fbpx
  • +34 938 605 060
  • Dl a dv de 9 a 13 h - dl a dj de 16 a 19 h
caenfrites

Formació per a docents

Tècniques d’estudi i gestió del temps

Tècniques d’estudi i gestió del temps

Durada

30 hores

Format

Telemàtic

Inici

Primer de cada mes

Horari

A conveniència

Preu

80 €

Àmbit

Gestió aula

Nivells

Primària, Secundària, Batxillerat

Activitat reconeguda en resolució de data 16/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)

Aquest curs ofereix estratègies per al docent per tal de dotar a l’alumnat d’eines de treball personal. Mitjançant les tècniques d’estudi, d’organització del temps i d’organització personal, el docent aprendrà a guiar als alumnes en les tasques pròpies com a estudiant.

  • Conèixer la influència directa de l’autoestima de l’alumne ver l’aprenentatge.
  • Adquirir una idea organitzada del procés d’estudi de l’alumnat.
  • Descobrir el potencial de l’alumnat quan se’ls dota de les eines adequades per afrontar les sessions d’estudi.
  • Desenvolupar pràctiques reals per compartir-les amb els altres docents, creant debat pedagògic i d’enriquiment professional.

Mòdul 1: L’alumne com a reflex de la seva autoimatge

  • Quins elements formen part de l’autoimatge de l’alumne.
  • Com influencia l’autoimatge davant l’estudi.
  • Com incidir en l’autoimatge de l’alumne des de l’aula.
  • Eines per detectar una autoimatge negativa i com revertir-la.

Mòdul 2: Organització de les sessions d’estudi

  • Què entenem com a “Sessió d’estudi”.
  • Planificació i organització de les sessions d’estudi.
  • Recursos per evitar distraccions davant l’estudi
  • Tècniques de relaxació i concentració.

Mòdul 3: Procés d’estudi

  • Estratègies per fer front a l’estudi.
  • Recursos de treball davant l’estudi.
  • Mètode de síntesi.
  • Autoavaluació del procés.

Mòdul 4: Avaluació, autoavaluació i millora del propi procés

  • Realització d’exàmens i treballs.
  • Tècniques de revisió i memorització.
  • Tècniques de planificació del treball.
  • Revisió del procés i estratègies de millora.

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes. A través de presentacions i vídeos es reforçaran els continguts.

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Mireia Valdés Llonch.

Docent, Psicopedagoga i directora de centre. Experta en dificultats d’aprenentatge i gestió emocional.

Formadora o formador

Mireia Valdés Llonch.
Mireia Valdés Llonch.

Inici d'inscripcions

01 Setembre 2021

Durada, Nivells, Format, Temàtica i Matrícula

30 hores, Primària, Secundària, Batxillerat, En línia, Gestió a l'aula, Matrícula oberta