Durada
30 hores
Format
Telemàtic
Inici
Primer de cada mes
Horari
A conveniència
Preu
60 €
Àmbit
Gestió aula
Nivells
Primària, Secundària, Batxillerat
Inscripció a l'edició de:
Activitat reconeguda en resolució de data 16/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012)
Aquest curs ofereix estratègies per al docent per tal de dotar a l’alumnat d’eines de treball personal. Mitjançant les tècniques d’estudi, d’organització del temps i d’organització personal, el docent aprendrà a guiar als alumnes en les tasques pròpies com a estudiant.
- Conèixer la influència directa de l’autoestima de l’alumne ver l’aprenentatge.
- Adquirir una idea organitzada del procés d’estudi de l’alumnat.
- Descobrir el potencial de l’alumnat quan se’ls dota de les eines adequades per afrontar les sessions d’estudi.
- Desenvolupar pràctiques reals per compartir-les amb els altres docents, creant debat pedagògic i d’enriquiment professional.
Mòdul 1: L’alumne com a reflex de la seva autoimatge
- Quins elements formen part de l’autoimatge de l’alumne.
- Com influencia l’autoimatge davant l’estudi.
- Com incidir en l’autoimatge de l’alumne des de l’aula.
- Eines per detectar una autoimatge negativa i com revertir-la.
Mòdul 2: Organització de les sessions d’estudi
- Què entenem com a “Sessió d’estudi”.
- Planificació i organització de les sessions d’estudi.
- Recursos per evitar distraccions davant l’estudi
- Tècniques de relaxació i concentració.
Mòdul 3: Procés d’estudi
- Estratègies per fer front a l’estudi.
- Recursos de treball davant l’estudi.
- Mètode de síntesi.
- Autoavaluació del procés.
Mòdul 4: Avaluació, autoavaluació i millora del propi procés
- Realització d’exàmens i treballs.
- Tècniques de revisió i memorització.
- Tècniques de planificació del treball.
- Revisió del procés i estratègies de millora.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes. A través de presentacions i vídeos es reforçaran els continguts.
- Elaboració del 100 % de les activitats proposades
- Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
- Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Mireia Valdés Llonch.
Docent, Psicopedagoga i directora de centre. Experta en dificultats d’aprenentatge i gestió emocional.