Durada
30 hores
Format
En línia
Dates
De l'1 al 22 de juliol
Horari
A la conveniència de l’alumne
Preu
70 € (60 € - 23 juny)
Àmbit
Desenvolupament personal i Innovació educativa
Destinataris
Tots els nivells educatius.
Places exhaurides
Activitat reconeguda en resolució de data 18/05/2022 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Aquest curs ofereix al docent un primer contacte amb la Programació Neurolingüística (PNL) per ser aplicada en centres educatius. S’estableix la relació entre la comunicació/relació amb la comunitat educativa i l’èxit educatiu. Es faciliten estratègies concretes per ser aplicades en diferents entorns i s’ajuda a reflexionar sobre la importància de com comunicar per arribar a objectius i per canviar realitats. S’ensenya el poder del PNL com a eina de modificació d’entorns educatius.
- Aprendre què és el PNL, les seves bases i el seu funcionament.
- Reflexionar sobre com ens comuniquem i què transmetem als altres amb l’objectiu de canviar realitats.
- Descobrir el potencial de l’ús de les estratègies PNL per canviar entorns educatius.
- Entendre la comunicació assertiva com una eina amb un gran potencial per incentivar la motivació de tota la comunitat.
Mòdul 1: Recorregut històric i contextualització.
- Recorregut històric del PNL.
- Què és el PNL i quines son les seves bases.
- Les emocions, les experiències i les creences.
Mòdul 2: La importància de la comunicació assertiva dins el centre educatiu.
2.1. Què és la comunicació assertiva: objectius i claus d’èxit.
2.2. Entorns sistèmics: com funcionen i com ens poden beneficiar.
2.3. Estratègies de la comunicació assertiva.
Mòdul 3: El PNL en el món educatiu.
- Ús en l’entorn d’equips docents.
- Ús en l’entorn de famílies.
- Ús en l’entorn d’alumnes: la motivació del “tu pots”!
Formació asincrònica. El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
- Elaboració del 100 % de les activitats proposades
- Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
- Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Mireia Valdés Llonch.
Docent, Psicopedagoga i directora de centre. Experta en dificultats d’aprenentatge, gestió emocional i gestió d’equips.