poder de la presència “impartit per  Eckhart Tolle.
  • Fundadora del programa de Mindfulness i Meditació per a persones internes als centres penitenciaris de Catalunya.

 

Formadora o formador

Rosa Torras
Rosa Torras

Inici d'inscripcions

01 Setembre 2021

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

20 hores, Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Vídeoconferència, Desenv. personal , Matrícula oberta